بایدن: شروع غنی سازی 60 درصدی از سوی ایران به پیش روی مذاکرات برجام کمکی نمی کند

به گزارش مینی نت، رئیس جمهور آمریکا در واکنش به شروع غنی سازی 60 درصد توسط ایران گفت: این امر نمی تواند تاثیری بر فرایند مذاکرات برجامی داشته باشد.

بایدن: شروع غنی سازی 60 درصدی از سوی ایران به پیش روی مذاکرات برجام کمکی نمی کند

به گزارش ، چند روزی است که اخباری درباره شروع غنی سازی 60 درصدی اورانیوم در تاسیسات هسته ای نطنز منتشر شده است.

درست پس از اقدام تروریستی که در این تاسیسات رخ داد مقامات کشورمان از تصمیم غنی سازی 60 درصدی در این سایت خبردادند و در پی آن نیز سازمان بین المللی انرژی اتمی شروع این اقدام را تایید کرد.

صبح روز آدینه نیز علی اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی با تایید خبر اعلامی از سوی رئیس مجلس در راستای دستیابی ایران به غنی سازی 60 درصدی، گفت: غنی سازی 60 درصدی هم اکنون در تاسیسات هسته ای شهید احمدی روشن در جریان است.

پس از انتشار این اخبار بسیاری از کشورها، رسانه های دنیا و مقامات نسبت به این موضوع واکنش نشان دادند.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا نیز طی اظهاراتی در کنفرانس خبری مشترک خود با نخست وزیر ژاپن در کاخ سفید، نسبت به اقدام ایران در راستای غنی سازی اورانیوم تا 60 درصد، واکنش نشان داد و تاکید نمود: این اقدام ایران برخلاف توافق هسته ای اجرا شده (برجام) است و آن را نقض می نماید.

وی با اشاره به مذاکرات وین اظهار کرد: بسیار خوشحالیم که تهران اجازه تداوم مذاکرات در راستای بازگشت واشنگتن به برنامه جامع اقدام مشترک را می دهد.

بایدن با تاکید بر اینکه غنی سازی اورانیوم 60 درصدی از سوی ایران به پیش روی مذاکرات کمکی نخواهد کرد، گفت: نمی توان درباره نتیجه مذاکرات وین نتیجه گیری کرد و برای این امر هنوز خیلی زود است.

جنیفر ساکی، سخنگوی کاخ سفید نیز نسبت به شروع غنی سازی 60 درصدی اورانیوم در ایران واکنش نشان داد و مدعی شد: ما گام تحریک آمیز ایران برای غنی سازی اورانیوم در سطح 60 درصد را جدی می گیریم.

وی گفت: آخرین اقدام ایران، جدیت این کشور در مذاکره را زیر سوال می برد و طرف های توافق هسته ای باید آن را رد نمایند.

از سوی دیگر پیتر استانو، سخنگوی جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، نیز در این راستا، مدعی شد: تصمیم ایران (برای غنی سازی 60 درصدی) بسیار نگران نماینده است و هیچ توجیهی برای آن وجود ندارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 19 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 19 اردیبهشت 1400 گردآورنده: mininote.ir شناسه مطلب: 1554

به "بایدن: شروع غنی سازی 60 درصدی از سوی ایران به پیش روی مذاکرات برجام کمکی نمی کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بایدن: شروع غنی سازی 60 درصدی از سوی ایران به پیش روی مذاکرات برجام کمکی نمی کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید