ممنوعیت مشارکت هواوی در توسعه شبکه 5G رومانی

به گزارش مینی نت، لایحه قانونی توسط رییس جمهور رومانی امضا شد که حضور چین و شرکت هواوی در ساخت شبکه های مخابراتی 5G این کشور را به دلیل نگرانیهای امنیتی ممنوع می کند.

ممنوعیت مشارکت هواوی در توسعه شبکه 5G رومانی

دولت میانه روی فلورین سیتو، نخست وزیر رومانی و متحد کلاوس یوهانیس، رییس جمهور این کشور در آوریل ممنوعیت شرکتهای تحت کنترل چین را تایید کرد و متعاقبا مجلس بر ممنوعیت مذکور مهر تایید زد.

اروپا به میدان نبرد جنگ سرد فناوری میان چین و آمریکا تبدیل شده و رقیبان اروپایی هواوی شامل اریکسون و نوکیا با طرد رقیب چینی خود از کشورهای اروپایی انحصار بازار این منطقه را به دست می گیرند.

بر اساس گزارش رویترز، رومانی حتی پیش از پیوستن به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در سال 2004 متحد وفادار واشنگتن بود. آمریکا هواوی را بازوی ماشین اطلاعاتی جهانی حزب کمونیست چین می داند در حالی که هواوی مکررا جاسوسی برای دولت چین را تکذیب کرده است.

دولت آمریکا در کشورهای اروپایی برای جلوگیری از بکارگیری تجهیزات ساخت شرکت چینی هواوی در شبکه های 5G این منطقه لابی کرده است. حتی در کشورهایی که استفاده از تجهیزات مخابراتی ساخت شرکتهای چینی ممنوع نشده است، اپراتورهای مخابراتی در انتخاب هواوی محتاط هستند.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 8 تیر 1400 بروزرسانی: 8 تیر 1400 گردآورنده: mininote.ir شناسه مطلب: 1635

به "ممنوعیت مشارکت هواوی در توسعه شبکه 5G رومانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ممنوعیت مشارکت هواوی در توسعه شبکه 5G رومانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید