حکم 1.46میلیارددلاری دادگاه امریکایی علیه ایران به بهانه گم شدن یک امریکایی در کیش

به گزارش مینی نت، ایران نوشت: یک قاضی امریکایی، با طرح ادعاهای اثبات نشده ایران را به پرداخت 1.46 میلیارد دلار غرامت به خانواده رابرت لوینسون محکوم کرد.

حکم 1.46میلیارددلاری دادگاه امریکایی علیه ایران به بهانه گم شدن یک امریکایی در کیش

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل در آمریکا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی آمریکا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی آمریکا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های آمریکا انتخاب کنید.

بر اساس گزارش های ادعایی لوینسون کارمند سابق اف بی آی در سال 2007 برای انجام یک مأموریت به سفارش سیا راهی ایران شده بود. مقامات امریکایی مدعی اند که او به جزیره کیش سفر نموده و در آنجا مفقود شده است.

به نوشته پایگاه نشنال، تیموثی کلی، قاضی امریکایی گفته که خانواده لوینسون احتمالاً تنها بخش کمی از این 1.46 میلیارد دلار را دریافت خواهند کرد. نماینده ایران از شرکت در جلسه دادگاه مذکور برای رسیدگی به این پرونده خودداری نموده و قرار است غرامت های مذکور از محل صندوق ویژه ای که دولت امریکا ایجاد نموده، پرداخت شوند. منابع اقتصادی این صندوق از جریمه های ناشی از نقض تحریم ها تأمین خواهد شد.

پیش تر سید عباس موسوی، سخنگوی سابق وزارت خارجه ایران اعلام نموده بود که بنا بر اسناد معتبر، رابرت لوینسون سال ها قبل خاک ایران را به مقصد نامعلومی ترک و وزیر امور خارجه وقت امریکا هم به این واقعیت اذعان نموده است.

23302

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 5 آذر 1399 بروزرسانی: 5 آذر 1399 گردآورنده: mininote.ir شناسه مطلب: 1234

به "حکم 1.46میلیارددلاری دادگاه امریکایی علیه ایران به بهانه گم شدن یک امریکایی در کیش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حکم 1.46میلیارددلاری دادگاه امریکایی علیه ایران به بهانه گم شدن یک امریکایی در کیش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید