یک میلیون مهاجر سال جاری به مرز آمریکا-مکزیک خواهند رسید

به گزارش مینی نت، یک مقام ارشد مرزی آمریکایی بر این باور است که بیش از یک میلیون مهاجر سال جاری خود را به مرز آمریکا-مکزیک خواهد رساند.

یک میلیون مهاجر سال جاری به مرز آمریکا-مکزیک خواهند رسید

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، رائول اورتیز معاون گشت مرزی آمریکا سه شنبه در اظهاراتی گفت: پیش بینی می کنم بیش از یک میلیون مهاجر در سال 2021 میلادی به مرز آمریکا-مکزیک خواهند رسید.

این اظهارات نشانگر تشدید چالش انسانی برای جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در مرز جنوب غربی خواهد بود.

اگر این آمارها به یک میلیون نفر برسد، مشابه رشد فزاینده مهاجرانی است که در سال 2019 میلادی در دوره ریاست جمهوری ترامپ قصد عبور از مرز را داشتند، یعنی زمانی که حدود 978 هزار مهاجر به بازداشتگاه های فدرال منتقل شدند.

گشت مرزی آمریکا در ماه فوریه بیش از 100 هزار مهاجر را بازداشت نموده است، این بالاترین رکورد بازداشت ماهیانه از اواسط 2019 به شمار می رود.

اسکار اسکامیلا از مقام های گشت مرزی آمریکا در این باره گفت: بیش از دو هزار کودک بدون همراه بیشتر از مهلت قانونی 72 ساعته در بازداشتگاه های مرزی تگزاس نگهداری شده اند. از این تعداد 39 کودک بیش از 15 روز است که در تاسیساتی نگهداری می شوند که تنها چادر دارد و منتظر انتقال به سایر مراکز نگهداری مهاجران هستند.

طی ماه های اخیر ده هزار مهاجر آمریکای مرکزی در مرز آمریکا و مکزیک گرفتار شده اند. افزایش فقر مالی در منطقه نیز موجب تشدید بحران مهاجرت شده است.

آلخاندرو مایورکاس وزیر امنیت داخلی آمریکا یز با انتشار توئیتی نوشت: مقام های فدرال هر لحظه کوشش می نمایند تا هرچه سریعتر بچه ها مهاجر را به خارج از این مراکز نگهداری منتقل نمایند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 29 فروردین 1400 بروزرسانی: 29 فروردین 1400 گردآورنده: mininote.ir شناسه مطلب: 1521

به "یک میلیون مهاجر سال جاری به مرز آمریکا-مکزیک خواهند رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک میلیون مهاجر سال جاری به مرز آمریکا-مکزیک خواهند رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید