تور ارزان ارمنستان: ینی مساوات مدعی شد: ارمنستان تنها ماند و زنگزور را پذیرفت، روسیه از ایجاد این دالان حمایت می نماید

به گزارش مینی نت، ارگان غیررسمی ریاست جمهوری آذربایجان مدعی شد باکو در 16 نوامبر ایروان را مجبور به پذیرش ایجاد دالان زنگزور در خاک ارمنستان نموده است.

تور ارزان ارمنستان: ینی مساوات مدعی شد: ارمنستان تنها ماند و زنگزور را پذیرفت، روسیه از ایجاد این دالان حمایت می نماید

با ما سفر کنید و با تور ارزان ارمنستان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

به گزارش خبرنگاران روزنامه ینی مساوات مدعی شد: دالان زنگزور ایجاد خواهد شد و ارمنستان هیچ حقی بر نظارت بر عبور و مرور از این دالان نخواهد داشت. روسیه تاکید دارد که این راستا باید براساس توافق 10 نوامبر 2020 گگردده گردد و کنترل آن به عهده نیروهای مرزبانی روسیه خواهد بود.

به ادعای ینی مساوات، باکو پس از درگیری های 15 و 16 نوامبر، شرط آتش بس را پذیرش دالان زنگزور به وسیله ارمنستان مشخص نموده بود و با حمایت روسیه از خواست جمهوری آذربایجان، نیکول پاشینیان ، نخست وزیر ارمنستان نیز مجبور به پذیرش آن شده و در ملاقات سران در 26 نوامبر نیز این توافق را نهایی نموده اند.

ینی مساوات در عین حال تصریح نموده است: باکو به ازای گشایش دالان زنگزور برای برطرف محاصره ارمنستان آماده نمی گردد.

ینی مساوات افزوده است: ترکیه از جمهوری آذربایجان و روسیه درباره گگرددن دالان زنگزور حمایت می نماید و احتیاج جدی به موضع ایران نیز احساس نمی گردد. در نتیجه ارمنستان تنها مانده و مجبور به پذیرش شرایط موجود است.

بعلاوه به گزارش مدراتور، رجب طیب اردوغان در مصاحبه با شبکه هابر 7 گفت که الهام علی اف به وی اطلاع داده است که در ملاقات سوچی ، مسایل احداث جاده و خط آهن به موازات رود ارس حل شده است.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 22 آذر 1400 بروزرسانی: 22 آذر 1400 گردآورنده: mininote.ir شناسه مطلب: 1846

به "تور ارزان ارمنستان: ینی مساوات مدعی شد: ارمنستان تنها ماند و زنگزور را پذیرفت، روسیه از ایجاد این دالان حمایت می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان ارمنستان: ینی مساوات مدعی شد: ارمنستان تنها ماند و زنگزور را پذیرفت، روسیه از ایجاد این دالان حمایت می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید