روش درمانی جدید برای تأخیر در روند پیشرفت بیماری ام اس

به گزارش مینی نت، به گزارش خبرنگاران، محققان دانشگاه مونترال کانادا پیروز به کشف یک روش درمانی جدید برای توقف پیشرفت بیماری ام اس شده اند. در بیماری ام اس، سلول های عصبی مغز و نخاع آسیب می بینند. اگرچه علت قطعی بیماری ام اس معین نیست اما مکانیزم اصلی آن آسیب زدن به سیستم ایمنی بدن و یا اختلال در سلول های فراوری کننده میلین است. البته پزشکان دلایل ایجاد این مکانیزم ها را عوامل ژنتیکی و عوامل محیطی مانند عفونت دانسته اند.

روش درمانی جدید برای تأخیر در روند پیشرفت بیماری ام اس

مولکول های کششی سلول ملانوما در حملات بر روی سیستم عصبی، یک عنصر حیاتی را تشخیص می دهند که به آرامی افراد مبتلا به ام اس را ناتوان می سازد.

آزمایش های صورت گرفته روی انسان همانند آزمایش های صورت گرفته روی موش ها نشان می دهد که مولکول های کششی سلول ملانوما می توانند مسدود شده و آغاز بیماری ام اس را به تاخیر اندازد و به طور بالقوه پیشرفت این بیماری را کاهش دهند.

دکتر الکساندر پرات، استاد دانشکده علوم اعصاب دانشگاه مونترال، در این باره می گوید: ما در آزمایش های خود کاهش 50 درصدی این بیماری را در موش هایی (مدل های حیوانی بیماری ام اس) که از انسفالومیلیت خودایمن تجربی برخوردار بودند، مشاهده کردیم.

دکتر پرات در ادامه تاکید نمود: آن چه مهم به نظر می رسد این است که ما می توانیم با این روش، اولین علائم و تاثیر آن بر پیشرفت بیماری را متوقف کنیم. ما معتقد هستیم که روش درمانی ما، اولین روش درمانی است که کیفیت زندگی افراد مبتلا به بیماری ام اس که با کاهش قابل توجه ناتوانی و سیر پیشرفت بیماری روبرو هستند را تحت تاثیر قرار داده و بهبود می بخشد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 21 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mininote.ir شناسه مطلب: 445

به "روش درمانی جدید برای تأخیر در روند پیشرفت بیماری ام اس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روش درمانی جدید برای تأخیر در روند پیشرفت بیماری ام اس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید