اعتماد و اطمینان اولین گام بهبودی گردشگری پساکروناست

به گزارش مینی نت، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، اعتماد و اطمینان اولین گام بهبودی گردشگری پساکروناست.

اعتماد و اطمینان اولین گام بهبودی گردشگری پساکروناست

از سفر با تور پاتایا لذت ببرید و سواحل شگفت انگیز تایلند و مراکز خرید بسیار ارزان پاتایا را از دست ندهید.

قضیه چیست؟

بسیاری از سفرهای تابستانی در کشورهایی مانند یونان، ایتالیا یا اسپانیا در اواسط تابستان در میان بحبوحه مرحله بعدی شیوع بیماری کووید-19 و سوار بر موج خوش بینی پیشنهاد اتحادیه اروپا برای باز کردن مرزها شروع شد. اگرچه، بسیاری از کشورهای اروپایی از پیک اول بیماری کووید- 19 عبور نموده بودند، اما ترس از موج دوم، ترس و نگرانی های زیادی ایجاد نموده بود.

این عدم اطمینان و نگرانی مسافران، ویژگی مسافران مرتبط با سفر و دنیاگردی در عصر بیماری کووید- 19 است. با توجه به جهتهای متنوع بهبودی برای کشورهای دنیا، راهبردهای بازگشایی و احیا باید متناسب با شرایط خاص باشد. بنابراین چه چیزی برای این بخش در آسیا جنوبی در نظر گرفته شده و جهت بهبود صنعت در منطقه چگونه می تواند باشد؟

درآمد حاصل از توریستی

پیرامون مقاله اعتماد و اطمینان اولین گام بهبودی توریستی پساکروناست، باید بدانید که بخش سفر و دنیاگردی، 10.3 درصد از فراوری ناخالص داخلی دنیای و 330 میلیون شغل در سال 2019 را به خود اختصاص داده است. این بخش در دهه گذشته، رشد زیادی داشته است و می تواند به عواملی مانند افزایش درآمد، ظهور حامل های ارزان قیمت، سهولت سفر به وسیله خدمات مبتنی بر اینترنت و تعدیل مقررات ویزا مرتبط باشد.

شورای دنیای سفر و دنیاگردی تخمین می زند که این بخش در آسیای جنوبی، 234 میلیارد دلار یا 6.6 درصد، به فراوری ناخالص داخلی منطقه در سال 2019 یاری نموده باشد. در داخل منطقه، صنعت توریستی نپال اوضاع مناسبی نداشت، زیرا که از زمان شیوع بیماری همه گیر کووید- 19 تقریبا بدون توریست بود. دولت سال 2020 را به عنوان سال بازدید از نپال، با اعلام کمپین ملی و هدف دستیابی سالانه به 2میلیون توریست جدید اعلام نموده بود. با بسته شدن مرزهای کشور به روی جمعیت کوهنوردی ماجراجو، افرادی که نقش مهمی در زنجیره توریستی داشتند، تنها منبع درآمد خود را از دست دادند.

بطور مشابه، مالدیو بطور بی نظیری در برابر شوک های خارجی آسیب پذیر است و توریستی یک سوم درآمد ملی این جزیره کوچک را تشکیل می دهد. نیزا عماد، وزیر امور اقتصادی دولت مالدیو اظهار کرد: بیماری همه گیر کووید- 19 تاثیر مخربی بر اقتصاد، به ویژه در بنگاه های کوچک و متوسطی که بیشترین اشتغال آنها مرتبط با توریستی بوده را داشته است. به عنوان نتیجه ای از بحران جاری، صندوق بین المللی پول تخمین زده که اقتصاد این کشور در سال 2020 حدود 8.1 درصد کاهش خواهد داشت.

اعتماد و اطمینان مشتری

مالدیو، بعد از چندین ماه خانه نشینی کرونایی و انتشار راهبردهای بخش جامع باهدف ایجاد اعتماد و اعتبار بین توریستان از پتانسیل توریستان در اقامتگاه های تفریحی و هتل های خود استقبال کرد. وزیر این کشور بیان کرد: دولت، پروتکل های ایمنی و بهداشتی سختی را برای اطمینان از بازگشایی مطمئن در زمانیکه محدودیت های سفر کاهش یافته را به توریستان سراسر دنیا ارائه می نماید.

در سطح دنیای، در کوشش برای ایجاد یک رویکرد هماهنگ و معین دستورالعمل ها در خصوص بازگشایی بخش های مختلف، شورای دنیای سفر و دنیاگردی برچسب سفرهای ایمن را راه اندازی کرد تا به مسافران اجازه دهد مراکزی که پروتکل های بهداشتی استاندارد را رعایت می نمایند، شناسایی نمایند. با حمایت سازمان دنیای توریستی این تاییدیه ممکن است در موارد مختلفی مانند تایید هتل ها، رستوران، خطوط هوایی، خطوط مسافرتی، راهنمایان سفر، رستوران ها، خرید در فضای باز، حمل ونقل و فرودگاه ها مورداستفاده قرار گیرد. از زمان راه اندازی آن در 27 ماه می، پروتکل های ایجادشده شورای دنیای سفر و دنیاگردی توسط کشورهای مقصد و شهرهای دنیا مانند ترکیه، مصر، پرتغال، سویل و کانکون تصویب شده است.

همکاری منطقه ای برای بازگشت

پیش بینی ها درباره ازسرگیری سفرها نشان می دهد که براساس روندهای فعلی و مطالعات پیمایشی درباره ترجیحات کاربران و الگوهای رفتاری، بهبودی، مبتنی بر مجاورت خواهد بود، به تدریج از داخلی به منطقه ای و درنهایت به سفرهای بین قاره ای می رسد. مجمع دنیای اقتصاد، به عنوان بخشی از پاسخ سازمانی به بحران بیماری کووید- 19، به طور منظم جلساتی متشکل از کارشناسان برجسته، سیاست گذاران و مشاغل منطقه را به عنوان گروه اقدام منطقه ای برای آسیا جنوبی و بحث درباره تاثیر بیماری همه گیر بر صنعت سفر و توریستی و اقدامات لازم برای حمایت از کوششهای بهبودی تشکیل می دهد.

نمایندگان بخش دولتی و تجاری منطقه توافق کردند که توریستی داخلی برای بهبودی پیشگام خواهد بود. این مورد کشورها را در ردیف بازارهای داخلی عظیم مانند هند قرار می دهد تا بتوانند شرایط اقتصادی مطلوب تری را برای تحریک رشد در این بخش ایجاد نمایند و توریستی محلی و منطقه ای را فعال می نمایند.

به عنوان اولین گام برای بهبود، امکان ایجاد حباب های مسافرتی یا جهتهایی که به کشورهای منطقه امکان دهد پروتکل هایی برای گشایش کانال های سفر هوایی به صورت متقابل ایجاد نمایند، در میان اعضا اقدام منطقه ای گروه ویژه آسیای جنوبی موردبحث نهاده شد. ایجاد این مناطق امن به صورت دوطرفه یا در بین گروهی از کشورها با جهتهای بهبودی مشابه، ظرفیت های متمرکزی را برای مدیریت ایمن جریان توریستی ایجاد می نماید و در مراحل بعدی آزمایش، چارچوب بازگشایی در مقیاس عظیمتر را امکان پذیر می سازد.

این رویکرد، همچنین امکان کنترل بیشتری بر توریستی در حجم کوچکتر را فراهم می نماید و امکان بازگشت سریع و بستن جهتهای باز در صورت افزایش موارد بیماری فراهم خواهد شد. بتازگی هند و مالدیو بیان کردند که در حال ایجاد یک حباب سفر برای تقویت ارتباطات و توریستی هستند. احتمالا چنین توافق نامه هایی با سایر کشورهای منطقه با مذاکره در خصوص شرایط و ضوابط ایجاد این مناطق امن سفر ارائه خواهد شد.

فشار بر بازارهای بی رقابت

گزارش رقابت پذیری سفر و دنیاگردی مجمع دنیای اقتصاد در سال 2019 تنوع طبیعی و فرهنگی را همراه با رقابت قیمت برای ظهور آسیای جنوبی به عنوان یک مقصد جذاب توریستی بیان می نماید. مکانی که منطقه می تواند از همکاری منطقه ای برای ایجاد راهبردهای حیات بخش استفاده کند. بعنوان مثال، هند می تواند یک جریان توریستی ماجراجویی با نپال، بوتان و سریلانکا را ایجاد کند، جایی که مسافران می توانند مناظر جذاب هیاقتصادیا را تجربه نمایند و پس از آن، سفری به جنوب برای کشف بهترین مکانهای موج سواری سریلانکا داشته باشند. به همین ترتیب، یک جریان توریستی معنوی می تواند بسته بازاریابی مناسب به مسافران بین المللی برای کشف بناهای تاریخی سیستم های معنوی ارائه دهد که منطقه را به هم پیوند می دهد.

این مورد فرصتی برای بازگرداندن توریستان بین المللی به هند در بخش ویژه ای از توریستی پزشکی، سلامتی و آیورودا ارائه خواهد نمود. توریستی پزشکی در سال 2020 اگر بیماری کووید- 19 شیوع پیدا ننموده بود به مرز 9 میلیارد دلار می رسید.

شوبانا کامیننی، محقق هندی اضافه کرد: هند به عنوان مقصدی مهم برای توریستی پزشکی بوده، اما شیوع بیماری کووید- 19 به این بخش آسیب رسانده است. با کاهش محدودیت های سفرهای بین المللی هوایی از کشورهای منتخب، برای تسهیل بیشتر سفرهای پزشکی و رعایت پروتکل های بهداشتی در مراحل مراقبت از بیماران، پشتیبانی کافی دولت ضروری است. باید بطور فعال، نقش هند را در خدمت به بیماران بین المللی که احتیاج فوری به این نوع توریستی دارند و همچنین ایجاد اعتمادبه نفس در اینکه بیمارستان های هند با رعایت موازین بهداشتی، آماده استقبال مجدد از بیماران را دارند، ارتقا دهیم.

اقدامات بلندمدت برای ایجاد انعطاف پذیری

کوشش برای بازسازی بهتر در دنیای پساکرونایی، حفظ و تزریق سرمایه گذاری در این بخش ها بسیار حیاتی است تا بتواند به عنوان یک وسیله رشد و توسعه، به پتانسیل واقعی خود دست یابد.

سرمایه گذاری های بیشتر در زیرساخت های فیزیکی و همچنین فناوری برای تقویت رقابت، برای ایجاد درآمد بیشتر و فرصت های شغلی در طول زنجیره ارزش سفر و توریستی مورد احتیاج است. این بخش باید ابزارهای ابتکاری برای بازگشت و انعطاف پذیری در آینده بیشتر پیدا کند.

براساس تجربیات، برای ایجاد و انطباق با یکدیگر، همکاری عمومی و خصوصی بیشتر برای اعتماد و اطمینان احتیاج است. هماهنگی نزدیک بین بخشهایی مانند هواپیمایی، راه آهن، مهمان نوازی و بیمه برای سازگاری با شرایط بهداشتی در کشورهای خاص مورداحتیاج است.

مسافران همچنین باید با آماده شدن برای مقابله با عدم قطعیت، ضمن اطمینان از انطباق آنها کوشش نمایند، در حالیکه اطمینان حاصل می نمایند که تغییر مقررات به کشورها یاری می نماید تا نوسانات موارد ابتلا به بیماری کووید- 19 را کنترل نمایند و بدون شک با گشایش مرزها، تحرک دوباره دنیا پدید خواهد آمد.

منبع: همگردی
انتشار: 30 آبان 1399 بروزرسانی: 30 آبان 1399 گردآورنده: mininote.ir شناسه مطلب: 1225

به "اعتماد و اطمینان اولین گام بهبودی گردشگری پساکروناست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتماد و اطمینان اولین گام بهبودی گردشگری پساکروناست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید