گوشی خطرناک سامسونگ که فروشش در آمریکا ممنوع شد، عکس

به گزارش مینی نت، گجت نیوز: معمولا پیش می آید که یک بازی یا فیلم به خاطر محتوای بحث برانگیز در بعضی کشورها محدود گردد. هرچند که یکبار فروش یکی از برترین گوشی های سامسونگ در آمریکا با ممنوعیت روبرو شد. اما داستان چه بود؟

گوشی خطرناک سامسونگ که فروشش در آمریکا ممنوع شد، عکس

کم پیش می آید که کشورهای مختلف با فروش یک گجت فناوری محور مشکل داشته باشند. آخرین مورد نیز مربوط به هواوی بود. دولت آمریکا در آن موقع نگران بود که این شرکت چینی به جاسوسی از شهروندان آمریکایی بپردازد. به همین دلیل تحریم های شدیدی را علیه این شرکت اعمال کرد. هرچند که سامسونگ از این نظر مسئله ای با آمریکا ندارد، پس چرا یکی از برترین گوشی های این شرکت در آمریکا با مشکل ممنوعیت روبرو شد؟

بیشتر بخوانید:

ریسک بزرگ اپل با تغییر بزرگ در یکی از محبوب ترین محصولاتش/ عکس

عکس| حمله عجیب شیرها به تمساح بزرگ الجثه

هواپیمایی عجیب که پرواز لوکس را برای مردم کم عایدی ممکن می نماید

داستان بحران و ممنوعیت برترین گوشی سامسونگ در آمریکا

گوشی مورد اشاره گلکسی نوت 7 است. این گوشی پس از مدت ها انتظار در سال 2016 روانه بازار شد و توانست نقدهای بسیار خوبی هم دریافت کند. حتی بسیاری آن را برترین گوشی بازار می دانستند؛ اما در کمتر از یک ماه همه چیز تغییر کرد. پس از فاجعه اولیه مقامات آمریکا دستور ممنوعیت فروش برترین گوشی سامسونگ را صادر کردند.

البته شرکت کره ای سعی کرد در کوتاه ترین زمان ممکن مدل دیگری را با عنوان جایگزین عرضه کند، اما تا آن موقع شرکت های دیگری نیز توانسته بودند مدل های خوبی را روانه بازار نمایند و نگاه ها دیگر فقط به نماینده سامسونگ نبود.

کابوس باتری

احتمالا یادتان می آید که اندکی پس از عرضه، گزارش هایی مبنی بر گرم شدن بیش از حد گلکسی نوت 7 به گوش می رسید. حتی بعضی کاربران می گفتند که گوشی آنها از داخل ذوب شده، آتش گرفته، باد نموده و منفجر شده است. شنیدن چنین مواردی در رابطه با گوشی های مختلف چندان عجیب نیست؛ اما صرفا برای یک یا دو عدد گوشی در تعداد بالا پیش می آید.

شرکت کره ای نیز در برآورد اولیه فکر می کرد که از هر یک میلیون دستگاه تنها 24 عدد با این مشکل روبرو هستند (0.0024 درصد). در واقع سامسونگ اصلا گمان نمی کرد که در نهایت کار به ممنوعیت فروش یکی از برترین گوشی های این شرکت در آمریکا برسد. هرچند که در مدت زمان بسیار محدودی 35 گزارش مختلف در این رابطه شنیده شد. این موضوع نشان می داد که مشکل بسیار فراتر از تصورات سامسونگ است.

سامسونگ سپس مشکل را مربوط به یکی از تامین نمایندگان باتری های این شرکت دانست و گفت که سری های دیگر گلکسی نوت 7 چنین مسئله ای ندارند. به همین دلیل سامسونگ حتی پیشنهاد تعویض بعضی گوشی ها را مطرح نمود. هرچند که مدتی بعد گزارشات مختلف در شبکه های اجتماعی سامسونگ را در وضعیتی بسیار ترسناک قرار دادند.

بمب ساعتی

اگرچه بسیاری از مدل های گلکسی نوت 7 در ابتدا با این مشکل روبرو نشدند، اما کاربران تمایلی به خرید این گوشی نداشتند. کمی بعد وزارت حمل ونقل آمریکا ممنوعیت همراه داشتن برترین گوشی سامسونگ را در تمامی پروازها اظهار داشت. سامسونگ نیز تا انجام تحقیقات بیشتر در در این رابطه، فروش Galaxy Note 7 را ممنوع نمود.

سامسونگ از تمامی خریداران نوت 7 درخواست کرد که گوشی های خود را به این شرکت برگردانند و مدل دیگری دریافت نمایند؛ اما در کمال تعجب کاربران قبول نمی کردند. آنها اصرار داشتند که چون گوشی آنها حتی گرم نمی گردد، پس مسئله ای ندارد. حتی سران سامسونگ رسما به کاربران التماس کردند که این گوشی را به خاطر امنیت عمومی و خودشان تعویض نمایند، ولی فایده نداشت.

کار در نهایت به جایی رسید که شرکت های مخابراتی ممنوعیت دسترسی یکی از برترین گوشی های سامسونگ به شبکه های آمریکا را اظهار داشتند. سامسونگ نیز یک به روزرسانی اجباری ارائه کرد که در نتیجه آن گوشی بیشتر از 60 درصد شارژ نمی شد. این دو اقدام جلوی انفجارهای تازه را گرفتند.

عواقب ممنوعیت برترین گوشی سامسونگ در آمریکا

وقتی هیاهوی رسانه ای فروکش کرد، سامسونگ از ضرر 1 میلیارد دلاری در بخش های تحقیق و توسعه، فراوری و توزیع خود اطلاع داد. شرکت کره ای بعلاوه مجبور شد هزینه زیادی را صرف تبلیغات و بازاریابی مجدد محصولاتش کند تا کاربران نسبت به امنیت آنها اطمینان داشته باشند. یکی از همین کمپین ها یک سرویس آنالیز باتری 8 خطی تازه بود.

کمتر از یک سال بعد سامسونگ گلکسی اس 8 را عرضه کند. اگرچه فعالان تکنولوژی با احتیاط به این گوشی نزدیک شدند، اما کمی بعد متوجه شدند که ماجرای ممنوعیت فروش یکی از برترین گوشی های سامسونگ دیگر تکرار نخواهد شد. خوشبختانه گلکسی S8 فروش خوبی را تجربه کرد و سامسونگ از بحرانی بسیار خطرناک خارج شد.

نتیجه این اتفاق این بود که شرکت های مختلف گوشی سازی فرآیندهای کنترل کیفیت را با جدیت فوق العاده بیشتری پیگری نمایند. سامسونگ به خاطر عظمت و سرمایه زیادی که داشت، توانست از یک فاجعه میلیارد دلاری جان سالم به در برد؛ ولی قطعا چنین چیزی برای بسیاری از شرکت های دیگر ممکن نخواهد بود.

اگرچه ممنوعیت یکی از برترین گوشی های سامسونگ در نهایت به نفع صنعت موبایل تمام شد، اما باعث شده که این شرکت بسیار محتاط رفتار کند. این روزها گوشی های چینی در بحث شارژ سریع حتی مرز 200 وات را هم رد نموده اند؛ اما سامسونگ تمایلی به نزدیک شدن به این اعداد ندارد.

58321

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 6 دی 1401 بروزرسانی: 6 دی 1401 گردآورنده: mininote.ir شناسه مطلب: 2141

به "گوشی خطرناک سامسونگ که فروشش در آمریکا ممنوع شد، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوشی خطرناک سامسونگ که فروشش در آمریکا ممنوع شد، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید