آشنایی با جذاب ترین غذاهای خیابانی تایلند

به گزارش مینی نت، غذاهای خیابانی در تایلند بسیار پرطرفدار هستند. تایلند کشوری در شرق آسیا، با طبیعت وصف ناشدنی و غذاهای رنگی و خوش طعم است که گردشگران بسیاری را به سمت خود می کشاند.

آشنایی با جذاب ترین غذاهای خیابانی تایلند

از آنجایی که مردمان تایلند علاقه زیادی به غذا دارند و آن را جزء فرهنگ خود می دانند، به همین خاطر شما می توانید انواع غذاها را با طعم های فوق العاده در این کشور تجربه کنید.

زیبایی های خیره نماینده و جاذبه های گردشگری منحصر به فرد توانسته این کشور را به یک کشور توریستی تبدیل کند؛ همین امر موجب شده است تا رستوران ها و مکان های بسیاری برای اقامت و صرف غذا گردشگران نیز ایجاد گردد.

به طوری که در هر خیابان می توانید به غرفه های خیابانی مراجعه نموده و طعم واقعی غذاهای محبوب و اصیل تایلندی را تجربه نمایید و از این فرصت طلایی، نهایت لذت را ببرید.

توریستی بودن و تنوع زیاد غذاها در این کشور، موجب شده تا کسب و کار های خیابانی رونق بسیاری بگیرند؛ طوری که در هر ساعت از شبانه روز در خیابان ها به یک غرفه میتوان مراجعه کرد و غذای مورد علاقه خود را در کمال آرامش نوش جان نمود.

غرفه های غذایی که در هر خیابان دیده می شوند، فرصت های طلایی برای تجربه یک لذت جدید است.

توجه داشته باشید هر غذا به یک شکل مخصوص، توسط هر آشپز پخته می گردد و می تواند چندین شکل و طعم مختلف را به خود بگیرد، طوری که یک غذا در رستوران و یا غرفه غذایی مختلف دارای مزه ای متفاوت تر از چیزی که قبلا خورده اید خواهد بو.

پس تنوع غذایی به طور چشمگیری بالاست ولی ماده اصلی در بسیاری از غذاها برنج بوده و طعم اصلی آن ها نیز تند می باشد.

برای رزرو ارزان ترین بلیط هواپیما داخلی و خارجی خبرنگاران روی تصویر زیر کلیک کنید:

غذاهای خیابانی در تایلند | Pad See Ew اسپاگتی

این غذای تایلندی همان اسپاگتی به همراه کوفته های قلقلی است.

مواد لازم برای تهیه این غذای خوشمزه و دلپذیر :

نودل برنج، سس سویا، مرغ یا گوشت، کلم بروکلی و کاهوی چینی می باشد؛ تمام مواد را با یکدیگر تفت داده و کاملا ترکیب کنید تا به یک طعم متعادل برسد.

Pad See Eiv برای تمام سنین مناسب است پس می توانید لذت خوردن این غذا را به همراه سرکه و یا چیلی تجربه کنید.

Gaeng Keow Wan Kai مرغ سبز

مرغ سبز نام غذای لذیذ و پر هوادار تایلند است که در واقع یک لقمه مرغ تازه می باشد.

مواد تشکیل دهنده و اصلی این غذا مرغ، بادمجان، گشنیز و ریحان تازه بوده که برای بهتر شدن غذا، می توان ترکیبی از خمیر کاری و شیر نارگیل را به آن افزود.

شیر نارگیل حالت آبکی جذابی را به غذای Gaeng Keow Wan Kai یا یک لقمه مرغ سبز می دهد.

این غذای لذیذ و خوشمزه را می توانید با سس ماهی، تمر هندی، میگو خشک، پیاز و فلفل قرمز میل کنید. طعم این غذا ترش و شیرین است و به هیچ عنوان تند نیست.

غذاهای خیابانی در تایلند | Gai Tod مرغ سرخ شده

Gai Tod مرغ سرخ شده ای است که بال و ران آن با ادویه های مختلف و آرد برنج طعم دار شده و همراه با سس چیلی یک طعم فوق العاده را ساخته است.

در صورت تمایل می توانید این غذا لذیذ را همراه با برنج و سس تند نیز امتحان کنید. دسترسی به Gai Tod در هر غرفه خیابانی و رستوران های مختلف امکان پذیر است.

Khao Pad برنج سرخ شده

این غذا در کشورهای مختلف مانند: هند، چین و اندونزی نیز یافت می گردد و هواداران بسیاری دارد، ولی تایلندی ها این غذا را با طعم و عطر بهتر و بی نظیری تهیه می نمایند.

مواد به کار رفته در این غذا، برنج معطر به همراه سبزیجات و مخلوطی از سس سویا، سس ماهی، شکر و نمک است.

اگر مایل بودید، می توانید به همراه Khao Pad که برنج سرخ شده است از پروتئین هایی مانند: انواع گوشت قرمز، مرغ، ماهی و میگو نیز بهره ببرید.

این مورد یک پیشنهاد عالی برای افرادی است که غذا های تند را نمی پسندند.

غذاهای خیابانی در تایلند | Som Tam سالاد رژیمی

یک غذا یا سالاد با انواع طعم های ترش، تند، نمکی و پر ادویه، که در لیست تمام غرفه های غذا خوری خیابانی دیده می گردد.

ماده اصلی آن پاپایای سبز رنگ است که با جوانه لوبیا، خیار، گوجه فرنگی، پیاز سبز، میگو پخته شده که به قطعات کوچک و مشابه ای خورد شده اند، ترکیب می گردد.

این سالاد را می توان با آب لیمو تازه، سس ماهی، سس سویا و در صورت تمایل فلفل قرمز تند سرو کرد، افرادی که مایل هستند غذاهایی با درصد چربی پایین و رژیمی میل نمایند این غذا می تواند گزینه مناسبی برای آنها باشد.

Guay Teow سوپ نودل

Guay Teow جزو محبوب ترین و مشهور ترین سوپ های نودل در تایلند است که در خیابان های این کشور یافت می گردد.

این غذا با گوشت مرغ یا گوساله نیز ترکیب شده و بهترین طعم آن را می توان با سس ماهی، چیلی خشک شده و فلفل قرمز در اختیار داشت.

افزودن گوشت های کوفته قلقلی به این غذا طعم فوق العاده ای را به آن می دهد که کافی است یکبار آن را امتحان کنید.

غذاهای خیابانی در تایلند | Tom Yam Goong سوپ تند میگو

یکی از پرهوادار ترین غذاهای تایلند، این سوپ تند میگو است که عطر خاص و ناب غذاهای تایلندی را به مشام تمام افراد می رساند و شاید یکی از دلایل انتخاب آن، عطر و بوی فوق العاده غذا باشد.

ادویه هایی مانند:

فلفل، سنبل هندی، برگ های خشک شده و موسیر طعم دهنده های اصلی تام یام گونگ هستند؛ میگو و قارچ نیز مواد تشکیل دهنده اصلی این غذا می باشند.

طعم واقعی Tom Yam Goong با ترشی و تندی لذت بخشی همراه است که در صورت تمایل می توان این غذای خوشمزه را در غرفه های خیابانی به راحتی تست کرد.

Tom Kha Gai سوپ خامه ای

اصلی ترین مواد در این غذای لذیذ، مرغ پخته شده در شیر نارگیل است که طعم فوق العاده ای را به این غذا می دهد.

ترکیباتی مانند:

لیمو ترش، زنجبیل و شیر نارگیل، سس ماهی و قارچ طعم دهندگان اولیه Tom Kha Gai هستند؛ البته اگر بخواهید مزه دلپذیر این غذای تایلندی را تکمیل کنید، باید از قارچ صدف که کاملا گوشتی با مزه ای دلپذیر است، در غذا بهره ببرید.

خوردن سوپ خامه ای در زیر آسمان و در خیابان های زیبای تایلند یک تجربه ویژه است که پیشنهاد می گردد به راحتی از کنار آن گذر نکنید.

غذاهای خیابانی در تایلند | Pad Thai رشته فرنگی سرخ شده

پد تای یا رشته فرنگی سرخ شده، یکی از غذا های محبوب و اصلی خیابان های تایلند است که بسیاری از مسافران آن را در غرفه های خیابانی تجربه نموده اند؛ البته شما می توانید این سوپ دلچسب را در رستوران هایی که سرو می گردد تجربه کنید.

این غذا از ترکیب نودل برنجی یا رشته فرنگی با نیمرو و تکه های توفو و همچنین برای طعم دهی بهتر در آن گشنیز، شلغم استفاده می گردد.

Kai Jeow املت تایلندی

یکی از غذاهای ارزان و مناسب که می توان از تمام غرفه های کنار خیابان تهیه کرد، این غذا است؛ Kai Jeow در واقع همان املت معروف تایلندی لقب دارد که بر روی برنج سرو می گردد.

ماده اصلی در این غذا، تخم مرغ است که به صورت متفاوتی میتوان آن را با سس ماهی و فلفل ترکیب و سرخ نمود.

غذاهای خیابانی در تایلند | Roti پن کیک خیابانی

روتی جزء غذا های اصلی تایلند نمی باشد و به احتمال زیاد در سال های اخیر از هند به لیست غذاهای تایلندی ورود نموده؛ ولی هواداران خاص خود را پیدا نموده و در جنوب تایلند، مالزی و سنگاپور به یک غذای اصلی و ناب تبدیل شده است.

این غذا شبیه به پن کیک و کرپ می باشد و مواد اصلی آن موز، خمیر، شیر غلیط و شکلات است.

می توان از روتی به عنوان دسر نیز استفاده کرد و آن را به عنوان یک میان وعده در خیابان های تایلند میل نمود.

Massaman Curry کاری بیف

یک غذای ترکیبی ایرانی و تایلندی که از طریق مسلمان وارد این کشور شد و در لیست غذا های محبوب این کشور قرار گرفته است.

Massaman Curry نسبت به کاری های تند قرمز، سبز و زرد کمی طعم ملایم تری دارد ولی بسیاری از افراد این غذا را با استفاده از فلفل قرمز تند

شیر نارگیل، سیب زمینی، تخم مرغ و یا گوشت گاو مواد اصلی به کار برده شده در این غذاست. البته می توان با توجه به ذائقه خود از گوشت مرغ و یا گوسفندی نیز استفاده کرد.

برای بهتر شدن طعم آن نیز از برگ بو، هل، سس تمر هندی، دارچین، شکر و بادام زمینی استفاده می گردد؛ برای دسترسی به غذای تایلندی Massaman Curry سری به غرفه های خیابانی بزنید.

Kao Niew Ma Muang برنج چسبناک

یک غذای شیرین و خوشمزه برای افرادی که طعم های شیرین را می پسندند ، همین Kao Niew Ma Muang یا برنج چسبناک به همراه برش های انبه و شیره نارگیل است.

در این غذا برنج با جذب شیره نارگیل به بافتی نرم و مخملی می رسد که با تکه های انبه سرو می گردد.

غذاهای خیابانی در تایلند | Satay گوشت کبابی

این غذا برای افرادی که گوشت خوار هستند، یک گزینه جذاب به شمار می رود چرا که مرغ، گوشت گاو، گوشت خوک، ماهی و حتی گوشت بوفالو را به صورت کبابی به همراه سس بادام زمینی می توان سرو کرد.

ادویه های تایلندی، سیر، ریحان خرد شده، خامه ترش، شکر قهوه ای می توانند طعم های متفاوتی را به Satay تایلندی بدهند.

Poh Pia Tod رول خمیری

یک غذای رولی بسیار خوشمزه که برای تهیه آن باید موادی از گوشت و سبزیجات، هویج، جوانه لوبیا، سویا و سیر را به طور کامل ترکیب کرد، سپس آنها را در بین ورقه های رولی خمیری ریخت و در صورت تمایل سرخ کرد؛ البته می توان بدون سرخ کردن رول ها در روغن Poh Pia Tod را استفاده کرد.

غذاهایی با این سبک و سیاق در تایلند بسیار هستند که پیشنهاد می گردد در غرفه های کنار خیابان آنها را تهیه نموده و نوش جان فرمایید.

غذاهای خیابانی در تایلند | Pad Kra Pao خاص و اصیل

مرغ و گوشت چرخ نموده را با فلفل و ریحان تایلندی کاملا مخلوط می نمایند، سپس به همراه برنج سرو می گردد.

وجود ریحان تایلندی در این غذا آن را به یکی از غذاهای تند تایلندی تبدیل نموده است؛ البته در هنگام سفارش غذا می توانید، میزان تندی غذا را تعیین کنید. Pad Kra Pao برای افراد حساس و مشکل پسند مناسب نمی باشد.

منبع: الی گشت
انتشار: 9 تیر 1400 بروزرسانی: 9 تیر 1400 گردآورنده: mininote.ir شناسه مطلب: 1636

به "آشنایی با جذاب ترین غذاهای خیابانی تایلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با جذاب ترین غذاهای خیابانی تایلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید