آذربایجان: یک نظامی در حمله به مواضع ما در قره باغ کشته شد

به گزارش مینی نت، جمهوری آذربایجان از حمله به مواضع این کشور در منطقه قره باغ و کشته شدن یک نظامی اطلاع داد.

آذربایجان: یک نظامی در حمله به مواضع ما در قره باغ کشته شد

جهت دریافت خدمات معماری ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، اسپوتنیک گزارش داد وزارت دفاع جمهوری آذربایجان روز دوشنبه اظهار داشت در حمله به موضع این کشور در قره باغ یک نظامی آذربایجانی کشته شده است.

در بیانیه وزارت دفاع آذربایجان آمده است: در 27 دسامبر یک گروه مسلح غیرقانونی ارمنی به پستهای ارتش آذربایجان در روستای آغدم در منطقه خوجوند حمله کردند. در نتیجه این حمله یکی از سربازان ما کشته شد و یک سرباز دیگر زخمی شد.

اخیرا الهام علی اف، رئیس جمهور آذربایجان از تاسیس مرکز نظارت بر آتش بس در منطقه قره باغ اطلاع داد. علی اف در ملاقات با نمایندگان فرانسه و آمریکا اظهار داشت: مرکز مشترک روسیه و ترکیه برای نظارت بر آتش بس در منطقه قره باغ در شهر آغ دام تاسیس می گردد.

درگیری های نظامی میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان از روز یکشنبه، 27 سپتامبر شروع شد. جمهوری آذربایجان گفته بود نیرو های مسلح ارمنستان به سوی مناطق مسکونی در خط تماس در جمهوری قره باغ شلیک نموده اند و سبب شده اند تا چندین نفر از غیرنظامیان جان خود را از دست بدهند. این در حالی است که ارمنستان و مقامات جمهوری قره باغ، جمهوری آذربایجان را متهم می نمایند که حملات هوایی و موشکی به این منطقه انجام داده است.

در 10 نوامبر، ولادیمیر پوتین، الهام علی اف و نیکول پاشینیان- سران روسیه، جمهوری آذربایجان و ارمنستان- بیانیه مشترکی در خصوص توقف کامل جنگ در قره باغ کوهستانی امضا کردند. بر اساس این بیانیه، ارمنستان و جمهوری آذربایجان قرار بود پیشروی در مواضع اشغال شده خود را متوقف نمایند، تعدادی از مناطق تحت کنترل باکو قرار گیرند، تبادل زندانیان اجرا گردد و نیرو های حافظ صلح روسیه در مناطق مورد مناقشه مستقر شوند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 9 دی 1399 بروزرسانی: 9 دی 1399 گردآورنده: mininote.ir شناسه مطلب: 1307

به "آذربایجان: یک نظامی در حمله به مواضع ما در قره باغ کشته شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آذربایجان: یک نظامی در حمله به مواضع ما در قره باغ کشته شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید