تحلیلگر چینی: آمریکا با تحریم ایران امنیت انرژی چین را تهدید کرد

به گزارش مینی نت، تحلیلگر مسایل انرژی موسسه چاینا فائو گفت: آمریکا با تمدید نکردن معافیت خریدهای نفتی از ایران و تهدید کشورهای دیگر به تحریم، امنیت انرژی چین را تهدید می نماید.

تحلیلگر چینی: آمریکا با تحریم ایران امنیت انرژی چین را تهدید کرد

هان شیائو پینگ (HAN XIAO PING) روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اضافه نمود: تصمیم آمریکا مبنی بر تمدید نشدن معافیت برای خریداران نفت ایران بشدت بر وضعیت مالی چین تاثیرگذار خواهد بود و به صورت مستقیم ضربه ای به این کشور به حساب می آید.

او با اشاره به اینکه آمریکا با چنین حرکتی استقلال سیاست خارجی چین را تهدید نموده است، گفت: چین بزرگترین خریدار نفت ایران است و در دوره های گذشته نیز نفت زیادی از ایران وارد نموده است و خرید نفت ایران موضوعی نیست که چین به آسانی از آن عقبگرد کند.

هان می افزاید: تحریم خرید نفت ایران طبیعتا باعث خواهد شد تا بهای نفت در بازارهای بین المللی بالا برود و به تبع آن هزینه های واردات نفت برای چین هم افزایش خواهد یافت.

این تحلیلگر چینی گفت: نزدیک به 70 درصد از نفت چین از کشورهای دیگر وارد می گردد و با تحریم ایران شرکت های چینی ضربات خیلی شدیدی متحمل خواهند شد و هدف تحریم ها خواهند بود.

داده های گمرک چین نشان می دهد این کشور در سال 2018 میلادی معادل 30 میلیون تن نفت از ایران وارد نموده است که اگرچه در مقایسه با یک سال قبل از آن 6 درصد کاهش یافته اما باز هم رقم بسیار چشمگیری بوده است.

از سفر با تور چین حتما لذت خواهی برد.

کاخ سفید دوم اردیبهشت سال جاری در بیانیه ای اعلام نمود دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا تصمیم گرفته است معافیت خرید نفت ایران که پیشتر به 8 کشور داده بود را تمدید نکند.

این تصمیم آمریکا مورد انتقاد کشورهایی مانند چین، هند و ترکیه قرار گرفته و به نظر می رسد بر تعداد کشورهای معترض به این رویکرد اضافه نموده خواهد شد.

ترامپ با اعلام تحریم صادرات نفت ایران از ماه می(اردیبهشت)، کشورهایی که به خواسته آمریکا عمل نکنند را به اعمال تحریم تهدید نموده است.

این در حالی است که اقدام یکجانبه آمریکا موجب نگرانی در بازارهای جهانی شده است بازار انرژی با واکنش منفی به این تصمیم، شاهد افزایش سه درصدی بهای نفت بوده که بیشترین میزان افزایش در 2019 بوده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 1 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mininote.ir شناسه مطلب: 161

به "تحلیلگر چینی: آمریکا با تحریم ایران امنیت انرژی چین را تهدید کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحلیلگر چینی: آمریکا با تحریم ایران امنیت انرژی چین را تهدید کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید