عربشاهی: بازیکنان پول حرفه ای می گیرند اما فوتبال شان آماتور هم نیست، ترابی از لحاظ تیمی ضعف دارد

به گزارش مینی نت، پیشکسوت باشگاه پرسپولیس از افزایش بی رویه رقم قرارداد بازیکنان پرسپولیس به شدت انتقاد کرد.

عربشاهی: بازیکنان پول حرفه ای می گیرند اما فوتبال شان آماتور هم نیست، ترابی از لحاظ تیمی ضعف دارد

ضیا عربشاهی در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرنگاران، درباره برتری یک بر صفر پرسپولیس مقابل مس رفسنجان گفت: کادر فنی به خوبی مس رفسنجان را بررسی کرده و حریف را از جلو پرس می کردند. پرسپولیس مقابل تراکتور کمی بهتر بود. کارهای ترکیبی بازیکنان ما کارهای ترکیبی خوبی می کردند و امید عالیشاه در نوک حمله، جایگزین مهدی عبدی شده بود. نوراللهی، پهلوان و امیری هم به خوبی به او اضافه می شدند و سیستم بازی پرسپولیس به 3-3-4 تبدیل می شد. پس از فینال لیگ قهرمانان آسیا، هواداران و پیشکسوتان به عملکرد تیم اعتراض کردند که این استرس رفته رفته از بازیکنان پرسپولیس جدا می گردد.

پهلوان می تواند در خط حمله بازی کند

وی با بیان اینکه شاگردان گل محمدی کم کم به شرایط ایده آل می رسند، شرح داد: ما در خط حمله می توانیم از احسان پهلوان کنار عبدی یا عالیشاه استفاده کنیم. فکر می کنم در محوطه جریمه حریف باید بازیکنان زیادی داشته باشیم و استرس بازیکنان اجازه نمی داد از موقعیت های گلزنی بهره ببریم. ما می توانستیم 3 یا 4 گل به مس رفسنجان و تراکتور بزنیم. ممکن است حریفان ما در برگشت این فرصت ها به ما ضربه بزنند و تیم باید رو گلزنی بیشتر کار کند. تمرین بیشتر باعث می گردد گلزنی بیشتر به بازیکنان دیکته گردد و مهاجمان با اعتماد به نفس بیشتری از فرصت ها استفاده می کنند.

ترابی از لحاظ تیمی ضعف دارد، باید 5 بازیکن دیگر بگیریم

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس درخصوص بازگشت مهدی ترابی به این تیم بیان نمود: من قبلاً با طارمی و علیپور صحبت کردم و به آنها گفتم به تیم هایی بروید که در آنها پیشرفت کنید، نه اینکه فقط به دنبال پول باشید یا بخواهید صرفاً در اروپا بازی کنید. ترابی بازیکن خوبی است اما زود به ایران بازگشت. توانایی او در گام های بلند و خلاقیت فردی است و به درد پرسپولیس می خورد اما از لحاظ تیمی ضعف دارد. ما علاوه بر ترابی باید دو مهاجم ششدانگ، دو مدافع وسط و یک مدافع راست جذب کنیم.

تارتار اتوبوس می چیند و می خواهد از شروع مجدد به گل برسد

عربشاهی در مورد دو دیدار باقیمانده پرسپولیس تا پایان نیم فصل اول لیگ برتر اعلام نمود: پرسپولیس دو مسابقه سنگین دارد. تارتار پرسپولیس را به خوبی بررسی کرده و اتوبوس را می چیند! او در پوشش ها خیلی خوب است و روی ضدحملات خیلی کار می کند. آقا مهدی به دنبال این است که لایه های دفاعی تیمش را پُرتعداد کند و می خواهد از شروع مجدد به گل برسد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

میانگین قدی پرسپولیس از پیکان کمتر است

وی با اشاره به پرتاب های اوت بلند خودروسازان که در آن تبحر دارند، به خبرنگاران گفت: آنها نادر محمدی را دارند که خیلی خوب اوت پرتاب می کند و بیش از 30 درصد گل های پیکان از شروع مجدد است. پرسپولیس باید در این زمینه خیلی کار کند و با توجه به غیبت کنعانی زادگان، میانگین قدی ما نسبت به پیکان کمتر است. با این حال قول می دهم پرسپولیس در این مسابقه پیروز می گردد و تمام دغدغه تیم، کسب پنجمین قهرمانی لیگ برتر است.

با این بازیکنان در لیگ قهرمانان آسیا به مشکل می خوریم

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس در مورد بسته شدن پنجره نقل و انتقالاتی این باشگاه گفت: مدیران باشگاه اعلام نمودند که تا 2 اسفند فرصت داریم. سمیعی تلاش می کند این پول را تهیه و پنجره را باز کند تا پنج بازیکن جدید بگیریم؛ وگرنه با این بازیکنان و بدون مهاجم و مدافع در لیگ قهرمانان آسیا به مشکل می خوریم. بازیکنان در این شرایط بدنی فرسوده می شوند و افت می کنند.

بازیکنان ما پول حرفه ای می گیرند اما فوتبال ما آماتور هم نیست

عربشاهی با انتقاد از عقد قرارداد با بازیکنانی چون بودیمیر و استوکس که برای پرسپولیس عایدی ندارند، بیان نمود: این به مدیران ناکاربلد برمی گردد و آنها چنین ضرباتی به پرسپولیس می زنند. این مدیران بررسی نمی کنند که بازیکن مورد نظر باشگاه، در اندازه این پول است یا خیر و ما ضررش را می دهیم. قرارداد بازیکنان در کشورهای دارای فوتبال حرفه ای کاهش یافته اما در ایران بازیکنی که سال گذشته 500 میلیون تومان قرارداد بسته بود، قراردادش امسال به 3 میلیارد تومان رسیده است. این اتفاقات در پرسپولیس، استقلال و تراکتور رخ داده است. بازیکنان ما پول حرفه ای می گیرند اما فوتبال ما به قول برخی دوستان آماتور هم نیست.

به خلیل زاده و علیپور گفتم اگر پول خوبی به شما می دهند، بروید

وی با بیان اینکه مخالف پول دریافت بازیکنان نیست، شرح داد: من سال 1362 پیشنهادی 2 میلیون دلاری برای 2 سال از دورتموند دریافت کردم اما به عشق پرسپولیس و هواداران نرفتم. تماشاگران دوست دارند بازیکن در تیم بماند اما باید زندگی او را هم در نظر بگیرند. اگر عربشاهی 200 هزار تومان از هواداران بخواهد، پولی به او می دهند؟ اگر به دورتموند می رفتم، زندگی ام از این رو به آن رو می شد. من اشتباه کردم. به خلیل زاده و علیپور گفتم اگر پول خوبی به شما می دهند، بروید و اینگونه نباشد فقط آن پول را بگیرید. آنها کار اشتباهی نکردند و بازیکن باید زندگی خود را در نظر بگیرد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

بازیکن 3 میلیارد و 300 میلیون تومانی در قواره پرسپولیس هم نیست

پیشکسوت پرسپولیس با تمجید از مدافع پیشین سرخپوشان بیان نمود: زمانی که خلیل زاده در پرسپولیس بازی می کرد، تعصبش روی باشگاه مثال زدنی بود. الان چهار یا پنج ایجنت در پرسپولیس فعالیت می کنند و کارهایی کرده اند که در هیچ باشگاهی رخ نداده است. قرارداد یک بازیکن از 300 میلیون به 3 میلیارد و 300 میلیون تومان رسیده و او در قواره پرسپولیس هم نیست. این موضوع برای باشگاهی چون پرسپولیس با این همه بدهی درست نیست و باید جلوی آن را بگیرند. در این شرایط اسپانسری وارد باشگاه نمی گردد اما این ارقام قرارداد و آپشن ها قطعاً برنامه ریزی شده بوده و هر کسی در قواره خودش باید پول بگیرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 1 فروردین 1400 بروزرسانی: 1 فروردین 1400 گردآورنده: mininote.ir شناسه مطلب: 1463

به "عربشاهی: بازیکنان پول حرفه ای می گیرند اما فوتبال شان آماتور هم نیست، ترابی از لحاظ تیمی ضعف دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عربشاهی: بازیکنان پول حرفه ای می گیرند اما فوتبال شان آماتور هم نیست، ترابی از لحاظ تیمی ضعف دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید