کرونا در اروپا، مرکل: زیان های مالی کرونا بسیار بالا است، شروع پلاسمادرمانی در انگلیس

به گزارش مینی نت، صدراعظم آلمان در سخنانی زیان های مالی حاصل از کرونا در اتحادیه اروپا را بسیار بالا پیش بینی نموده و وزارت بهداشت انگلیس هم از شروع پلاسمادرمانی در این کشور خبر داده است.

کرونا در اروپا، مرکل: زیان های مالی کرونا بسیار بالا است، شروع پلاسمادرمانی در انگلیس

با ما سفر کنید و با تور اروپا ارزان از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، کرونا همچنان تیتر اول بسیاری از رسانه های اروپایی است و نگرانی ها و چالش های زیادی را برای شهروندان و مقامات این اتحادیه ایجاد می نماید.

مرکل: خسارت های مالی کرونا بسیار بالا خواهد بود

جدیدترین اخبار کرونایی از اتحادیه اروپا حاکی از آن است که آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در سخنانی خواهان افزایش سهم کشور خود در بودجه اتحادیه اروپا برای مقابله با بحران کرونا شده گفت: به دلیل بحران کرونا سهم آلمان در بودجه آینده اتحادیه اروپا بالاتر از سهم فعلی خواهد بود.

صدراعظم آلمان همچنین تأکید کرد که بسته کمکی توافق شده در نشست اخیر اتحادیه اروپا در روز پنج شنبه باید تا اول ژوئن واقعاً به مرحله اجرا درآید. در اینجا مسئله یک بسته کمکی به مبلغ حدود 500 میلیارد یورو برای مبارزه با عواقب کنونی بحران کرونا برای کشورهای عضو این اتحادیه مطرح است.

مرکل در عین حال این بسته کمکی را کافی ندانسته گفت: ما بعد از خاتمه این بحران به یک بسته محرک مالی احتیاج داریم و خسارت های مالی بسیار بالا خواهد بود.

اعتراضات علیه بستن مرزهای بین آلمان و لهستان

در مرزهای بین آلمان و لهستان شب گذشته اعتراضاتی علیه بسته شدن مرزها از طرف ورشو برگزار گردید. لهستان این اقدام را برای مقابله با بحران کرونا در دستور کار قرار داده است.

هشدار درباره بالارفتن مجدد شمار مبتلایان کرونا در آلمان

نوربرت روتگن، رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس آلمان و نامزد ریاست حزب دموکرات مسیحی و صدراعظمی آینده آلمان هم درباره کاهش عجولانه محدودیت های ضدکرونایی و بالا رفتن مجدد شمار مبتلایان در کشورش هشدار داده است.

انگلیس پلاسمادرمانی را در دستورکار قرار می دهد

انگلیس هم در این باره تحقیق می نماید که آیا درمان با پلاسمای خون بیماران کرونایی معالجه شده یک روش درمانی پیروز است. وزارت بهداشت انگلیس اعلام نموده است که به زودی تا 5 هزار بیمار سخت کرونایی با پلاسمای خون بیماران معالجه شده تحت درمان قرار می گیرند.

وزیر بهداشت انگلیس عنوان نموده است: من امیدوارم که این درمان نقطه عطف مهم در مقابله با این بیماری باشد.

ینزاشپاهن، وزیر بهداشت آلمان هم فراوری واکسنی برای ارائه به بازار را به این زودی ها امکان پذیر ندانسته گفت: واکسن کرونا قطعاً باید همچنین در اروپا هم فراوری گردد و در این صورت است که امنیت بالایی در زمینه تحویل بالا داریم.

آمریکا دستگاه تنفس مصنوعی به آلمان می دهد

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا هم می خواهد دستگاه های تنفس مصنوعی به آلمان و بعضی کشورهای اروپایی دیگر ارائه دهد.

کشور بلژیک هم اعلام نموده است که از اوایل ماه می به صورت تدریجی محدودیت های ضدکرونایی را کاهش می دهد. این خبر را نخست وزیر بلژیک روز آدینه بعد از مشاوره حدوداً هفت ساعته در شورای امنیت ملی خاطرنشان کرد.

وی بر لزوم استفاده از ماسک در اتوبوسها و قطارها برای افراد بالای 12 سال تأکید کرد.

جمهوری چک مرزهای خود را باز می نماید

جمهوری چک هم تصمیم دارد مرزهای خود را برای مسافران تجاری از اروپا باز کند. این خبر را وزارت امور خارجه جمهوری چک روز گذشته خاطرنشان کرد. این کشور اروپایی هم کاهش تدریجی محدودیت های ضدکرونایی را در دستور کار قرار داده است.

هشدار مقامات بهداشتی انگلیس درباره استفاده از روش پیشنهادی ترامپ برای درمان بیماران کرونایی

مقامات بهداشتی در انگلیس هم بعد از اعلام رئیس جمهور آمریکا برای تزریق مواد ضدعفونی کننده به بیماران کرونایی درباره به کاربردن روشهای درمانی آزمایش نشده روی بیماران هشدار دادند.

کاهش موارد ابتلا به کرونا در ایسلند

در کشور ایسلند هم برای اولین بار از اواخر فوریه در عرض 24 ساعت هیچ مورد جدید ابتلا به کرونا گزارش نشده است. در عرض 5 روز گذشته هم تنها 14 مورد ابتلا به کرونا در این کشور گزارش شده است.

در مجموع در ایسلند تا به حال 1789 نفر به کرونا مبتلا شده و 10 نفر هم بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

افزایش خشونت های داخلی در انگلیس

پلیس انگلیس هم از افزایش خشونت های داخلی در عرض 6 هفته اخیر و در دوران بحران کرونا خبر داده است، بر این اساس هر روز حدود 100 دستگیری در این زمینه وجود داشته است.

بسیاری از شخصیت های معروف عرصه سیاسی، پزشکی، مالی و فرهنگی در آلمان هم خواهان کاهش سریع محدودیت های ضدکرونایی شدند.

تمدید محدودیت صادرات تجهیزات پزشکی از طرف اتحادیه اروپا

اتحادیه اروپا هم محدودیت های صادرات تجهیزات پزشکی را تمدید می نماید و در عین حال بعضی محدودیت ها در این زمینه از جمله صادرات به کشورهای بالکان غربی را کاهش می دهد.

خانه های سالمندان ایتالیا کانون شیوع کرونا

خانه های سالمندان در ایتالیا هم به عنوان منبع اصلی شیوع بیماری کرونا در این کشور شناخته شده است و بر اساس اطلاعات نهادهای بهداشتی در ایتالیا در ماه آوریل تا به حال حداقل 44 درصد مبتلایان جدید این بیماری از این نهادها بوده اند.

وزیر بهداشت لهستان هم با توجه به بحران کرونا خواهان به تعویق افتادن انتخابات ریاست جمهوری در این کشور شده است.

صدراعظم آلمان هم نگرانی ها را در این باره که در بحران کرونا مقابله با تغییرات آب وهوایی از برنامه های اتحادیه اروپا کنار زده می گردد بی مورد دانسته گفت: ریاست دوره ای آلمان بر اتحادیه اروپا به دلیل بحران کرونا متفاوت از آنچه ما قبلاً برنامه ریزی نموده بودیم جریان می یابد، اما ما دقیقاً مسائل آب وهوایی را مانند مسائل بهداشتی در برنامه داریم.

جدیدترین آمار مبتلایان و مرگ کرونایی در کشورهای مهم اروپا

کرونا همچنان در اروپا جولان می دهد و بر تعداد مبتلایان و مرگ بر اثر ابتلا به این بیماری افزوده می گردد.

جدیدترین آمارهای منتشرشده نشان می دهد که در اسپانیا تا به حال 219764 نفر به کرونا مبتلا شده و 22524 نفر هم بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

در ایتالیا هم بر اساس آمارهای رسمی تا به حال 192994 نفر به کرونا مبتلا شده و 25969 نفر هم بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

فرانسه هم به شدت تحت تأثیر شیوع کرونا قرار گرفته است و تا به حال 159828 نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده و 22245 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

در آلمان هم تا به حال 155054 نفر به کرونا مبتلا شده و 5767 نفر هم بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

در انگلیس هم بر اساس آمارهای منتشرشده تا به حال 143464 نفر به کرونا مبتلا شده و 19506 نفر هم بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

+

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 29 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mininote.ir شناسه مطلب: 941

به "کرونا در اروپا، مرکل: زیان های مالی کرونا بسیار بالا است، شروع پلاسمادرمانی در انگلیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا در اروپا، مرکل: زیان های مالی کرونا بسیار بالا است، شروع پلاسمادرمانی در انگلیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید