اتحادیه اروپا دیگر خوان گوایدو را رئیس جمهور موقت ونزوئلا نمی داند

به گزارش مینی نت، اتحادیه اروپا با تجدیدنظر در سیاست های خود در قبال ونزوئلا گفت از این پس خوان گوایدو را به عنوان رئیس جمهور موقت ونزوئلا به رسمیت نمی شناسد.

اتحادیه اروپا دیگر خوان گوایدو را رئیس جمهور موقت ونزوئلا نمی داند

با ما سفر کنید و با اروپا تور قیمت از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از یورونیوز، 27 کشور عضو اتحادیه اروپا روز دوشنبه در بیانیه ای مشترک اعلام کردند که از این پس خوان گوایدو رهبر مخالفان دولت ونزوئلا را به عنوان رئیس جمهور موقت ونزوئلا به رسمت نمی شناسند اما همچنان او را طرف ممتاز تبادل نظر با اتحادیه اروپا می دانند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در صفحه اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

به رسمیت شناخته شدن خوان گوایدو به عنوان رئیس جمهور موقت ونزوئلا از سوی آمریکا و بسیاری از دولت های اروپایی این امکان را به وی می داد که به منابع اقتصادی مصادره شده دولت قانونی ونزوئلا در این کشورها دسترسی داشته باشد و از این منابع برای تقویت مخالفان دولت نیکلاس مادورو استفاده کند.

خوان گوایدو که در انتخابات پارلمانی اخیر ونزوئلا حتی صندلی خود به عنوان ریاست مجمع ملی ونزوئلا را از دست داد، از اوایل سال 2019 خود را رئیس جمهور ونزوئلا اعلام نموده و بعضی کشورهای غربی نیز در ادامه کوشش های خود برای فروپاشی ونزوئلا وی را به عنوان رئیس جمهور موقت ونزوئلا به رسمیت شناخته بودند.

علی رغم عقب نشینی اتحادیه اروپا از به رسمیت شناختن خوان گوایدو به عنوان رئیس جمهور موقت ونزوئلا، آمریکا و انگلیس همچنان وی را رئیس جمهور موقت ونزوئلا می دانند.

دولت های غربی طی سال های اخیر برای سرنگون کردن دولت قانونی ونزوئلا و به قدرت رساندن دولتی هماهنگ با خود در این کشور کوشش زیادی نموده اند، اما نیکلاس مادورو رئیس جمهور قانونی ونزوئلا که همچنان از حمایت زیادی در کشورش برخوردار است بارها تأکید نموده است که تسلیم فشارهای غرب نخواهد شد و قدرت را به یک دولت دست نشانده واگذار نخواهد کرد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 3 اسفند 1399 بروزرسانی: 3 اسفند 1399 گردآورنده: mininote.ir شناسه مطلب: 1406

به "اتحادیه اروپا دیگر خوان گوایدو را رئیس جمهور موقت ونزوئلا نمی داند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتحادیه اروپا دیگر خوان گوایدو را رئیس جمهور موقت ونزوئلا نمی داند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید