استان های کانادا

به گزارش مینی نت، استان های کانادا

کانادا شمالی ترین کشور قاره آمریکا و دومین کشور عظیم دنیا بعد از روسیه است. کشور کانادا از 10 استان و 3 ناحیه تشکیل شده که دارای دولت های محلی هستند و تحت حاکمیت مرکزی دولت فدرال می باشند. از نظر جغرافیایی کانادا به 5 منطقه اصلی به نامهای Atlantic، Prairies, North, Central و West Coast تقسیم شده است. . کانادا دومین کشور عظیم دنیا 9.984.640 کیلومتر مربع وسعت دارد و دارای 10 استان است.

استان های کانادا

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور تفریحی کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و آبشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

ده استان کانادا عبارتند از:

  • آلبرتا
  • بریتش کلمبیا
  • مانیتوبا
  • نیوبرانزویک
  • نیوفاندلند و لابرادور
  • نوا اسکوشیا
  • انتاریو
  • جزیره پرینس ادوارد
  • کبک
  • ساسکچووان

نواحی کانادا

و سه ناحیه کانادا عبارتند از:

  • ناحیه شمال غربی
  • نوناووت
  • یوکان

ایالت آلبرتا

آلبرتا غربی ترین استان سرسبز کشور کانادا میباشد آلبرتا چهارمین ایالت پرجمعیت کانادا به شمار می آید. و از لحاظ نفتی اهمیت ویژه ای دارد چرا که منابع عظیم نفتی کانادا در این ایالت واقع شده است. ایالت آلبرتا غربی ترین ایالت در بین 3 استان شاقتصادی کانادا می باشد. ادمونتون و کلگری هر کدام بالغ بر یک میلیون نفر جمعیت را در خود جای داده اند. این استان سرآمد فراوری نفت و گاز در جهان است و صنایع مختلف و شغل های خدماتی در آلبرتا در حال افزایش است.

باتوجه به شرایط شغلی ایجاد شده پس از رشد اقتصادی این استان، آلبرتا یکی از بهترین مقصد برای مهاجرت به کانادا تبدیل شده است. در استان آلبرتا شرایط خوبی و سطح بالایی برای زندگی وجود دارد. استان آلبرتا فرهنگ جالب و پر جنب و جوشی دارد که با فرهنگ مهاجران تشکیل شده است. با توجه به فرهنگ تمامی این مهاجران گوناگون، شهرهای آلبرتا همگی بین المللی شده اند.

بیشتر بخوانید:

یکی از بهترین و عظیمترین بازارهی سر بسته جهان در شهر ادمونتون به نام بازار غربی ادمونتون شهرت گرفته است. مرکز ایالت آلبرتا شهر ادمونتون است و شهر کلگری مهمترین شهر این ایالت می باشد. ادمونتون در محدوده خط تراز شاقتصادی کانادا واقع شده است که آن را به منابع عظیم نفت کانادا نزدیک می کند.

بعد از گذشت یک دهه نرخ بالای رشد در زمینه های مختلف، آلبرتا همچنان آمادگی خود را برای توسعه اقتصادی حفظ نموده است. آلبرتا به دلیل صنعت انرژی در حال انفجار خود یکی از اشتغال زا ترین ایالت ها در کانادا است. بدلیل نرخ پایین بیکاری در این ایالت، متوسط درآمد افراد در این ایالت معمولاً بالاتر از نقاط دیگر کانادا می باشد.

آلبرتا دارای 24 موسسه و 4 دانشگاه با امکانات آموزشی فوق العاده است.

هزینه های زندگی در ایالت آلبرتا

اجاره بهای مسکن: 750 الی 1200 دلار

خورد و خوراک: 250 الی 450 دلار

رفت و آمد: 80 الی250 دلار

هزینه های جانبی: 200 الی 500 دلار

ایالت بریتیش کلمبیا

بریتیش کلمبیا غربی ترین استان کانادا و در مجاورت اقیانوس آرام قرار گرفته است. ویکتوریا مرکز این استان است که در جزیره ونکوور واقع است. پرجمعیت ترین شهر استان، ونکوور می باشد. این شهر با داشتن جمعیتی بالغ بر 4.6 میلیون نفر از شهرهای پر جمعیت کانادا است و سالانه تعداد زیادی مهاجر وارد این استان می شوند و در کل مهاجرین بخش مهمی از جمعیت استان را تشکیل می دهند. این استان در کنار اقیانوس آرام قرارا دارد و غربی ترین استان کاناداست. این ایالت دارای سیستم آموزشی دولتی مورد تایید جهان می باشد. از دانشگاه های تراز اول این استان می توان به دانشگاه های بریتیش کلمبیا، سایمون فریزر و دانشگاه ویکتوریا اشاره نمود که جذب کننده محققین و دانشمندان سراسر جهان می باشد. مردم این ایالت به داشتن سلامت جسمی و انجام تفریحات در فضای باز مشهور می باشند.

بیشتر بخوانید:

مساحت این استان بسیار زیاده تقریبا اندازه جمع مساحت فرانسه، آلمان و هلند است. ویکتوریا مرکز این استان است که در جزیره ونکوور قرار گرفته است. پرجمعیت ترین شهر استان ونکوور می باشد و این شهر با داشتن حدوده 2/22 میلیون نفر جمعیت در صندلی سومین شهر پر جمعیت کانادا قرار گرفته است. بیشتر چینی های کانادا در این شهر زندگی می کنند. ایالت بریتیش کلمبیا دارای یکی از بهترین مناطق طبیعی جهان است و شرایط بسیار خوب تفریحی در این استان فراهم می باشد.. ایالت بریتیش کلمبیا در سال 1871 به عنوان یک ایالت به کنفدراسیون کانادا پیوست. مرکز این استان شهر ویکتوریا می باشد و عظیمترین و معروف ترین شهر آن ونکوور است. مهاجرت نقش بسزایی در شکل گیری این استان داشته و در حال حاضر منبع بسیار مناسبی برای اقتصاد این ایالت محسوب می گردد.

هزینه های زندگی در ایالت بریتیش کلمبیا

اجاره بهای مسکن: 1100 الی 2000 دلار

خورد و خوراک: 300 الی 500 دلار

رفت و آمد: 100 الی 300 دلار

هزینه های جانبی: 250 الی 500 دلار

ایالت مانیتوبا

استان مانیتوبا یکی از سه استان سرسبز کانادا در قلب کشور می باشد. جمعیت این استان 1،282،000 نفر است. عظیمترین شهر این استان وینیپگ می باشد. دومین شهر عظیم استان است. این استان در سالهای اخیر شمار زیادی مهاجر جذب نموده و در کوشش است تا سالانه ده هزار نفر مهاجر جدید جذب کند. منیتوبا یکی از سه استان سرسبز در قلب کاناداست که از جمعیتی حدود 1.2 میلیون نفر تشکیل شده است. عظیمترین شهر این استان وینیپگ با جمعیتی حدود706,900 نفره و بعد از آن براندون دومین شهر عظیم استان منیتوباست با توجه به آمار بالای مهاجرت افراد به این ایالت، مانیتوبا کاملا چند ملیتی است به صورتی که در حال حاضر بیش از 100 زبان در این استان صحبت می گردد که عظیمترین اقوام مهاجر، بریتانیایی ها و ایرلندی ها می باشند.

ایالت مانیتوبا یکی از ایالت های انگلیسی زبان کانادا است که پایتخت آن شهر وینیپک نام دارد. این ایالت یکی از 3 ایالت سرسبز کانادا محسوب می گردد که در قلب این کشور قرار گرفته است. ایالت مانیتوبا در سال های اخیر شمار زیادی مهاجر به خود جذب نموده و در کوشش است که سالانه حدود 10 هزار نفر مهاجر جدید جذب کند. از لحاظ وسعت و میزان جمعیت مانیتوبا در صندلی پنجم در میان سایر ایالت های کانادا قرار گرفته است.

هزینه های زندگی در ایالت مانیتوبا

اجاره بهای مسکن: 700 الی 1000 دلار

خورد و خوراک: 200 الی 400 دلار

رفت و آمد: 75 الی 200 دلار

هزینه های جانبی: 200 الی 400 دلار

ایالت نیوبرانزویک

مناطق بکر در استان نیوبرانزویک به وفور یافت می گردد. 85 درصد این استان پوشیده از جنگل است. همچنین چندین جزیره ساحلی در این استان موجود می باشد. سنت جان عظیمترین شهر و فردریکتون مرکز این استان می باشند. شهر فردریکتون مرکز این ایالت می باشد ولی عظیمترین شهر ایالت نیوبرانزویک، شهر سنت جان می باشد که بالغ بر 130 هزار نفر جمعیت دارد. 35 درصد مردم این ایالت به زبان فرانسوی و بقیه افراد به زبان انگلیسی صحبت می کنند ولی گفتنی است که زبان اول آنان فرانسوی است.

شهر کوچک آلمانی نشین که بعدها نام خود را به نیوبرانزویک تغییر داد. این ایالت جزو 4 ایالت ابتدای کانادا بوده است که در تاریخ اول جولای 1867 کنفدراسیون کانادا را تشکیل داده اند. این ایالت تنها ایالت کانادا است که قانون اساسی دو زبانه دارد که این زبان ها شامل انگلیسی و فرانسوی می گردد. 85% این ایالت پوشیده از جنگل است و مناطق بکر به وفور در این ایالت دیده می گردد. ایالت نیوبرانزویک از لحاظ وسعت یازدهمین و از لحاظ جمعیت با جمعیتی بیش از 751 هزار نفر هشتمین ایالت کانادا محسوب می گردد.استان نیوبرانزوئیک دارای فرهنگ اصیل انگلیسی و فرانسوی به همراه دیگر فرهنگ های ساکنین آنجاست. نیوبرانزوئیک یکی از عظیمترین مراکز فرهنگی در آمریکای شاقتصادی به حساب می آید.

بیشتر بخوانید:

هزینه های زندگی در ایالت نیوبرانزویک

اجاره بهای مسکن:600 الی 900 دلار

خورد و خوراک: 200 الی 400 دلار

رفت و آمد: 75 الی 250 دلار

هزینه های جانبی: 250 الی 400 دلار

ایالت نیوفاندلند و لابرادور

استان نیوفاندلند و لابرادور شرقی ترین استان در کانادا و یکی از چهار استان آتلانتیک می باشد. این استان در همسایگی کبک قرار گرفته است. نیوفاندلند و لابرادور با جمعیتی در حدود 536،000 نفر، نهمین استان پر جمعیت کانادا می باشد که بیشتر آنها در روستاهای ساحلی زندگی می کنند. این استان در شمال شرق آمریکای شاقتصادی واقع شده و با اقیانوس اطلس مرز ساحلی دارد و مرکز استان انسینت جانز و عظیمترین شهر این استان محسوب میگردد و ایالت نوناووت شاقتصادی ترین و جدیدترین ایالت های کانادا است که بخش اعظم شمال کانادا و مخصوصا مجمع الجزایر قطب شاقتصادی کانادا را در بر می گیرد. این ایالت پنجمین بخش عظیم جهانست. شهر ایکالویت که در جزایر بافین واقع شده است مرکز این ایالت می باشد. با توجه به وسعت بالای این ایالت و کم جمعیت بودن آن، نوناووت به عنوان نامتراکم ترین ایالت کانادا شناخته می گردد. 93% ساکنان نوناووت مسیحی هستند، نرخ زاد و ولد نیز در این قلمرو از متوسط کانادا بیشتر است. نزدیک به 70% مردم در این قلمرو به زبان بومی خود صحبت می کنند ولی زبان رسمی این ایالت فرانسوی و انگلیسی می باشد.

بیشتر بخوانید:

معادن طلا، مس، الماس، روی و سایر فلزات در سرتاسر این سرزمین پراکنده اند به طوری که صنعت معدن عظیم ترین سهم اقتصاد نوناووت را در اختیار دارد. از لحاظ فرهنگی نیز این سرزمین تنوع زیادی دارد و ورزش های زمستانی در آن بسیار رواج دارند. صنعت موسیقی و فیلم نیز در این ایالت گسترده است. استفاده گسترده از سوخت دیزلی به جای سوخت فسیلی و نیز گرمایش زمین، باعث شده است که یخ های این قلمرو به سوی ذوب شدن حرکت کنند و در سال های اخیر فرایند ذوب شدن سریعتر نیز شده است.

هزینه های زندگی در ایالت نوناووت

اجاره بهای مسکن:1500 الی 2500 دلار

خورد و خوراک: 300 الی 500 دلار

رفت و آمد: 150 الی 350 دلار

هزینه های جانبی:300 الی 550 دلار

ایالت نوا اسکوشیا

نوااسکوشیا یکی از چهار استان آتلانتیک کانادا با 1 میلیون جمعیت است. هالیفکس مرکز سیاسی و عظیمترین شهر این استان است. این استان همچنین یکی از بندرهای دریایی اصلی کانادا و محل دسترسی به اقیانوس اطلس می باشد ایالتی که در ساحل جنوب شرقی کانادا واقع شده است و مرکز و عظیم ترین شهر آن ها لیفاکس می باشد. ایالت نوااسکوشیا یکی از 4 استانی بود که در ابتدا به کنفدراسیون کانادا پیوستند این استان همچنان یکی از بندرهای دریایی اصلی کانادا و محل دسترسی به اقیانوس اطلس می باشد.

این استان نیز یکی از بندرهای اصلی دریایی کانادا و محل دسترسی به اقیانوس اطلس و قدیمیترین قوم سیاه پوست در کانادا در این استان زندگی می کنند. سطح خوب درآمد در این استان هزینه های زندگی را برای ساکنین این استان قابل پرداخت نموده است. نام این ایالت یک عبارت لاتین است که به معنی اسکاتلند نو می باشد و پرچم این استان ترکیبی از پرچم و نشان ملی اسکاتلند است. ایالت نوااسکوشیا یکی از کم جمعیت ترین ایالت های کشور کانادا می باشد. البته با توجه به کم بودن مساحت، دومین استان از لحاظ تراکم در کشور کانادا محسوب می گردد.

بیشتر بخوانید:

اقتصاد این ایالت از راه های فراوری، ماهیگیری و کشاورزی تامین می گردد ولی در حال حاضر منابع ماهیگیری با خطر روبرو شده و بروی صنعت شیلات تاثیر نامطلوبی گذاشته است. اخیرا با تغییر اقتصاد این استان و با آموزش ماهیگیران بی کار از آن ها در کار های جدید استفاده شده است. این استان دارای سیستم کامل و جامع عالی شامل دانشگاه کالج فنی و برنامه های کارورزی می باشد. هزینه تحصیل در این دانشگاه ها نسبت به اغلب دانشگاه های کانادا بیشتر می باشد.

هزینه های زندگی در نوااسکوشیا

اجاره بهای مسکن: 650 الی 1000 دلار

خورد و خوراک: 250 الی 400 دلار

رفت و آمد: 100 الی 300 دلار

هزینه های جانبی: 200 الی 400 دلار

ایالت انتاریو

انتاریو مشهورترین مقصد برای مهاجرت به کانادا ، پرجمعیت ترین استان در کانادا و محل سکونت بیش از 13.6 میلیون شهفرایند کانادا به شمار می رود. همچنین این استان دومین استانی است که بیشترین مساحت خشکی را دارا است و در مرکز کانادا واقع شده است. مرکز استان انتاریو شهر تورنتو است، که جمعیت 6 میلیونی آن، این شهر را تبدیل به عظیمترین شهر کانادا نموده است. از دیگر شهر های انتاریو شهر اتاوا است که مرکز ادارات دولتی و پایتخت کشور کانادا به شمار می آید و در جنوب شرقی استان واقع شده است. از دیگر شهرهای مهم این استان می توان به لندن ، تاندر بی ، همیلتون ، کینگ استون و سادبری اشاره نمود. این استان از بابت جمعیت و فعالیت اقتصادی عظیمترین و قوی ترین استان کانادا و مرکز آن تورنتو است و اتاوا نیز در استان قرار گرفته است. مساحت انتاریو حدودا 1٬076٬395 کیلومتر مربع و تقریبا 94٪ جمعیت انتاریو در قسمت جنوبی این استان مشهور به انتاریو جنوبی قرار دارند. انتاریو یکی از 4 ایالت اولیه بوده است که در سال 1867 به هم پیوسته و کانادا را تشکیل داده اند.

بیشتر بخوانید:

از لحاظ آب و هوا، انتاریو به ناحیه های مختلف تقسیم می گردد. بخشی که در جنوب غربی واقع شده است دارای آب و هوای مرطوب ملایم قاره است. بخش شاقتصادی این ایالت آب و هوای قطبی دارد و در بخش مرکزی و شرقی آب و هوای مرطوب قاره ای دارد.

. انتاریو در ناحیه مرکزی-شرقی کانادا واقع شده است و با پنج ایالت آمریکا به نام های میشیگان، پنسیلوانیا، اوهایو، نیویورک، و مینه سوتا مرز مشترک دارد. انتاریو قوی ترین و عظیم ترین اقتصاد را در سراسر کشور کانادا دارد. شهر تورنتو مرکز این ایالت می باشد و پایتخت کشور کانادا، شهر اتاوا در این ایالت واقع شده است.

انتاریو به همراه بریتیش کلمبیا دارای بیشترین تعداد مهاجران به کانادا می باشند. به طور میانگین درآمد اهالی انتاریو در بین ایالت های کانادا جزء بالاترین درآمدها می باشد. به دلیل رشد مداوم و ازدیاد جمعیت شهرهای عظیم در انتاریو قیمت مسکن در این شهرها نسبت به دیگر شهرهای کانادا بالاتر است.

هزینه های زندگی در انتاریو

اجاره بهای مسکن: 1500 الی 2500 دلار

خورد و خوراک:250 الی 400 دلار

رفت و آمد: 150الی350 دلار

هزینه های جانبی: 250 الی 500 دلار

ایالت پرنس ادوارد

جزیره پرنس ادوارد یکی از چهار استان آتلانتیک کانادا می باشد. این استان کوچکترین و کم جمعیت ترین استان کانادا با جمعیت فقط 153،116 نفر می باشد. عظیمترین شهر و مرکز این استان، با جمعیتی در حدود 45،000 نفر است. این استان به داشتن مناطق زیبای طبیعی و 800 کیلومتر خط ساحلی معروف می باشد. در این جزیره چندین فرهنگ مجزا وجود دارد و به ساکنین این استان جزیره نشین خطاب می شوند. فرهنگ گرم و مهمان نواز جزیره نشینان بسیار معروف می باشد و امروزه هنوز آن روحیه صنعتی زنده مانده و این مخلوط زندگی مدرن و سنتی تشکیل دهنده ماهیت این استان است.

ایالت کبک

استان کبک عظیمترین ایالت کانادا با جمعیتی بالغ بر 8.18 میلیون نفر می باشد. کبک ایالتی پرطراوت و چند فرهنگی است و اغلب با عنوان اروپای آمریکای شاقتصادی شناخته می گردد. همچنین کبک به خاطر جنگل های وسیع، تپه های گرد و راستاهای آبی بی شمارش مشهور است. کبک تنها استانی است که زبان رسمی آن فرانسوی است. مرکز آن شهر کبک سیتی است. مونترآل دومین شهر عظیم کانادا و دومین شهر عظیم فرانسوی زبان در جهان، نیز در استان کبک قرار گرفته است. یکی از استان های فرانسوی زبان کاناداست که مرکز آن شهر کبک سیتی و عظیم ترین شهر آن مونترال است. 85% مردم کبک به زبان فرانسوی صحبت می کنند و تنها 8 درصد آنها انگلیسی زبان هستند. کبک از لحاظ جمعیت و مساحت در صندلی دوم در میان سایر ایالت های کانادا قرار گرفته است. مساحت استان کبک سه برابر کشور فرانسه می باشد. زبان رسمی آن در سطح استانی فرانسوی و عظیمترین استان کانادا با جمعیتی بالغ بر 7,600,000 نفر شده است.. ایالت کبک سرشار از منابع طبیعی به همراه جنگل های سوزنی برگ و پهن برگ، دریاچه های متعدد و رودخانه است که از این رو صنایع کاغذ و چوب جزء مهم ترین صنایع این ایالت می باشد.

رودخانه سن لوران در این ایالت واقع شده است که یکی از عظیمترین مجاری کشتی رانی جهان و محور اصلی رودخانه ای قاره آمریکای شاقتصادی است. کبک یک ایالت 4 فصل است به صورتی که دارای بهاری آرام و لطیف، تابستان های گرم، پاییز سرد و زمستان های سرد و نسبتا طولانی و برفی می باشد.

بیشتر بخوانید:

هزینه های زندگی در ایالت کبک

اجاره بهای مسکن: 700 الی 1500 دلار

خورد و خوراک: 250 الی 400 دلار

رفت و آمد: 80 الی 250 دلار

هزینه های جانبی:250 الی 500 دلار

ایالت ساسکاچوآن

استان ساسکاچوآن در قسمت سرسبز کانادا و در جوار مانیتوبا از سمت شرق و آلبرتا از سمت غربی می باشد. . جمعیت این استان تقریباً 1.12 میلیون نفر و جمعیت مرکز استان رجینا تقریبا 219،000 نفر و ساسکتون عظیمترین شهر این استان 258،000 نفر می باشد. در این استان 72 ملت اولیه کانادا ساکن هستند. استان ساسکچوان در ناحیه سرسبز کاناداست و از لحاظ جغرافیایی در کنار منیتوبا از سمت شرق و آلبرتا از سمت غربی قرار گرفته این استان یکی از پر آفتاب ترین استانهای کانادا با میانگین 2000 تا 2500 ساعت تابش آفتاب در سال شده و جمعیت این استان تقریباً1,000,000 نفره و مرکز این استان رجینا و عظیمترین شهر این استان ساسکتون نام دارد ایالت ساسکاچوان در قسمت سرسبز کانادا و در جوار مانیتوبا از سمت شرق و آلبرتا از سمت غرب می باشد. این استان از جمله آفتابی ترین ایالت های کانادا می باشد. در قدیم به علت خاک حاصلخیز، افراد به این استان جذب می شدند ولی امروزه، اقتصاد رو به رشد مدرن این استان عامل جذب مهاجران به ساسکاچوان می باشد.

بیشتر بخوانید:

شهر ساسکاچوآن عظیمترین شهر این استان است. اقتصاد این شهر از کشاورزی و معدن به سوی فناوری و خدمات اقتصادی تغییر راستا داده است. ساسکاچوآن سرآمد بیوتکنولوژی کشاورزی در جهان بوده است و سالانه جذب کننده سرمایه شرکت های درجه یک دارویی جهان می باشد.

هزینه های زندگی در ایالت ساسکاچوان

اجاره بهای مسکن:700 الی 1100 دلار

خورد و خوراک:250 الی 400 دلار

رفت و آمد:110 الی 250 دلار

هزینه های جانبی:250 الی450 دلار

منبع: اینترنت
انتشار: 4 آبان 1399 بروزرسانی: 4 آبان 1399 گردآورنده: mininote.ir شناسه مطلب: 1167

به "استان های کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استان های کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید