کوشش دولت آمریکا برای ممنوعیت فروش موتور هواپیما به چین

به گزارش مینی نت، دولت دونالد ترامپ به دنبال ارائه طرح و پیشنهادی برای ممنوعیت فروش موتورهای هواپیمای شرکت جنرال الکتریک به چین است.

کوشش دولت آمریکا برای ممنوعیت فروش موتور هواپیما به چین

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید و از دیوار چین در پکن عبور کنید و به نمایشگاه گوانجو رفته و در خیابانهای شانگهای قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، خبرگزاری رویترز گزارش داده است که دولت آمریکا این مسئله را مورد آنالیز قرار خواهد داد که آیا فروش موتورهای شرکت جنرال الکتریک به چین را متوقف کند یا نه. این موتورها قرار است برای نخستین هواپیمای مسافربری تجاری چین مورد استفاده قرار گیرد و احتمالاً توانایی چین برای ورود به بازار هواپیماهای مسافربری را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

بر اساس این گزارش، این هواپیما قرار است از سال آینده فعالیت خود را شروع کند. دولت ترامپ در حال تصمیم گیری درباره صدور مجوز یا لغو مجوز برای شرکت جنرال الکتریک در مورد فروش موتور هواپیما به چین است.

این شرکت آمریکایی با مجوز سال 2014 میلادی اقدام به فروش موتور هواپیما به چین می نموده است و این مجوز تا مارس 2019 میلادی اعتبار داشته است.

در صورتی که دولت ترامپ این مجوز را به طور کلی لغو کند، نگرانی زیادی درباره این مسئله به وجود خواهد آمد که آیا واشنگتن میخواهد فروش سایر قطعات مورد احتیاج برای هواپیماهای چینی را نیز ممنوع اعلام کند یا نه.

تصمیم گیری نهایی درباره این مسئله قرار است پنجشنبه در جریان نشست مقام های ارشد تجاری آمریکا درباره ممنوعیت صادرات بعضی فناوری های آمریکایی به چین اتخاذ گردد.

بعضی از مقام های دولت ترامپ نگران آن هستند که چینی ها با مهندسی معکوس به فناوری آمریکایی دست پیدا نمایند.

یک منبع مطلع در این باره گفت: چین می تواند این اقدام آمریکا را با افزایش خرید هواپیماهای ایرباس اروپا تلافی کند. این در شرایطی است که شرکت آمریکایی بوئینگ 25 درصد سود خود را از فروش هواپیما و قطعات آن به چین به دست می آورد.

+

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 5 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mininote.ir شناسه مطلب: 702

به "کوشش دولت آمریکا برای ممنوعیت فروش موتور هواپیما به چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوشش دولت آمریکا برای ممنوعیت فروش موتور هواپیما به چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید