آکسیوس: سفیر آمریکا به رغم هشدار کرملین، روسیه را ترک نکرده است

به گزارش مینی نت، پایگاه خبری آکسیوس به نقل از منابع گزارش داد، جان سالیوان، سفیر آمریکا در روسیه به رغم توصیه روس ها برای عزیمت به واشنگتن برای انجام یک سری رایزنی ها بعد از اعمال تحریم های جدید دولت بایدن، روسیه را ترک نکرده است.

آکسیوس: سفیر آمریکا به رغم هشدار کرملین، روسیه را ترک نکرده است

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در 16 آوریل گفت که طرف روس به سفیر سالیوان توصیه نموده تا به پایتخت کشورش برود و رایزنی های دقیق و جدی در آنجا انجام دهد.

پایگاه آکسیوس به نقل از دو منبع گزارش داد، سفیر ایالات متحده از ترک روسیه بعد از توصیه کرملین به او برای بازگشت به کشورش امتناع نموده است.

جان سالیوان که از سفیران دوره دونالد ترامپ است و جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا فعلا او را حفظ نموده است، در کانون مهمترین آزمون دوره بایدن قرار گرفته است.

سفارت خارجه روسیه آدینه بیان کرد که 10 دیپلمات آمریکایی را اخراج و یک سری از دیگر مقام ها به ویژه دادستان کل آمریکا را از سفر به روسیه منع می نماید. با این حال روس ها جان سالیوان را اخراج نکردند. در عوض، کرملین او را برای ملاقات با یوری اوشاکوف، از مقام های ارشد سیاست خارجی روسیه احضار کرد. اوشاکوف به او توصیه کرد که برای رایزنی با مقام های بایدن به واشنگتن بازشود.

به گفته مقام های آگاه، دیدگاه سالیوان این است که اگر ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه می خواهد که او از این کشور برود، باید او را مجبور کند. سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در این رابطه اظهارنظری نکرد.

با این حال رسانه ها به نقل از یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گزارش دادند که جان سالیوان طی روزهای آینده به مدت کوتاهی به واشنگتن بازمی شود. این سخنگو گفت که سالیوان برای ملاقات با خانواده اش و ملاقات با اعضای دولت جدید که از زمان موافقت با ادامه کارش در روسیه فرصت رایزنی با آنها را نداشته است، به آمریکا می رود و در هفته های آینده به مسکو بازمی شود.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 25 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 25 اردیبهشت 1400 گردآورنده: mininote.ir شناسه مطلب: 1566

به "آکسیوس: سفیر آمریکا به رغم هشدار کرملین، روسیه را ترک نکرده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آکسیوس: سفیر آمریکا به رغم هشدار کرملین، روسیه را ترک نکرده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید