کیت 55 دقیقه ای تشخیص کرونا در دانشگاه امیرکبیر فراوری شد

به گزارش مینی نت، به گزارش خبرنگاران به نقل از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، محصولات شرکت های دانش بنیان در حوزه مقابله با کرونا به صورت ویدئو کنفرانس با حضور رئیس جمهور رونمایی شد که در این مراسم 28 محصول دانشگاه صنعتی امیرکبیر نیز معرفی شدند.

کیت 55 دقیقه ای تشخیص کرونا در دانشگاه امیرکبیر فراوری شد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات اقامت تحصیلی کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی مدارو، کالج ها و دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

دکتر حسین حسینی تودشکی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر در این مراسم گفت: محصولات شرکت های دانش بنیان این دانشگاه مرتبط با مسائل و نیازمندی های کشور اعم از مردم، بیمارستان ها، پزشکان و پرستاران است.

وی بیان کرد: شرکت های دانش بنیان این دانشگاه محصولات زیادی در مورد مقابله با بیماری کرونا فراوری می نمایند که این محصولات از فناوری های جدیدی برخوردار بوده و بسیار کاربردی هستند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر اضافه نمود: در دوران شیوع بیماری کرونا بعضی از شرکت های دانش بنیان این دانشگاه اقدام به فراوری انواع محصولات ضد عفونی نماینده سطوح و دست نموده اند که محصولات این شرکت ها با پایه نانو سیلور است و در آن از الکل استفاده نشده است.

حسینی تودشکی گفت: فراوری ماسک سوپاپ داربا فیلتر نانو یک شرکت دانش بنیان این دانشگاه در شرایط شیوع بیماری کرونا به 30 برابر افزایش یافته و این شرکت به صورت روزانه حدود 30 هزار ماسک فراوری می نماید.

وی ادامه داد: همچنین شرکت های دانش بنیان این دانشگاه به صورت ماهیانه 3 میلیون و 600 هزار لیتر محلول ضد عفونی نماینده سطح فراوری می نمایند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر تاکید نمود: یک شرکت دانش بنیان این دانشگاه دستگاه اندازه گیری اکسیژن خون و ضربان قلب را فراوری نموده که این دستگاه در شناسایی بیماران کرونایی بسیار مؤثر است.

حسینی تودشکی اضافه نمود: همچنین توسط یکی از شرکت های دانش بنیان این دانشگاه دستگاه استریل سازی هوای آی سی یو و بخش های بیماران کرونایی فراوری شده است که این دستگاه در عدم ابتلاء پرستاران و پزشکان به بیماری کرونا بسیار مؤثر است.

وی گفت: کیت مولکولی محصول دیگری است که توسط یک شرکت دانش بنیان این دانشگاه طراحی و فراوری شده است که این کیت طی 55 دقیقه قادر است بیماری کرونا را تشخیص دهد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: در دوران شیوع بیماری کرونا بعضی از شرکت های دانش بنیان این دانشگاه نیز در حوزه برگزاری وبینارها فعال بوده اند که از این وبینارها استقبال خوبی شده به نحوی که تعداد این جلسات از رشد 5 برابری برخوردار شده است.

در این مراسم از محصولات شرکت های دانش بنیان دانشگاه صنعتی امیرکبیر شامل اسپری و فوم ضدعفونی نماینده، تب سنج سبک GSN-FEV، اسپری ضدعفونی نماینده دست و سطح، ماسک سوپاپدار و فیلتر نانو، محلول ضدعفونی نماینده مالتی اکسیدانت سوریلت، پالس اکسمیتر انگشتی POMED19، دستگاه ازن جنراتور هوا و آب، کیت تشخیص کرونا به شیوه Realtime PCR، دستگاه ضدعفونی نماینده سطوح، دستگاه تصفیه هوا، شیلد پزشکی و تب سنج لیزری مادون قرمز رونمایی شد.

همچنین در این مراسم از اپلیکیشن های پایش بیمار، اپلیکیشن خدمت و وکیل، موکل، پایش هوشمند از راه دور موتورخانه، آموزش مجازی، گپ و گفت وبیناری کرونایی، سرویس آنلاین روانشناسی، برنامه خدمات پزشکی پاراکلینیکی، برنامه افزایش آگاهی عمومی، آموزش آنلاین زبان های خارجی، برنامه مشاوره بیمار و پزشک، آموزش انگلیسی به بچه ها، اپلیکیشن دستیار پزشک، برنامه حمل و نقل بین المللی، برنامه انجام امور اداری و شخصی (نیابتی)، خدمات پزشکی در محل و برگزاری وبینارها نیز رونمایی شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 5 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mininote.ir شناسه مطلب: 955

به "کیت 55 دقیقه ای تشخیص کرونا در دانشگاه امیرکبیر فراوری شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کیت 55 دقیقه ای تشخیص کرونا در دانشگاه امیرکبیر فراوری شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید