آنتونوف: آمریکا حق ندارد به روسیه درس زندگی بیاموزد

به گزارش مینی نت، سفیر روسیه در واشنگتن با تأکید بر غیرقابل قبول بودن ادعاهای آمریکا درباره شرایط حقوق بشر در روسیه، گفت: درخواست غربی ها برای آزادی یک فرد محکوم شده بر اساس قوانین ملی روسیه، دخالت در امور داخلی کشور ماست.

آنتونوف: آمریکا حق ندارد به روسیه درس زندگی بیاموزد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری نووستی، آناتولی آنتونوف سفیر روسیه در واشنگتن بیان کرد که مسکو ادعاهای طرف آمریکایی درباره شرایط حقوق بشر در روسیه را غیرقابل قبول می داند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

آنتونوف امروز (آدینه) در سخنرانی با تأکید بر این مسئله که دولت آمریکا چنین حقی ندارد که به روسیه آموزش دهد، در کشور خود باید چگونه زندگی کند، اضافه نمود: سخنان شنیده شده در رابطه با شرایط بوجود آمده پیرامون آلکسی ناوالنی، تنها از روی توهم بوده و غیرقابل قبول است. ابتدا از ما می خواستند که بپذیریم مقصر در به اصطلاح مسمومیت وی با استفاده از سلاح شیمیایی هستیم. ضمن اینکه تمامی استدلال های ما و درخواست از طرف آلمانی برای ارائه اطلاعات واقع بینانه، بدون هیچ توضیحی کنار گذاشته شد. سپس دولت ایالات متحده، بدون ارائه هر گونه مدرکی، به این بهانه دور جدیدی از تحریم ها را علیه روسیه اعمال کرد.

این دیپلمات روس تأکید کرد: باید یادآور شوم که یک شهروند روس به دلیل تخلفات مالی خود در کشور روسیه و مطابق قوانین ملی این کشور محاکمه شده است. ما هر گونه درخواست کشورهای غربی برای آزاد کردن ناوالنی را قاطعانه غیر قابل قبول می دانیم و در عرصه روابط بین الملل، این مسئله دخالت آشکار در امور داخلی یک کشور مستقل محسوب می گردد.

سفیر روسیه همچنین با اشاره به اینکه در ایالات متحده روسیه یک دشمن معرفی شده است، اضافه نمود: برای مقابله با تهدیدات خیالی از جانب روسیه توان بالقوه نظامی آمریکا در حال افزایش است و اتحادهای نظامی و سیاسی این کشور با متحدانش در حال تقویت است. ما را به اعمال تحریم های بیشتر تهدید می نمایند و علیه منافع روسیه از روش های رقابت نادعالانه استفاده می نمایند.

روز گذشته ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه نیز یادآور شد، آمریکا نه تنها در کلام، بلکه در عمل نیز در امور داخلی سایر کشورها، از جمله روسیه مداخله می کند و حوادث ماه گذشته در رابطه با برخورد سفارت آمریکا در مسکو با اعتراضات غیرقانونی در روسیه، نمونه شاخص آن است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 22 فروردین 1400 بروزرسانی: 22 فروردین 1400 گردآورنده: mininote.ir شناسه مطلب: 1507

به "آنتونوف: آمریکا حق ندارد به روسیه درس زندگی بیاموزد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنتونوف: آمریکا حق ندارد به روسیه درس زندگی بیاموزد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید