مسمومیت 722 نفر با الکل صنعتی در فارس

به گزارش مینی نت، رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان فارس از افزایش آمار مسمومیت ها با الکل صنعتی به 722 نفر اطلاع داد.

مسمومیت 722 نفر با الکل صنعتی در فارس

محمدجواد مرادیان در گفت وگو با خبرنگار ، از افزایش آمار مسمومیت ها با الکل صنعتی در استان اطلاع داد و گفت: از ابتدای شیوع کرونا تا ساعت هفت صبح امروز نوزدهم فروردین، 722 نفر به علت مسمومیت با الکل صنعتی به مراکز درمانی استان مراجعه نموده اند که از این تعداد 632 نفر بستری هستند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان فارس اضافه نمود: در پی شیوع ویروس کرونا در ایران و شایعه تاثیر مصرف الکل بر مقابله با این بیماری 90 نفر در فارس بر اثر مسمومیت الکل، جان خود را از دست دادند.

مرادیان با اشاره به اینکه سن مسمومین از 20 تا 40 سال است و تعدادی از این افراد در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند، ادامه داد: مصرف الکل متانول و یا همان الکلی که در محلول های ضدعفونی استفاده می گردد، بسیار سمی است و استفاده از آن اثر منفی دارد و تاثیر آن بر روی کبد و کلیه ها زیاد است.

او از جوانان خواست از مصرف الکل صنعتی به شدت پرهیز نمایند که این موضوع موجب مرگ آن ها می گردد.

آمار مبتلایان به ویروس کرونا در فارس به هزار و 283 نفر ثبت شده که 36 نفر از آن ها فوت شدند.

ویروس کرونا با عنوان رسمی کووید-19 از دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در استان هووی چین شیوع یافت.

ویروس کرونا همانند بسیاری از ویروس های دیگر بدنه ای از جنس لیپید (نوعی ازچربی طبیعی) دارد که با مواد شوینده از بین می رود. برای همین شستن دست و صورت و وسایل با مواد شوینده مثل صابون و یا مواد ضد عفونی نماینده، ویروس را از بین می برد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 8 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mininote.ir شناسه مطلب: 897

به "مسمومیت 722 نفر با الکل صنعتی در فارس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسمومیت 722 نفر با الکل صنعتی در فارس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید