تور فرانسه: گفتگوی جیک سالیوان با سفیر فرانسه پیرامون اعتمادسازی مجدد

به گزارش مینی نت، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، کاخ سفید شامگاه پنج شنبه در بیانیه ای بیان کرد که جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید با فیلیپه اِتییِن ملاقات و با وی در خصوص تدابیری جهت اعتمادسازی دوجانبه مصاحبه کرد.

تور فرانسه: گفتگوی جیک سالیوان با سفیر فرانسه پیرامون اعتمادسازی مجدد

با ما همراه باشید و با تور فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

این ملاقات و مصاحبه در دنباله اختلاف های دیپلماتیکی صورت می گیرد که پس از امضای توافقنامه آکوس از سوی آمریکا و فسخ قرارداد ده ها میلیارد دلاری پاریس- کانبرا برای ساخت زیردریایی، روابط واشنگتن- پاریس را متشنج کرد.

سفیر اتیین پس از فراخوانده شدن از سوی دولت متبوع خود و غیبت دوهفته ای، پایان روز پنج شنبه به واشنگتن بازگشت. تصمیم برای بازگشت وی به ایالات متحده از سوی امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه در روز 22 سپتامبر و پس از مصاحبهی تلفنی وی با همتای آمریکایی اش اعلام شد.

کاخ سفید در این بیانیه اعلام نمود: امروز در پی بازگشت سفیر اتیین به واشنگتن دی. سی، جیک سالیوان مشاور امنیت ملی با فیلیپه اتیین سفیر جمهوری فرانسه در کاخ سفید ملاقات کرد. این ملاقات در راستای تعهدسپاری مشترک رئیس جمهور بایدن و رئیس جمهور ماکرون در مصاحبهی تلفنی 22 سپتامبر به شروع یک فرایند مذاکره و رایزنی جامع پیرامون طیفی از موضوعات راهبردی و با هدف خلق شرایطی برای تضمین اعتماد و پیشنهاد تدابیر عینی به سمت اهداف مشترک صورت گرفت.

این بیانیه در ادامه می افزاید: آقای سالیوان از طرح سفیر اتیین برای تعامل با مقامات دولت آمریکا جهت تداوم پیشبرد دستورکار مشترک ما در آستانه ملاقات رئیس جمهور بایدن و رئیس جمهور ماکرون در اروپا در اواخر ماه اکتبر استقبال کرد.

لازم به ذکر است، در اواسط ماه سپتامبر سه کشور انگلیسی زبان ایالات متحده، انگلیس، استرالیا از امضای توافقنامه همکاری امنیتی سه جانبه (آکوس) خبر دادند. امضای این توافقنامه سبب شد که کانبرا به طور یکجانبه خروج خود از توافق 66 میلیارد دلاری ساخت زیردریایی با فرانسه را به نفع تأمین این گونه تسلیحات در چارچوب ائتلاف تازه اعلام کند؛ اقدامی که خشم مقامات فرانسه را برانگیخت و کار را به جایی کشاند که دولت فرانسه سفرای خود از آمریکا و استرالیا را فراخواند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 16 مهر 1400 بروزرسانی: 16 مهر 1400 گردآورنده: mininote.ir شناسه مطلب: 1773

به "تور فرانسه: گفتگوی جیک سالیوان با سفیر فرانسه پیرامون اعتمادسازی مجدد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور فرانسه: گفتگوی جیک سالیوان با سفیر فرانسه پیرامون اعتمادسازی مجدد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید