درخواست جالب دموکرات ها از ترامپ

به گزارش مینی نت، دموکرات ها خواهان خلع پنج مقام دولت ترامپ از قدرت شدند.

درخواست جالب دموکرات ها از ترامپ

ترامپ

دموکرات های مجلس نمایندگان آمریکا در بحبوحه تشدید فشارها بر سر روابط دونالد ترامپ با رئیس جمهور اوکراین، با معین کردن نام پنج مقام وزارت امور خارجه آمریکا به دنبال خلع آنها از قدرت هستند.

به گزارش روز شنبه تارنمای آمریکایی هیل، دموکرات ها فهرستی از مقام های کنونی و سابق دولت ترامپ را در نامه ارسالی به مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا ارائه داده اند. این افراد کسانی هستند که قرار است در ماه اکتبر(مهر-آبان) در کمیته های مجلس نمایندگان آمریکا شهادت دهند.

دموکرات

ماری یووانوویچ سفیر سابق آمریکا در اوکراین، کرت ولکر سفیر سابق سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) که نماینده ویژه دولت ترامپ درمذاکرات اوکراین بوده است، جورج کِنت دستیار وزارت امور خارجه، تی اولریچ بریچبول مشاور وزارت امور خارجه و گوردن سوندلند سفیر آمریکا در اتحادیه اروپا از جمله مقام هایی هستند که دموکرات ها آنها را هدف قرار داده اند.

در شکواییه افشاگر تماس تلفنی ترامپ با ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین و اتهام او درباره فشار رئیس جمهور آمریکا بر همتای اوکراینی اش برای تحقیقات درباره جو بایدن نامزد انتخابات برای دستیابی به اهداف شخصی، نام چهار نفر از این پنج مقام آمریکایی ذکر شده است.

اوکراین

ماری یووانوویچ تا زمان عزلش در ماه مه گذشته (اردیبهشت) سفیر آمریکا در اوکراین بود. او سابقه نقش های دیپلماتیک را از جمله به عنوان سفیر آمریکا در قزاقستان و ارمنستان در دولت جورج دبلیو بوش رئیس جمهور سابق آمریکا در کارنامه شغلی اش دارد.

هنگامی که اوایل سال جدید میلادی دولت ترامپ، یووانوویچ را از کی یف پایتخت اوکراین فراخواند استنی هویرز رهبر دموکرات اکثریت مجلس نمایندگان آمریکا و الیوت انگل رئیس کمیته امور خارجه این مجلس با صدور بیانیه مشترکی این را یک اقدام سیاسی و حمله کاخ سفید به مقامات باتجربه توصیف کردند.

در شکواییه افشاگر تماس تلفنی ترامپ و رئیس جمهور اوکراین ادعا می گردد دوران خدمت این دیپلمات زن در اوکراین به دلیل اتهامات دادستان کل سابق اوکراین کوتاه شده است.

در این شکواییه همچنین به نقل از بیانیه رودی جولیانی وکیل شخصی ترامپ آمده است، یووانوویچ به دلیل نقشی که در کوشش ها علیه رئیس جمهور ایفا نموده از مقام خود برکنار شده است.

دموکرات ها دولت ترامپ را برای ارائه جزییاتی درباره علت اخراج این دیپلمات تحت فشار قرار داده اند.

کرت ولکر روز آدینه از پست خود به عنوان نماینده ویژه دولت ترامپ در اوکراین کناره گیری کرد. او رئیس موسسه غیرانتفاعی مک کین مستقر در واشنگتن دی سی است و در ژوئیه سال 2017 به عنوان نماینده ویژه آمریکا در مذاکرات اوکراین منصوب شد.

در متن شکواییه افشاگر تماس ترامپ آمده است ولکر در دیدار با زلنسکی و بعضی از مقامات سیاسی که بعد از تماس تلفنی ترامپ اجرا شده به دنبال هدایت کردن خواسته های ترامپ بوده است. در این شکواییه همچنین تاکید می گردد که مقام های مذکور با جولیانی صحبت نموده اند تا آسیب امنیتی ناشی از این تماس تلفنی با مقامات اوکراینی را مهار نمایند.

ولکر سفیر دولت بوش در ناتو بوده است.

جورج کنت معاون وزیر امور خارجه در اروپا و اروسیا بوده است که بر سیاست اوکراین نیز نظارت دارد. کنت بین سالهای 2015 تا 2018 معاون هیات اعزامی آمریکا به کی یف بوده است. او در سال 1992 به وزارت امور خارجه پیوست.

نام او هم در شکواییه افشاگر تماس تلفنی ترامپ آمده است.

اولریچ بریچبول از سال 2011 مشاور وزیر امور خارجه بوده و با یک شرکت سرمایه گذاری و مشاوره ای همکاری نموده است.

بر اساس گزارش روزنامه نیویورک تایمز، وی دوست مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا و شریک تجاری سابق او است و هدایت های لازم درباره سیاست خارجی را به پمپئو می دهد.

گوردن سوندلند سال گذشته در دولت ترامپ به عنوان سفیر آمریکا در اتحادیه اروپا منصوب شد. در شکواییه مذکور ادعا می گردد که سوندلند و ولکر بعد از تماس تلفنی ترامپ با رئیس جمهور اوکراین، در دیدار از کی یف با زلنسکی و دیگر مقام های اوکراینی دیدار نموده است و به دنبال کوشش هایی درجهت خواسته های ترامپ بوده است.

موضوع تماس تلفنی ترامپ با رئیس جمهور اوکراین به موضوع محوری در افزایش درخواست دموکرات ها برای شروع تحقیقات برای استیضاح ترامپ تبدیل شده است.

رؤسای دموکرات سه کمیته امور خارجی، اطلاعات و نظارت مجلس نمایندگان آمریکا پمپئو را نیز در رابطه با تحقیقات مربوط به استیضاح رئیس جمهوری به کنگره فرا خوانده اند.

الیوت انگل، آدام شیف و الیجاه کامینگز وزیر امور خارجه آمریکا را به خودداری از ارائه اطلاعات مرتبط با تعامل و ارتباطات ترامپ با اوکراین متهم نموده اند.

ترامپ در تماس تلفنی با همتای اوکراینی خود از وی خواسته بود تا تحقیقاتی را درباره هانتر بایدن پسر جو بایدن رقیب انتخاباتی دموکرات خود که زمانی عضو هیأت مدیره شرکت گاز بوریسما در اوکراین بوده، به عمل آورد.

افشاگر تماس تلفنی ترامپ که از مقامات سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) است، ترامپ را متهم به کوشش برای قانع کردن همتای اوکراینی خود برای تحقیقات درباره بایدن نامزد انتخابات و معاون رئیس جمهور سابق و پسرش هانتر نموده تا به انتخابات دوباره ترامپ در انتخابات سال 2020 یاری کند.

کاخ سفید پیش از این، نسخه مکتوبی از این تماس تلفنی را منتشر کرد. این نسخه چند روز بعد از تاخیر در پرداخت یاری چند میلیون دلاری آمریکا به اوکراین منتشر شده است.،ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 16 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mininote.ir شناسه مطلب: 429

به "درخواست جالب دموکرات ها از ترامپ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست جالب دموکرات ها از ترامپ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید