روسیه دیگر رابطه ای با اتحادیه اروپا ندارد

به گزارش مینی نت، به گزارش خبرنگاران، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه امروز سه شنبه در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با وزیر خارجه چین در سخنانی گفت: دیگر رابطه ای با اتحادیه اروپا نداریم.

روسیه دیگر رابطه ای با اتحادیه اروپا ندارد

با ما سفر کنید و با ارزانترین تور اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش المیادین، وزیر خارجه روسیه در این خصوص گفت: امروز دیگر رابطه ای با اتحادیه اروپا به عنوان یک سازمان نداریم؛ زیرا بروکسل زیرساخت های این روابط را نابود نموده است. قطع روابط از سوی اروپا، به این واقعیت منجر می گردد که روابط با چین توسعه خواهد یافت.

سرگئی لاوروف در این خصوص ادامه داد: اگر اتحادیه اروپا بخواهد برای غالب شدن بر مسائل کنونی گام بدارد، مسکو آماده هرگونه ارتباط با بروکسل برای افزایش تعاملات فیمابین خواهد بود. روسیه و چین تحریم های اروپا و غرب را غیرقابل قبول قلمداد می نمایند.

وی در اشاره به اقدامات خصمانه واشنگتن علیه کشورهای مستقل افزود: نمی توانید با ابزار تهدید به تحریم، هشدار و الزام با دنیا فعالیت های تجاری انجام دهید؛ به قول معروف نمی توان با به کارگیری زور و اجبار تعامل کرد؛ آمریکا هنوز این موضوع را نفهمیده و لذا به گونه ای متفاوت رفتار می نماید.

رییس دستگاه دیپلماسی روسیه گفت: کشور ما از نظر جغرافیایی در گستره وسیع اوراسیا واقع شده است، هم چین هم اتحادیه اروپا همسایه ما هستند و ما همواره علاقه مند به ارتقا روابط خود در همه حوزه ها بوده ایم.

سرگئی لاوروف در ادامه توضیح داد: روسیه کوشش غرب برای نشان دادن روسیه و چین به عنوان دو ماجراجوی دیپلماسی واکسن (واکسن کرونا) را رد می نماید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 19 فروردین 1400 بروزرسانی: 19 فروردین 1400 گردآورنده: mininote.ir شناسه مطلب: 1501

به "روسیه دیگر رابطه ای با اتحادیه اروپا ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه دیگر رابطه ای با اتحادیه اروپا ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید