هاموند: انگلیس در حملات هوایی در سوریه مشارکت نمی کند، اشتاین مایر: از آلمان درخواست نشده در حمله مشارکت کند

به گزارش مینی نت، خبرنگاران: وزیر امور خارجه انگلیس تاکید نمود لندن در حملات هوایی علیه مواضع داعش در سوریه مشارکت نمی کند و همتای آلمانی وی نیز گفت برلین در این عملیات مشارکت نمی کند.

هاموند: انگلیس در حملات هوایی در سوریه مشارکت نمی کند، اشتاین مایر: از آلمان درخواست نشده در حمله مشارکت کند

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور انگلیس همراه باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، فیلیپ هاموند وزیر امور خارجه انگلیس که در برلین به سر می برد اظهار داشت کشورش در حملات هوایی در سوریه علیه داعش مشارکت نخواهد نمود.

همچنین فرانک والتر اشتاین مایر وزیر امور خارجه آلمان نیز که از هاموند میزبانی می نماید گفت: از برلین خواسته نشده تا در حملات هوایی در سوریه علیه داعش مشارکت کند و این کار را نیز نخواهد نمود.

باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا شب گذشته در سخنانی به تشریح مواضع آمریکا در مقابله با گروه تروریستی داعش پرداخت.

اوباما در سخنانش به تشریح راهبرد جامع واشنگتن برای مقابله با گروه داعش پرداخت و انجام حملات هوایی علیه گروه داعش را به عنوان اولین راهبرد مد نظرش اینگونه بیان کرد: ما حملات هوایی نظام مندی علیه این تروریست ها انجام خواهیم داد.

رئیس جمهوری آمریکا سپس اضافه نمود آمریکا رهبری ائتلافی گسترده برای عقب راندن این تهدید تروریستی را به عهده خواهد گرفت. هدف ما روشن است: ما داعش را ناتوان نموده و سپس با توسل به یک راهبرد ضدتروریستی جامع و پایدار آن را از بین خواهیم برد.

وزیر خارجه آلمان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به همه پرسی استقلال اسکاتلند تاکید نمود که وی ترجیح می دهد که انگلیس یک کشور متحد باقی بماند و در مورد مساله استقلال اسکاتلند در کنار همتای انگلیسی خود خواهد بود.

فرانک والتر اشتاین مایر در کنفرانس خبری مشترک با فیلیپ هاموند توضیح داد که یک وزیر خارجه آلمان به خوبی می داند که نباید در سیاست داخلی انگلیس دخالت کند. ولی من آشکارا اذعان می کنم که ترجیح می دهم بریتانیای کبیر را متحد ببینم.

برلین به ندرت در مورد امور داخلی انگلیس اظهار نظر می نماید ولی آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان و بعضی مقام های دیگر این کشور نگرانی خود را از احتمال برگزاری همه پرسی در مورد ترک اتحادیه اروپا از سوی انگلیس اعلام نموده اند. دیوید کامرون قول داده است که اگر در انتخابات سراسری 2015 میلادی به پیروزی برسد در سال 2017 این همه پرسی را برگزار خواهد نمود.

پ

منبع: تسنیم
انتشار: 15 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mininote.ir شناسه مطلب: 498

به "هاموند: انگلیس در حملات هوایی در سوریه مشارکت نمی کند، اشتاین مایر: از آلمان درخواست نشده در حمله مشارکت کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هاموند: انگلیس در حملات هوایی در سوریه مشارکت نمی کند، اشتاین مایر: از آلمان درخواست نشده در حمله مشارکت کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید