هشدار مسکو به جمهوری چک درباره عواقب اخراج دیپلما ت های روسیه

به گزارش مینی نت، سخنگوی وزارت امور خارجه و یک مقام دومای روسیه درباره عواقب جدی اخراج دیپلمات های روسی از جمهوری چک هشدار داده و تأکید کردند که این اقدام تنها به پیروی از آمریکا و بدون ارائه هیچ دلیل واقعی انجام شده است.

هشدار مسکو به جمهوری چک درباره عواقب اخراج دیپلما ت های روسیه

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری نووستی، ماریا زاخارووا سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه روسیه در واکنش به اخراج دیپلمات های این کشور از جمهوری چک، اظهار داشت که مقامات پراگ خود به خوبی می دانند که عواقب این تصمیم آنها چه خواهد بود.

روز گذشته (شنبه) معاون اول نخست وزیر و وزیر جمهوری چک که بطور موقت مسئولیت وزارت امور خارجه این کشور را نیز برعهده دارد، اظهار داشت که پراگ 18 دیپلمات روس را اخراج می نماید. به گفته وی، این دیپلمات ها گویا بعنوان اعضای سرویس های ویژه امنیتی روسیه شناخته شده اند. البته این مقام چک هیچ دلیل و مدرکی برای اثبات ادعای خود ارائه نکرد.

لئونید اسلوتسکی رئیس کمیته امور بین الملل دومای دولتی روسیه نیز در واکنش به این اقدام، یادآور شد که دولت چک در اخراج دیپلمات های روس تنها از خط مشی ضدروسی ایالات متحده پیروی نموده اند.

این مقام پارلمانی گفت: من مطمئن هستم که هیچ دلیل واقعی برای این کار وجود نداشته است. البته تصمیم جمهوری چک ضربه بسیار جدی به روابط دو کشور وارد می نماید و طرف روسی حتماً به این اقدام پاسخ مناسب خواهد داد.

لازم به یادآوری است، دولت جو بایدن روز پنج شنبه تحریم های جدیدی علیه روسیه اعمال نموده که بر اساس آن، محدودیت هایی برای 32 شخصیت حقیقی و حقوقی روسی در نظر گرفته شده و شرکت های آمریکایی نیز از داشتن روابط اقتصادی با روسیه منع شده اند. علاوه بر این، 10 تن از کارکنان سفارت روسیه در واشنگتن نیز از ایالات متحده اخراج شدند.

مسکو نیز روز آدینه در اقدامی تلافی جویانه، 10 دیپلمات آمریکایی را اخراج کرد، سفرهای دیپلماتیک مقامات وزارت خارجه آمریکا به روسیه را به 10 نفر در سال محدود نموده، سیتم استفاده از کارکنان اداری و فنی روسی یا کشورهای ثالث در نمایندگی های دیپلماتیک آمریکا در روسیه را متوقف و علاوه بر این، 8 مقام بلندپایه کنونی و سابق آمریکا که در تحقق سیاست های ضدروسی در ایالات متحده نقش دارند را ممنوع الورود اظهار داشت.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 19 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 19 اردیبهشت 1400 گردآورنده: mininote.ir شناسه مطلب: 1555

به "هشدار مسکو به جمهوری چک درباره عواقب اخراج دیپلما ت های روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار مسکو به جمهوری چک درباره عواقب اخراج دیپلما ت های روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید