تداوم حمایت فرانسه از ارمنستان در تحولات قره باغ

به گزارش مینی نت، رئیس جمهور فرانسه در ملاقات با کفیل نخست وزیر ارمنستان در کاخ الیزه مدعی اشغال بخش هایی از خاک ارمنستان از سوی نیروهای جمهوری آذربایجان شد.

تداوم حمایت فرانسه از ارمنستان در تحولات قره باغ

جهت دریافت خدمات طراحی ویلا در شیب با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، رئیس جمهور فرانسه سه شنبه حین استقبال از کفیل نخست وزیر ارمنستان در پاریس، خواهان خروج نیروهای جمهوری آذربایجای از خاک ارمنستان شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه هنگام استقبال از نیکل پاشینیان کفیل نخست وزیر ارمنستان در کاخ الیزه گفت: نیروهای جمهوری آذربایجان باید قلمرو ارمنستان را ترک نمایند.

ماکرون اضافه نمود: معین مرز بین دو کشور باید منحصراً در چارچوب مذاکره انجام گردد و فرانسه آماده تسهیل گفت وگوها است.

ماکرون همچنین خواهان محافظت از میراث فرهنگی مسلمانان و مسیحیان در قره باغ شد. این در حالی است که یک دیپلمات ارشد انگلیس نیز سه شنبه به طرفین توصیه کرد تا نیروهای خود را به مرزهای معین شده منتقل نمایند.

وندی مورتون معاون اروپا و آمریکای وزارت خارجه انگلیس در توییتی در این زمینه نوشت: عمیقاً نگران تنش های مستمر در مرز ارمنستان و جمهوری آذربایجان هستیم. انگلیس از هر دو طرف می خواهد که سریعاً نیروها را به عقب رانده، از اقدامات تشدید نماینده و مین گذاری های جدید خودداری نموده و بدون معین پیش شرط درمورد معین مرز، مذاکرات سازنده انجام دهند.

در تازه ترین تحول بین باکو و ایروان، وزارت دفاع جمهوری آذربایجان دوشنبه از رهگیری و به زمین نشاندن یک پهپاد ارتش ارمنستان اطلاع داد.

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان از رهگیری یک پهپاد نیروهای ارمنستان در خطوط مرزی اطلاع داد و خاطرنشان کرد که یگان های پدافندی این کشور با یاری ابزار ویژه ضمن رهگیری یک فروند پهپاد گریفون-12 ارمنستان، آن را به زمین نشاندند. این پهپاد از نوع تجسسی، رزمی است. وزارت دفاع ارمنستان تا به امروز در این زمینه هیچ واکنشی نشان نداده است.

جمهوری آذربایجان و ارمنستان چهارم آبان 1399 بعد از 44 روز درگیری، با وساطت روسیه بر سر آتش بس در منطقه قره باغ کوهستانی به توافق رسیدند. بر اساس این توافق، ارمنستان موظف شد اراضی اشغالی جمهوری آذربایجان در آغ دام، کلبجر و لاچین را تخلیه کند و کریدوری زمینی از نخجوان به جمهوری آذربایجان ایجاد کند.

در مقابل جمهوری آذربایجان نیز متعهد شد ضمن توقف عملیات های نظامی، کریدور لاچین را (به عرض پنج کیلومتر) برای اتصال قره باغ به خاک ارمنستان تضمین کند. شهر آزاد شده شوشا به همراه همه مناطق آزادشده به باکو واگذار شد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 17 خرداد 1400 بروزرسانی: 17 خرداد 1400 گردآورنده: mininote.ir شناسه مطلب: 1598

به "تداوم حمایت فرانسه از ارمنستان در تحولات قره باغ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تداوم حمایت فرانسه از ارمنستان در تحولات قره باغ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید