حسان دیاب: به ماموریتم برای تشکیل دولت ادامه می دهم

به گزارش مینی نت، نخست وزیر مامور تشکیل لبنان در بیانیه ای تأکید کرد که به مأموریت قانونی خود برای تشکیل دولت که در شرایط سخت حامی ملت لبنان و هماهنگ با آرمان های آنها باشد، ادامه خواهد داد.

حسان دیاب: به ماموریتم برای تشکیل دولت ادامه می دهم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از المنار، حسان دیاب نخست وزیر مکلف لبنان در بیانیه ای اعلام نمود: بعد از گذشت 3 هفته از انتصاب به عنوان نخست وزیر، تمام تلاشم را برای خارج کردن لبنان از بحران به کار گرفته ام به ویژه اینکه شبح سقوط بزرگ لبنان را تهدید می کند و لبنانی ها فشارهای اجتماعی، مالی و مالی را احساس می کنند که به رغم اطمینان دهی مراجع مختلف، آنها در طول تاریخ با چنین فشارهایی روبرو نبوده اند و این ترس شان در سایه انحلال دولت بیشتر شده است.

حسان دیاب افزود: فراکسیون های مجلسی و کنندگان دیگر، سیاستمداران و چهره های مستقل، بر این اساس که من یک فرد مستقل و از یک گروه تکنوکرات هستم، من را به تشکیل دولت مکلف کردند. از همان ابتدا با تمامی طرف ها درباره چارچوب کلی دولت توافق شد که شامل بندهای زیر است:

1 ـ دولتی کوچک متشکل از 18 وزیر مرد و زن.

2 ـ تفکیک کنندگان مجلس از مسئولان وزارتخانه ها.

3 ـ دولت تکنوکرات بدون وابستگی های حزبی.

4 ـ مشارکت برابری زنان.

5 ـ لغو سمت مشاور وزیر.

6 ـ عدم مشارکت وزرای دولت پیشبرد امور، که توسط تظاهرات جنبش مردمی کنار زده شدند.

وی در ادامه این بیانیه گفته است: از همان ابتدای مامور شدن، کارگاه بحث درباره توانمندی ها و تخصص های لبنانی، در داخل و خارج از کشور، را ایجاد و تلاش کرده ام تا این صلاحیت ها در یک تیم کاری دولت یکپارچه، که با استانداردهای توافق شده در چارچوب کلی سازگار باشد، ایجاد کنم.

وی افزود: من امروز بار دیگر تعهد خود نسبت به معیارهایی که برای تشکیل دولت، در چارچوب کلی توافق شده، تعیین کرده ام اعلام می کنم؛ زیرا که من اطمینان دارم این دولت از سقوط شدیدی که شاهد آن در تمامی سطوح لبنان هستیم خلاصی دهد. از این رو تأکید می کنم که فشارها، هر چقدر هم که تشدید شود، هرگز اعتقادم را تغییر نمی دهد و من به هیچ وجه تسلیم این فشارها نمی شوم؛ چرا که ماموریتی را مکلف شده ام که آن را مقدس می دانم و در این جهت تمامی توان خود را به کار خواهم گرفت؛ این مایه افتخار من است زیرا لبنان از همه ما مهم تر است و اگر لبنان- خدای ناکرده فروپاشد- موجودیت ما معنایی ندارد.

نخست وزیر مکلف لبنان شرح داد: در جهت تکمیل ماموریتم کوتاهی نخواهم کرد و به تماس هایم با همگان ادامه می دهم. به ماموریت قانونی ام برای تشکیل یک دولت منسجم با چارچوب کلی توافق شده یعنی دولت تکنوکرات کوچک، که حامی ملت لبنان در شرایط سخت و هماهنگ با آرمان های آنها باشد، ادامه خواهم داد. رسالت ویژه من نجات لبنان است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 11 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mininote.ir شناسه مطلب: 716

به "حسان دیاب: به ماموریتم برای تشکیل دولت ادامه می دهم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حسان دیاب: به ماموریتم برای تشکیل دولت ادامه می دهم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید