غذاهای سنتی کرمانشاه

به گزارش مینی نت، خورشت خلال کرمانشاه

خورشت خلال مانند نامش اشتهاآور است. این غذای سنتی کرمانشاه از مقداری گوشت، پیاز، زرشک، گوجه فرنگی، کره، پیاز، گلاب، زعفران و چوب دارچین درست می شود. برای ترش مزه کردن خورشت خلال لیموعمانی و برای زیباتر شدن آن خلال پسته اضافه می کنند. خورشت خلال کرمانشاه را بالای لیست غذاهای خود در سفر به کرمانشاه قرار دهید.

غذاهای سنتی کرمانشاه

کوفته نخود کرمانشاه

اهالی کرمانشاه، نخود را می پزند و با گوشت چرخ کرده، مغز گردو، آرد، پیاز و سبزی های معطر مخلوط می کنند. ترکیب این مواد که تبحر آشپزان کرمانشاهی را می طلبد غذای خوشمزه و مقوی ای را می آفریند. خوردن این غذای سنتی کرمانشاهی در سفر به کرمانشاه، تجربه ای بی نظیر خواهد بود.

کوفته شیرین کرمانشاه

آشپزان کرمانشاهی در طبخ کوفته تبحر خاصی دارند. کوفته شیرین نیز، غذای سنتی کرمانشاهی است که نباید از دست بدهید. مواد اصلی کوفته شیرین کرمانشاهی، برنج، گوشت چرخ کرده، تخم مرغ، شکر، نعناع خشک، سرکه و پیاز است.

سوپ ترخینه

اگر در هوای خنک و دلچسب کرمانشاه هوس سوپ داغ کردید، سوپ ترخینه بهترین انتخاب است. هم چنین اگر کمی احساس سرماخوردگی کردید می توانید این غذای سنتی کرمانشاه را سفارش کنید. اهالی کرمانشاه، گندم و دوغ را ترکیب کرده و خشک می کنند؛ این ترکیب می شود مواد اصلی سوپ ترخینه. دیگر مواد موردنیاز این غذا اسفناج خرده شده، لپه، آب مرغ و ترخینه است.

چلو گوشت کرمانشاه

چلو گوشت کرمانشاه را وقتی خیلی گرسنه هستید امتحان کنید. چلو گوشت از برنج و گوشت ماهیچه به دست می آید؛ اما آنچه چلوگوشت کرمانشاهی را خاص می کند، روغن کرمانشاهی و ادویه های مخصوص است. در سفر به کرمانشاه حتما از راز خوشمزگی این غذا بپرسید.

هلو کباب کرمانشاه

این غذای سنتی کرمانشاه همان کوفته مخصوص کرمانشاه است که به هلو کباب معروف شده. احتمالا به دلیل شکل ظاهری اش است که به این نام خوانده می شود؛ وگرنه در این غذا خبری از هلو و کباب نیست. مواد اصلی این غذا، گوشت، لپه، گردو، کشمش، سیب زمینی،تخم مرغ، گوجه فرنگی و غیره است. اهالی کرمانشاه وقت زیادی را برای طبخ این غذا صرف می کنند و نتیجه چیزی جز یک غذای واقعا خوشمزه نیست. این غذای سنتی کرمانشاهی اغلب با نان تازه و سبزی خوردن خورده می شود.

دست پیچ کرمانشاه

برگه های قیسی و گردوهای تازه طعم بی نظیری به این غذای سنتی کرمانشاه می بخشند. گوشت چرخ کرده، کشمش، رب گوجه فرنگی، پیاز، لپه، روغن، آبلیمو و شکر از دیگر مواد اصلی این غذا هستند. در سفر به کرمانشاه، محال است از طعم بی نظیر این غذا بتوانید بگذرید.

سیب پلو

از میان غذاهای سنتی کرمانشاه که از آن یاد کردیم، جای این پلو خالی است. همانطور که از اسم این غذا مشخص است، سیب زمینی ماده اصلی این غذای سنتی کرمانشاه است. از دیگر مواد اصلی این غذا می توان به گوشت چرخ کرده، برنج، کشمش، پیاز، زعفران، خرما و کره اشاره کرد. این غذای سنتی کرمانشاه بسیار مقوی و خوشمزه است.

منبع: دالاهو
انتشار: 17 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mininote.ir شناسه مطلب: 981

به "غذاهای سنتی کرمانشاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غذاهای سنتی کرمانشاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید