رایزنی سران روسیه و عربستان درباره نفت و واکسن کرونا

به گزارش مینی نت، رئیس جمهوری روسیه که کشورش مدعی دست یافتن به نخستین واکسن موثر پیشگیری از بیماری کووید-19 است، شب گذشته(دوشنبه) در گفت و گو با پادشاه عربستان، درخصوص این واکسن و نیز مسائل مربوط به نفت و اوپک با وی به رایزنی پرداخت.

رایزنی سران روسیه و عربستان درباره نفت و واکسن کرونا

با توجه به اینکه یکی از محورهای اصلی گفت و گوی ولادیمیر پوتین و سلمان بحث واکسن کرونا بوده است، به نظر می رسد روسیه درحال رایزنی با کشورها برای فروش این واکسن جدید است. توزیع این واکسن از امروز (چهارشنبه) در مراکز درمانی روسیه آغاز شده است.

به گزارش دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین، ولادیمیر پوتین و سلمان پادشاه عربستان درخصوص توافق اوپک پلاس برای کاهش تولید نفت در بازار دنیای گفت وگو و تبادل نظر و از فرایند اجرای توافق اوپک پلاس برای کاهش تولید نفت که وضع بازار دنیای نفت را تثبیت کرده است ابراز رضایت کردند.

پوتین و سلمان توافق کردند در این عرصه همچنان بایکدیگر هماهنگی داشته باشند.

اوپک و متحدانش که به اوپک پلاس معروفند، پس از کاهش شدید قیمت نفت در پی گسترش ویروس کرونا در دنیا تصمیم دریافتد با مشارکت دیگر فروشندگان نفت در دنیا به توافقی برای کاهش تولید برسند.

آنها سرانجام توافق کردند که تولید خود را از اول ماه می (12 اردیبهشت) 9.7 میلیون بشکه در روز کاهش دهند. سهم اوپک که متشکل از 10 کشور با بیشترین تولید از اکتبر سال 2018 است، به میزان شش میلیون و 84 هزار بشکه در روز است.

این توافق بار دیگر در اواخر ماه جولای تا آخر ماه اوت مورد تایید قرار گرفت و باوجود فرا رسیدن ماه سپتامبر، هنوز در مورد ادامه اجرای این توافق گزارشی اعلام نشده است.

در ادامه گزارش دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین آمده است: ولادیمیر پوتین و ملک سلمان، در رابطه با ریاست دوره ای عربستان سعودی بر گروه 20 کشور صنعتی دنیا، درخصوص مقدمات اجلاس سران جی20 در ماه نوامبر سال 2020 گفت و گو کردند.

دو طرف درباره تلاش های جمعی برای برطرف کردن پیامدهای ویروس همه گیر کرونا برای اقتصاد دنیای و ساختار بین المللی اقتصادی ازجمله پیشنهاد رئیس جمهوری روسیه برای ایجاد کوریدور سبز برای ارسال دارو، لوازم پزشکی و مواد غذایی و تجهیزات و فناوریها که در اجلاس ماه مارس جی20 مطرح شد، گفت وگو کردند.

رئیس جمهور روسیه روز هفتم فروردین ماه در نشست گروه 20 کشور صنعتی دنیا موسوم به جی 20 که به صورت وبیناری برگزار گشت بر لزوم برداشته شدن تحریم ها و متوقف شدن جنگ اقتصادی میان کشورها در راستای مقابله با شیوع گسترده ویروس کرونا در دنیا شد.

پوتین در این کنفرانس که با موضوع انتشار ویروس کرونا در دنیا برگزار گشت، گفت: باید کریدورهای سبز بدون در نظر دریافت تحریم ها و جنگ اقتصادی برای کمک به یکدیگر ایجاد شود.

در گفت وگوی تلفنی پوتین و سلمان به دورنمای تولید مشترک واکسن کرونای روسی توجه خاص شد.

واکسن کرونای روسی را وزارت بهداشت روسیه با مشارکت صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه می سازد و مقامهای روسی برای همکاری با کشورهای مختلف در تولید مشترک واکسن کرونا اعلام آمادگی کرده اند.

برخی رسانه های روسی اعلام کرده اند که درامد احتاقتصادی عرضه واکسن کرونا در سطح دنیا حدود 7 میلیارد دلار ارزیابی می شود و روسیه امیدوار است بخشی از این درآمد را به خود اختصاص دهد و به همین دلیل رقابت شدیدی بین این کشور و غربی ها برای ساخت و عرضه واکسن کرونا در سطح دنیای بوجود آمده است.

پوتین و سلمان در مورد موضوعات مختلف همکاریهای دو کشور ازجمله اجرای توافق های بدست امده در جریان سفر ماه اکتبر سال گذشته رئیس جمهوری روسیه به ریاض گفت وگو کرده و بر توسعه روابط تجاری و اقتصادی و سرمایه گذاری دو کشور تاکید کردند. ، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 1 آبان 1399 بروزرسانی: 1 آبان 1399 گردآورنده: mininote.ir شناسه مطلب: 1163

به "رایزنی سران روسیه و عربستان درباره نفت و واکسن کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رایزنی سران روسیه و عربستان درباره نفت و واکسن کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید