خبرنگاران لبخندها و تلخندهای تابستان 1399 در استان سمنان

به گزارش مینی نت، سمنان- خبرنگاران- تابستان 1399 در استان سمنان با خود فراز و نشیب هایی داشت، افتتاح طرح ها، موفقیت های ورزشی یا سرمایه گذاری برای توسعه نویدبخش آینده روشن بود و از سویی بعضی حوادث نیز هشداری برای مراقبت های پیشگیرانه شد.

خبرنگاران لبخندها و تلخندهای تابستان 1399 در استان سمنان

استان سمنان با وسعت 9.7 میلیون هکتار و جمعیتی بیش از 702 هزار نفر با دارا بودن حدود 2 هزار واحد صنعتی از دیرباز نقش مهمی در حوزه مالی، سیاسی، تحولات فرهنگی و اجتماعی کشور داشته است، اکنون که سال کهنه جایش را به سال نو داده است نگاهی گذرا و کوتاه به رویدادهای مهم استان سمنان در تابستان99 داریم.

تیر

بارش باران در تیر ماه سال گذشته که موجب غافلگیری مردم در روستاهای اطراف کوه شاهوار شاهرود ، موجب وارد شدن خسارت به بعضی ابنیه عمومی و زمین های کشاورزی تعدادی از روستاها شد از رخدادهای مهم بود.

مرگ زن جوان 28 ساله در برخورد با قطار در گرمسار، شناسایی یک جاعل افغان پس از 12 سال در سمنان، کشف سه مورد احتکار خودرو در استان سمنان و قرارگیری دانشگاه صنعتی شاهرود در فهرست 400 دانشگاه جوان برتر جهان بر اساس نظام رتبه بندی آموزش عالی تایمز ، از دیگر خبرهایی بود که تیر ماه سال 1399 خبرسازشد.

معرفی شهر سمنان به عنوان شهر نمونه دوستدار کودک و افتتاح نمایندگی پزشکی قانونی در شهرستان میامی از رخدادهای مهم حوزه اجتماعی استان سمنان در تیر سال گذشته بود.

برگزاری مجمع انتخابات رییس هیات بولینگ، بیلیارد و بولس استان سمنان با حضور محمدرضا مقصودلو سرپرست فدراسیون این رشته و مجید محمدی سرپرست معاونت ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان در سالن جلسات این اداره کل و انتخاب مهدی جمال به عنوان رییس هیات بولینگ، بیلیارد و بولس استان سمنان وبرگزاری مجمع انتخاباتی هیات ژیمناستیک استان سمنان با حضور زهرا اینچه درگاهی رییس فدراسیون ژیمناستیک، مجتبی جانعلی مدیرکل وقت ورزش و جوانان استان سمنان و سایر اعضای مجمع در سالن اجتماعات اداره کل ورزش و جوانان و انتخاب ملیحه فامیلی فر به عنوان رئیس هیات استان از رخدادهای مهم ورزشی استان سمنان در تیرماه سال گذشته بود.

مرداد

علی اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برای بازدید از آثار تاریخی و جاذبه های گردشگری شهرستاهای سرخه، سمنان، شاهرود و میامی در مرداد گذشته به استان سفر کرد و از نزدیک مسائل بخش گردشگری استان سمنان را آنالیز کرد.

از رخدادهای حوزه انرژی مرداد 1399 افتتاح طرح تصفیه خانه فاضلاب شهمیرزاد بود که شروع عملیات احداث آن به سال 1392 بر می گشت.

230 میلیارد ریال برای افتتاح طرح تصفیه خانه فاضلاب در شهمیرزاد هزینه شد و ظرفیت این تصفیه خانه چهار هزار و 500 متر مکعب در شبانه روز است و 18 هزار نفر جمعیت از مزایای اجرای این طرح برخوردار می شوند. 9 هزار متر طول شبکه جمع آوری فاضلاب و 3 هزار متر طول خط انتقال طرح تصفیه خانه فاضلاب شهمیرزاد در تحقق این طرح اجرا شد.

یکی دیگر از خبرهای خوش مربوط به محیط زیست بود که امیر عبدوس مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان گفت: چهارمین خانواده یوزپلنگ ایرانی سه فردی در سال 99 در پارک ملی توران در اتفاقی کم نظیر مشاهده شد.

افتتاح دادگاه عمومی بخش کالپوش یک از خبرهای مهم مرداد سال گذشته در استان سمنان بود.

رونمایی ازطرح شتابا (شبکه توانمندسازی ایتام در بورس ایران) در استانداری سمنان و تجلیل از فعالان عرصه اشتغال وکارآفرینی استان سمنان با حضور سیدمرتضی بختیاری رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور از دیگر رویدادهای مهم استان سمنان در مرداد سال گذشته بود.

شهریور

چاپ اولین کتاب با مضمون ایثار و شهادت به زبان سمنانی یکی از رخدادهای مهم شهریور 1398 بود که علاوه بر احیای زبان اصیل سمنانی، موجب رضایت آحاد جامعه شد و مدیر ادبیات اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان سمنان در این باره گفت: اولین کتاب مکتوب و صوتی در زمینه ایثار و شهادت به زبان سمنانی با عنوان سِمِنی آسمُن پی (از آسمان سمنان) به چاپ رسید و همزمان با هفته دفاع مقدس رونمایی می گردد.

فاطمه مصطفوی فر ابراز داشت: کتاب سمنی آسمن پی اولین کتاب در استان سمنان در زمینه توسعه فرهنگ ایثار وشهادت به زبان سمنانی محسوب می گردد که به صورت مکتوب و صوتی در قالب شعر به زبان سمنانی تهیه شده است.

برپایی نمایشگاه چهلمین سالگرد گرامیداشت هفته دفاع مقدس در محل پارک موزه دفاع مقدس استان سمنان از دیگر رخدادهای مورد استقبال عمومی در شهریور سال گذشته در استان سمنان بود.

دبیرخانه دائمی نخستین جشنواره ملی هنرهای مفهومی رضوی(آهوان) با حضور مسوولان استانی در محل انجمن سینمای جوانان استان سمنان به منظور گسترش فرهنگ و معارف رضوی، بهره گیری از زبان و بیان هنر در آشنایی با سیره امام هشتم، رجوع به پشتوانه های فرهنگی و هنری در حوزه معارف رضوی و شناسایی استعدادهای خلاق فعال در عرصه هنرهای جدید، افتتاح شد.

یکی دیگر از رخدادهای مهم در عرصه خدمت رسانی در شهریور سال گذشته در استان سمنان افتتاح ساختمان جدید مرکز توانبخشی هلال احمر سمنان و 38 خانه هلال احمر در سراسر استان در قالب طرح های کشوری با دستور ویدئوکنفرانسی رییس جمهوری بود که تاثیر زیادی در سطح رضایتمندی مردم داشت.

افتتاح واحد تولیدی قطعات خودرو با سرمایه گذاری 23 میلیارد و 371 میلیون ریالی با حضور بابک دین پرست معاون هماهنگی امور مالی وزارت کشور و محسن صالحی نیا معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران شهریور سال گذشته در شهرک صنعتی سمنان، از دیگر رخدادهای خوشایند حوزه صنعت بود.

اما در کنار رخدادهای شیرین شهریور سال گذشته، وقوع زمین لرزه ای به بزرگی 4.3 ریشتر بود که در عمق 10 کیلومتری زمین در مرز استان های مازندران و سمنان حوالی کیاسر رخ داد و لرزش آن در شهرستان های مهدیشهر و سمنان احساس و موجب ایجاد ترس در دل شهروندان شد.

یکی از خبرهای خوش در شهریور سال گذشته خبر مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان بود که گفت: حصار کشی و کاهش سرعت در بخشی از جاده ترانزیتی تهران- مشهد در محدوده استان تلفات تصادف های جاده ای یوزپلنگ و دیگر جانداران حیات وحش را به صفر رساند.

امیر عبدوس ابراز داشت: حصار کشی و کاهش سرعت در جاده تهران- مشهد در محدوده میاندشت عباس آباد در شهریور گذشته براساس مصوبه شورای راهبری تصادفات جاده ای استان سمنان یکی از مهم ترین اقدامات صورت گرفته برای حفاظت از یوزپلنگ آسیایی در استان است.

برگزاری مرحله استانی مسابقات ملی مهارت فنی و حرفه ای در رشته های خیاطی و نجاری از رویدادهای مهم استان سمنان در شهریور سال گذشته بود.

لازم به ذکر است طرح های هفته دولت 99 استان سمنان با سرمایه گذاری یک هزار و 599 میلیارد تومان در حوزه ها و شهرستان های مختلف این استان، بهره برداری، سرمایه گذاری و کلنگ زنی شد.

فاطمه زهرا قربانیان از ورزشکاران دامغانی رشته دو و میدانی در رشته پرتاب دیسک مسابقات کشوری پیروز به کسب عنوان نایب قهرمانی شد، برگزاری بازی های دومین هفته از لیگ برتر بدمینتون بانوان کشور، شهریور گذشته بین تیم های شهرداری شاهرود و آموزشگاه ایران زمین تهران به میزبانی آموزشگاه بدمینتون شاهرود با رجحان سه بر 2 آموزشگاه ایران زمین تهران و برگزاری مجمع انتخابات ریاست هیات تکواندو استان سمنان با حضور سیدمحمد پولادگر رییس فدراسیون این رشته ورزشی و انتخاب سعید نوروزی عجم با کسب 13 رای به مدت چهار سال به عنوان رییس هیات تکواندو استان، خبرهای مهم ورزشی استان سمنان در شهریور سال گذشته بود.

منبع: ایرنا
انتشار: 14 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 14 اردیبهشت 1400 گردآورنده: mininote.ir شناسه مطلب: 1546

به "خبرنگاران لبخندها و تلخندهای تابستان 1399 در استان سمنان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران لبخندها و تلخندهای تابستان 1399 در استان سمنان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید