فارس من، شیوه نامه آموزشی و افزایش بودجه دانشگاه مصوب وزارت علوم است

به گزارش مینی نت، مدیرکل روابط عمومی دانشگاه پیام نور گفت: اخذ شهریه از دانشجویان دانشگاه پیام نور براساس ابلاغ افزایش شهریه توسط وزارت علوم است که نسبت به سایر دانشگاه ها از میزان کمتری برخوردار است چراکه دانشگاه تابع سیاست های آموزش عالی است.

فارس من، شیوه نامه آموزشی و افزایش بودجه دانشگاه مصوب وزارت علوم است

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران، سامانه فارس من سامانه ای است که مخاطبان خبرنگاران می توانند از طریق آن مسائل خود در تمام حوزه ها را مطرح کنند تا خبرنگاران خبرنگاران این مسائل را پیگیری کرده و پاسخ آن را از مسؤولان دریافت کنند.

مخاطبان خبرنگاران موضوع چرا دانشجویان پیام نور مجبورند شهریه اضافی پرداخت کنند؟! را در مطرح کرده و از خبرنگاران خواستار گفت وگو با مسؤولان شدند که خبرنگاران خبرنگاران برحسب وفای به عهد این موضوع را پیگیری کردند.

امیر حسین بهروز مدیر کل روابط عمومی دانشگاه پیام نور با اشاره به قانونی بودن افزایش شهریه دانشگاه ها براساس ابلاغیه وزارت علوم گفت: هر دانشجویی با توجه به مقطع تحصیلی و میزان واحدهای درسی که انتخاب می کند شهریه ترم برایش محاسبه می شود و هیچ گونه وجه اضافی از دانشجویان دریافت نمی شود و درصد افزایش شهریه نیز سالی یک بار توسط وزارت علوم به دانشگاه ها ابلاغ می شود.

وی در پاسخ به سؤال رفع ممنوعیت تغییر شیوه آموزشی از پژوهش محور به آموزش محور برای همه ورودی ها که درسامانه فارس من عنوان شده بود، اضافه کرد: دانشگاه پیام نور تابع سیاست وزارت علوم است و براساس قانون و بخشنامه ای که به همه دانشگاه ها و مراکز علمی داده شده فعالیت می کند اما درباره تغییر شیوه آموزشی باید بگویم هر یک از دانشجویان در ابتدای ثبت نام در دانشگاه باید خودش یکی از شیوه ها را به عنوان آموزش محور یا شیوه آموزشی پژوهش محور را انتخاب کند و دانشگاه نمی تواند در این زمینه اقدامی برای دانشجو انجام دهد.

بهروز درباره سؤال اضافه کردن دروس اختیاری که گذراندن آن ها الزامی است به واحدهای قابل اخذ نیمسال های تابستان شرح داد: دروس ترم تابستان جزء دروس خودخوان هستند یعنی دانشجو بدون برگزاری دوره یا کلاس آموزشی دروس را مطالعه می کند و در پایان ترم امتحان می دهد از طرفی باید بگویم دروسی را که دانشگاه تشخیص دهد نیاز به دوره آموزشی دارد در ترم های طول سال تحصیلی برگزار می کند و نمی تواند دروس نیازمند دوره آموزشی را در ترم تابستان برگزار کند.

مدیر کل روابط عمومی دانشگاه پیام نور در پاسخ به سومین سؤال مخاطبان مبنی بر ارائه 2 عنوان درس تا سقف 6 واحد درسی همراه با پایان نامه در مجموع 12 واحد در نیمسال آخر گفت: درس پایان نامه باید جداگانه اخذ شود و نمی توان شیوه نامه را تغییر داد چون توسط وزارت علوم اعلام شده است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 23 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mininote.ir شناسه مطلب: 450

به "فارس من، شیوه نامه آموزشی و افزایش بودجه دانشگاه مصوب وزارت علوم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فارس من، شیوه نامه آموزشی و افزایش بودجه دانشگاه مصوب وزارت علوم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید