تعدادی از والدین،دولت استانی کبک را بخاطر برنامه آغاز بکار مدارس به دادگاه کشاندند

به گزارش مینی نت، گروهی از والدین اهل کبک آدینه یک شکایت قانونی علیه دولت استانی به ثبت رساندند و گفتند باید اجازه داشته باشند تصمیم بگیرند که فرزندشان خانه بماند یا نه و در عین حال مطمئن باشند فرزندشان جایگاهش را در مدرسه از دست نمی دهد .

تعدادی از والدین،دولت استانی کبک را بخاطر برنامه آغاز بکار مدارس به دادگاه کشاندند

بهترین تجربه سفر را به کارگزار کانادا تجربه کنید و با مجری مستقیم تورهای کانادا بهترین برنامه سفر را برای خود انتخاب کنید.

این والدین که از جولیوس گری وکیل قانون اساسی استفاده می نمایند، خواهان گزینه تحصیل آنلاین برای خانواده ها هستند. این گزینه در حال حاضر فقط برای بچه هایی فراهم شده که معافیت پزشکی دارند و یادداشتی از دکتر فراهم نموده اند.

گری و موکلانش ادعا می نمایند که قوانین وضع شده خلاف قانون اساسی هستند و در زمینه حق زندگی، آزادی و ایمنی فرد چارتر را نقض می نمایند.

این شکایت قانونی در حالی به ثبت رسیده که وزارت بهداشت کبک راهبردهای سفت و سخت جدیدی برای صدور یادداشت معافیت پزشکی از سوی دکترها تصویب نموده است.

با استناد به اسناد دادگاهی، هر شش شاکی مادرانی هستند که فرزندان شان در مدارس ابتدایی یا دبیرستان تحصیل می نمایند. از این شش نفر، سه نفر نگران هستند که فرزند یا یکی از اعضای خانواده نزدیک شان از یک بیماری رنج می برد و این باعث می گردد در معرض ریسک جدی مسائل ایجاد شده توسط کووید-19 باشد. هر سه نفر نتوانسته اند پیش از شروع مدرسه از دکتر یادداشت معافیت دریافت نمایند.

دکتر جولی سن پیر اهل مونترال می گوید در حالیکه والدین دارند ریسک بازگرداندن فرزندان شان به کلاس را می سنجند، باید همچنین عواقب منفی خانه نگه داشتن آن ها را هم در نظر داشته باشند.

او گفت: بسیاری از بچه ها بسیار بی نظم، افسرده و البته عاری از فعالیت فیزیکی بودند.

سند 21 صفحه ای منتشر شده توسط وزارت بهداشت می گوید بیشتر دانش آموزانی که بیماری های مزمن دارند باید در سپتامبر به کلاس برگردند. این شامل بچه هایی که تحت معالجات سرطان هستند و اخیرا عمل انتقال عضو داشته اند هم می گردد. از بچه هایی که آسم خفیف دارند هم خواسته شده به مدرسه بازگردند.

این سند تاکید دارد که مزایای یادگیری داخل کلاس بسیار زیاد است و راهبردها توسط بیش از 12 دکتر از جمله چند متخصص بچه ها خلق شده اند.

در این سند آمده: برای کودکی که بیماری مزمن دارد بهتر است که با تدابیر محافظتی اتخاذ شده برای شرایط به کلاس بازگردد تا اینکه بخواهد مدتی طولانی به مدرسه نرود.

این تدابیر شامل پوشیدن ماسک جراحی، استفاده از حمل و نقلی که شامل ارتباط نزدیک با دیگر دانش آموزان نمی گردد و اجتناب از فعالیت های خارج از برنامه که در آن ها حفظ فاصله گذاری اجتماعی سخت است، می گردد.

شرایط سلامتی که باید منتهی به معاف شدن کودک گردد شامل شرایطی مزمن می گردد که باعث شده کودک طی سال های اخیر در قسمت مراقبت های ویژه بیمارستان بستری گردد. بیماری های جدی قلبی و ریوی که کنترل کردن شان سخت است هم شامل معافیت می شوند. سند می گوید دکترها باید از قضاوت کلینیکی خود استفاده نمایند و با دقت نوشتن یادداشت معافیت را برای دانش آموزانی در نظر بگیرند که اعضای خانواده شان در معرض ریسک قرار دارند.

چالش قانونی ایجاد شده توسط والدین می گوید این راهبردها تبعیض آمیز هستند. در سندی که در دادگاه به ثبت رسیده آمده: با محدود کردن معافیت برای شرایط های پزشکی مختلف، این آیین نامه لیستی را خلق می نماید که باعث ایجاد یک جای خالی می گردد و واقعیت گسترده تر ریسک های سلامتی مرتبط با مدرسه رفتن تمام بچه ها را نادیده می گیرد.

منبع: ایرونی ها
انتشار: 19 مهر 1399 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: mininote.ir شناسه مطلب: 1138

به "تعدادی از والدین،دولت استانی کبک را بخاطر برنامه آغاز بکار مدارس به دادگاه کشاندند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعدادی از والدین،دولت استانی کبک را بخاطر برنامه آغاز بکار مدارس به دادگاه کشاندند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید