واکنش مقام روسیه به نامه 140 قانونگذار آمریکایی درباره توافق جامع با ایران

به گزارش مینی نت، نماینده روسیه در سازمان های بین المللی درخواست قانونگذاران آمریکایی از دولت بایدن برای دستیابی به آنچه توافق جامع با ایران خوانده اند را درخواستی دور از واقعیت توصیف کرد.

واکنش مقام روسیه به نامه 140 قانونگذار آمریکایی درباره توافق جامع با ایران

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در سازمان های بین المللی در وین اتریش در پیامی در توییتر به نامه 140 قانونگذار آمریکایی درباره توافق جامع با ایران واکنش نشان داد.

اولیانوف در این خصوص نوشت: 140 قانونگذار آمریکایی از دولت (بایدن) خواسته اند تا به دنبال یک توافق جامع با ایران باشد که در آن هم به برنامه هسته ای و هم برنامه موشکی و همچنین سیاست منطقه ای ایران رسیدگی می گردد، یعنی همه چیز در یک سبد. این بسیار دور از دنیای واقعی است.

پیشتر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در واکنش در پیامی توییتری نوشته بود: برجام برنامه ای جامع است که توسط سه کشور اروپایی به علاوه سه کشور دیگر (شامل آمریکا) و ایران به انتها رسید. حرف C (در JCPOA) نماینده کلمه جامع (COMPREHENSIVE) است.

ظریف در ادامه نوشت: این توافق تنها توسط ایران اجرا شده است. آمریکا و اروپا باید در نهایت به جای ژست دریافت به تعهداتی که دادند اما هرگز آنها را اجرا نکردند عمل نمایند.

وزیر امور خارجه ایران بار دیگر هشتگ تعهد، اقدام، جلسه را یادآوری کرد و در ادامه نوشت ایران پاسخ متقابل خواهد داد.

140 قانونگذار از هر دو حزب آمریکا در نامه ای از دولت جو بایدن، رئیس جمهور کشورشان خواسته اند به توافقی فراتر از برجام با ایران دست پیدا کند.

شبکه خبری ای بی سی که می گوید این نامه را رویت نموده نوشته قانونگذاران آمریکایی از بایدن خواسته اند هدفش را رسیدن به اجماع دو حزبی بر سر ایران و کوشش برای دست یافتن به توافق جامعی قرار دهد که علاوه بر مسائل هسته ای، سایر اختلافات با تهران را هم پوشش می دهد.

بر اساس این گزارش، این نامه به امضای 70 قانونگذار دموکرات و 70 قانونگذار جمهوری خواه رسیده و روز سه شنبه برای آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا ارسال شد.

قانونگذاران آمریکایی در شرح درباره شرایط مدنظر خود برای توافق جدید، خواهان مهار برنامه موشکی ایران، بازگرداندن محدودیت ها علیه برنامه هسته ای و کنترل فعالیت های منطقه ای این کشور شده اند.

با آنکه واشنگتن طرفی بوده که توافق هسته ای را نقض نموده و از آن خارج شده است دولت آمریکا می گوید بازگشت به برجام منوط به این است که جمهوری اسلامی ایران گام هایی را که در واکنش به نقض عهد آمریکا برداشته، به عقب برگرداند. جمهوری اسلامی ایران تصریح نموده که با توجه به آنکه واشنگتن طرفی بوده که توافق را نقض نموده و کاهش تعهدات تهران در واکنش به اقدام غیرقانونی آمریکا اجرا شده هر گامی از سوی تهران بعد از برطرف تحریم ها صورت خواهد گرفت.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 16 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 16 اردیبهشت 1400 گردآورنده: mininote.ir شناسه مطلب: 1550

به "واکنش مقام روسیه به نامه 140 قانونگذار آمریکایی درباره توافق جامع با ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش مقام روسیه به نامه 140 قانونگذار آمریکایی درباره توافق جامع با ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید