عبور شمار مبتلایان هندی از 12 میلیون نفر، احتمال نشت ویروس کرونا از چین کاملا منتفی است، پوتین از تجربه خود از واکسیناسیون علیه کرونا سخن گفت

به گزارش مینی نت، خبرگزاری خبرنگاران-طبق آخرین آمار جهانی در شب گذشته با ابتلای بیش از 68 هزار نفر به ویروس کرونا در هند، شمار مبتلایان در این کشور از 12 میلیون نفر فراتر رفت.

عبور شمار مبتلایان هندی از 12 میلیون نفر، احتمال نشت ویروس کرونا از چین کاملا منتفی است، پوتین از تجربه خود از واکسیناسیون علیه کرونا سخن گفت

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور بمبئی ما را تجربه کنید.

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، بر اساس آخرین آمار دنیای پایگاه اطلاعاتی worldometer تا صبح امروز 127 میلیون و 776 هزار و 580 نفر در دنیا به ویروس کرونا کووید19 مبتلا شده اند که از این تعداد، 2 میلیون و 796 هزار و 169 نفر جان خود را از دست داده اند.

از مجموع تعداد مبتلایان در دنیا، تا به امروز 102 میلیون و 967 هزار و 241 نفر بهبود یافته و توانسته اند این بیماری را شکست دهند.

کشور آمریکا با بیشترین تعداد مبتلایان در دنیا با افزایش 44 هزار و 96 مبتلا در 24 ساعت گذشته، به مجموع 30 میلیون و 962 هزار و 803 نفر رسیده است؛ تا به امروز 562 هزار و 526 آمریکایی مبتلا به کووید19 در این کشور جان خود را از دست داده اند.

کشور برزیل پس از آمریکا در رده دوم دنیا واقع شده است که با افزایش 44 هزار و 326 مبتلا در 24 ساعت گذشته، به مجموع 12 میلیون و 534 هزار و 688 مبتلا رسیده است؛ در این کشور تا به امروز 312 هزار و 299 نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده اند.

کشور هند به عنوان سومین کشور دنیا با افزایش 68 هزار و 206 مبتلا در 24 ساعت گذشته، به مجموع 12 میلیون و 39 هزار و 644 مبتلا رسیده است؛ تا به امروز 161 هزار و 881 نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده اند.

کشورهای فرانسه، روسیه، انگلیس، ایتالیا و اسپانیا نیز به ترتیب با 4 میلیون و 545 هزار و 589، 4 میلیون و 519 هزار و 832، 4 میلیون و 333 هزار و 42، 3 میلیون و 532 هزار و 57 و 3 میلیون و 255 هزار و 324 نفر مبتلا در رده های چهارم تا هشتم دنیا نهاده شده اند.

همچنین کشورهای ترکیه با 3 میلیون و 208 هزار و 173 مبتلا و آلمان نیز با 2 میلیون و 786 هزار و 345 نفر مبتلا در رده های نهم و دهم دنیا قرار دارند.

شمار قربانیان کرونا در روسیه به 98 هزار نفر رسید

با شناسایی حدود 8 هزار مورد جدید آلودگی، تعداد کل مبتلایان به کووید-19 در روسیه به 4 میلیون و 528 نفر افزایش یافت که از این تعداد، تنها 284 هزار نفر تحت درمان بوده و بیش از 4 میلیون و 146 هزار نفر بهبود یافته اند.

به گزارش خبرگزاری تاس، ستاد عملیاتی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در روسیه، امروز (دوشنبه) بیان کرد که تعداد موارد مرگ شهفرایندان روسی به خاطر ابتلا به عفونت کووید-19 طی یک روز گذشته 293 مورد افزایش یافت (یک روز قبل این رقم 336 نفر بود) و در مجموع به 98 هزار و 33 نفر رسید.

طبق این اطلاعات، این کمترین میزان موارد روزانه مرگ بیماران کرونایی در روسیه از تاریخ نهم نوامبر سال 2020 (28 آذر ماه گذشته) است که تعداد قربانیان 256 نفر ثبت شده بود.

بیشترین موارد فوت بیماران طی روز گذشته، 49 مورد در شهر مسکو، 30 مورد در شهر سن پترزبورگ، 12 مورد در منطقه راستوف و 11 مورد هم در منطقه مسکو است.

این ستاد یادآور شد که در طول یک روز گذشته، 8 هزار و 711 مورد جدید بیماری کووید-19 در 85 منطقه فدرال این کشور شناسایی شد. بدین ترتیب، تعداد کل موارد آلودگی به این عفونت در روسیه به 4 میلیون و 528 هزار و 543 نفر افزایش یافته است.

بر اساس این اطلاعات، بیشترین موارد جدید آلودگی به ویروس کرونا، بدون در نظر دریافت شهر مسکو، 697 مورد در شهر سن پترزبورگ و 595 مورد در منطقه مسکو ثبت شده است.

در حال حاضر، 284 هزار و 102 نفر در سراسر روسیه همچنان بیمار بوده و به درمان خود ادامه می دهند.

ضمن اینکه، طی یک روز گذشته، 7 هزار و 280 بیمار مبتلا پس از گذراندن دوره درمان، به طور کامل بهبود یافتند تا تعداد افراد درمان شده از عفونت کرونا در روسیه به 4 میلیون و 146 هزار و 408 نفر افزایش یابد. سهم بهبودی بیماران در سطح 91.6 درصد کل افراد آلوده شده باقی مانده است.

موارد بهبود بیماران در شهر سن پترزبورگ - 713 نفر، در منطقه مسکو - 425 نفر و در منطقه نیژنی نووگوراد - 371 نفر گزارش شده است.

این گزارش همچنین یادآور شده است که تعداد کل موارد آلودگی به ویروس کرونا در شهر مسکو، با افزایش هزار و 612 نفر طی روز گذشته، در مجموع یک میلیون و 24 هزار و 163 نفر رسیده است.

احتمال نشت ویروس کرونا از چین کاملا منتفی است

کارشناسان سازمان بهداشت دنیای بیان کردند که نشت ویروس کرونا از آزمایشگاهی در ووهان چین کاملا منتفی است.

طبق نتایج مطالعه مشترک سازمان دنیای بهداشت و کارشناسان چینی، فرضیه احتمال انتقال ویروس کرونا از یک حیوان میانی به انسان امکان پذیر است.

بر اساس متن این پژوهش که خبرگزاری فرانسه به نسخه ای از آن دست یافته است، بنا به اعلام نظر کارشناسان، انجام تحقیقات بیشتر از جمله وسعت جغرافیایی بیشتر در این زمینه ضرورت دارد.

در مورد فرضیه نشت ویروس از آزمایشگاه، کارشناسان در گزارش خود بر این اعتقادند که این اتفاق کاملا غیر ممکن است.

همچنین به نوشته یورونیوز، خبرنگارانی که نسخه اولیه این پژوهش را دیده اند می گویند که گزارش مورد نظر بسیار مفصّل است و همزمان ناگفته های بسیاری دارد. کارشناسان در گزارش خود درباره چگونگی شیوع این ویروس چهار فرضیه را به ترتیبِ قوّت احتمال، مطرح نموده اند.

در این گزارش تصریح شده که گرچه ویروس کرونای یافت شده در خفاش شباهت زیادی به ویروس شایع شده در جمعیت انسانی دارد اما طی کردن فاصله ژنتیکی میان این دو گونه دست کم چندین دهه طول می کشد. بنابراین لزوما جانور یا جانوران دیگری، نظیر مینک (نوعی راسو) و گربه ، واسطه انتقال این ویروس از خفاش به انسان بوده اند.

یک مسوول سازمان دنیای بهداشت که خواست نامش فاش نگردد به خبرنگاران گفت این گزارش بناست در روزهای آینده رسما منتشر گردد.

به نوشته یورونیوز، تاخیر در انتشار رسمی نتیجه پژوهش به این گمان دامن زده که چینی ها خواسته اند نتیجه گیری آن را دستکاری نمایند مبادا مسوولیت شیوع همه گیری به گردن این کشور بیفتد.

کارشناسان سازمان بهداشت دنیای پژوهش اخیر را در ماه های ژانویه و فوریه امسال میلادی (دی و بهمن 1399) عمدتاً در ووهان چین، مرکز انتشار ویروس کرونا انجام داده اند.

مرکل اعمال قواعد سختگیرانه تر کرونایی در ایالات آلمان را خواهان شد

صدر اعظم آلمان با توجه به افزایش روزافزون شمار مبتلایان به کرونا اعمال قواعد سختگیرانه تر برای مهار این بحران را از مقامات ایالتی درخواست کرد.

آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان در گفتگویی با آ ار دی آلمان کوشش کرد بار دیگر اعلام کند که کشورش در مبارزه با بحران کرونا در چه مرحله ای واقع شده است.

وی همچنین از چگونگی اجرای اقدامات کرونایی از طرف ایالات آلمان انتقاد و تاکید نمود که در نشست بعدی مقامات ایالتی و دولتی باید این مسئله روشن گردد که هدف تنها کسب نتایج مشترک است.

وی تاکید نمود: در بعضی ایالات این تفکر غلط حاکم است که صدر اعظم سختگیر است و از این رو ما می توانیم مسئله را کمی آزادانه تر تنظیم کنیم. چنین رویکردی را مناسب ندانست.

مرکل همچنین این انتقاد را وارد کرد که این ویروس همچنان دست کم گرفته می گردد.

وی از همه ایالات درخواست کرد که قواعد ترمز اضطراری را دقیقا اجرا نمایند و در غیر این صورت دولت فدرال آلمان باید به وسیله قانون حمایت از این پاندمی وارد عمل گردد.

مرکل همچنین بر لزوم تست گیری های مرتب از کارکنان شرکت ها برای مهار این بیماری تاکید نمود.

مرکل از آنجایی که مجبور به بازگشت از تصمیمات خود و اعمال محدودیت ها در دوران عید پاک شده بود روز چهارشنبه علنا از مردم عذرخواهی کرد. وی تاکید نمود : این اشتباه تنها اشتباه من است.

وی همچنین این مسئله را آشکار کرد که اقدامات سختگیرانه در مبارزه با کرونا ضرورت دارد. مرکل گفت: ما باید با جدیت زیاد اقدامات مناسب را به کار گیریم.

شمار مبتلایان جدید به کرونا در آلمان همچنان فرایند افزایشی را طی می نماید و انستیتو رابرت کخ آلمان صبح امروز از ابتلای 9872 مورد جدید به کرونا در عرض 24 ساعت اطلاع داد که 2163 مورد نسبت به این روز در هفته گذشته افزایش پیدا نموده و شمار مبتلایان جدید در ازای هر 100 هزار نفر هم از 129.7 در روز گذشته به 134.4 افزایش پیدا نموده است. در این مدت 43 نفر دیگر هم در اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.

کارل لایترباخ، از مشاوران دولت آلمان هم با توجه به شمار روزافزون آمار مبتلایان یک قرنطینه سخت دیگر برای مبارزه با کرونا را درخواست نموده است. وی هشدار داد که در غیر این صورت شمار مبتلایان جدید در هفته های آینده به 200 نفر در ازای هر 100 هزار نفر خواهد رسید.

در یک تجمع اعتراضی علیه قواعد کرونایی در برلین پلیس موارد زیادی از نقض محدودیت ها را ثبت کرد. یک سخنگوی پلیس بیان کرد که با وجود درخواست های مکرر پلیس قواعد فاصله گذاری از طرف شهفرایندان رعایت نمی شد.

بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در آلمان 2786345 نفر به کرونا مبتلا شده و 76468 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

پوتین از تجربه خود از واکسیناسیون علیه کرونا سخن گفت

رئیس جمهوری روسیه در مصاحبه ای با اشاره به اینکه واکسن های روسی از بهترین نمونه های دنیای آن هستند، گفت: بعد از انجام واکسیناسیون، طبیعتاً عوارض جانبی کمی داشته و برای مدت 3 روز از ورزش و شنا خودداری نموده است.

به گزارش خبرگزاری تاس، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در مصاحبه اختصاصی برای برنامه مستند تلویزیونی مسکو.کرملین.پوتین که روز یکشنبه از شبکه اول تلویزیون این کشور پخش شد، درباره تجربه خود از انجام واکسیناسیون علیه ویروس کرونا صحبت کرد.

وی شرح داد، تزریق واکسن به بازوی چپ وی انجام شد، پنج ساعت نخست پس از تزریق، هیچ اتفاقی نیفتاد، ولی سپس کمی احساس ناراحتی داشت، دستی که واکسن به آن تزریق شده بود، نه آنکه درد بگیرد، احساس عجیب و ناراحتی داشت. البته طبیعتاً این مسئله از عوارض جانبی واکسن است.

پوتین همچنین اعتراف کرد که در سه روز نخست بعد از واکسیناسیون از انجام ورزش خودداری نموده و هنگام خوابیدن، دماسنج را برای احتیاط در کنار دستش قرار داده بود. به گفته وی، روز بعد از واکسیناسیون، همانطور که پزشکان گفته بودند، کمی احساس کسالت داشت، ولی حرارت بدنش عادی بود و تب نداشت.

رئیس جمهوری روسیه ادامه داد: برای مدت سه روز، نه هاکی بازی کردم، نه به سالن بدنسازی رفتم و نه شنا کردم. ولی بعد از آن، زمانی که دمای بدنش عادی شد، حمام رفته و فعالیت عادی خود را از سر گرفتم.

وی یادآور شد که واکسیناسیون علیه ویروس کرونا را جلوی دوربین انجام نداده است، برای اینکه مایل نبود اقدام به تقلید نموده باشد.

ولادیمیر پوتین در این مصاحبه همچنین بیان کرد که محدودیت های اعمال شده در روسیه به دلیل اپیدمی ویروس کرونا، تنها پس از آنکه مصونیت در برابر این عفونت برای جمعیت کشور فراهم گردد، لغو خواهد شد. به گفته وی، در این زمینه، صرفاً باید به توصیه های متخصصان عمل کرد.

رئیس جمهوری روسیه همچنین تأکید کرد که هر سه نوع واکسن روسی به ثبت رسیده علیه ویروس کرونا، در سطح نمونه های دنیای این واکسن هستند و در حال حاضر بهترین آنها محسوب می شوند. وی یادآور شد، هر سه واکسن روسی از لحاظ کیفیت یکسان هستند، یکی از آنها کمی طولانی تر عمل می نماید و سطح محافظت یکی از آنها، کمی پایین تر از دو نمونه دیگر است.

پوتین ادامه داد که تا به امروز نشنیده است که کسی عارضه جدی از تزریق واکسن های روسی علیه کرونا داشته باشد.

لازم به یادآوری است که رئیس جمهوری روسیه در تاریخ 23 مارس (سوم فروردین ماه) واکسیناسیون علیه ویروس کرونا را انجام داد. دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین، یک روز پس از تزریق واکسن بیان کرد که ولادیمیر پوتین هیچ عارضه جدی نداشته و برای احتیاط از انجام فعالیت های شدید خودداری نموده و استراحت می نماید.

هشدار درباره به وجود آمدن جهش های ویروسی مقاوم در برابر واکسن ها

رئیس دفتر مرکل همچنین درباره به وجود آمدن جهش های مقاوم در برابر واکسن های موجود در موج سوم کرونا هشدار داده و گفت: ما در خطرناک ترین مرحله کرونا قرار داریم. هفته های آِینده در این زمینه که آیا در آینده قابل پیش بینی کرونا تحت کنترل درخواهد آمد یا خیر بسیار مشخص نماینده خواهد بود.

وی اضافه نمود: اگر حالا به موازات واکسیناسیون شمار مبتلایان همچنان افزایش یابد این خطر تشدید می گردد که جهش های بعدی ویروس علیه واکسن مقاوم و ایمن شوند. در این صورت ما در برابر چنین جهش های ویروسی بار دیگر دست خالی خواهیم ماند. در این صورت ما دوباره به واکسن های جدید احتیاج داریم و کاملا از نو باید فرایند واکسیناسیون را شروع کنیم. باید از وقوع چنین سناریویی تحت هر شرایطی جلوگیری گردد.

وی اضافه نمود: ما نباید شانس داشتن یک تابستان نرمال را از این طریق به خطر بیاندازیم که حالا دو هفته زودتر کاهش محدودیت های کرونایی را شروع کنیم.

رئیس دفتر مرکل بر لزوم کاهش موارد ابتلا به کرونا در کشورش تاکید نموده و یک ابزار مناسب برای این منظور را قرنطینه های منطقه ای دانست. وی اضافه نمود: برای اینکه سرایت ها غیر قابل کنترل نگردد باید در مناطقی که شمار موارد ابتلای جدید به ازای هر 100 هزار نفر بالاتر از 100 مورد است نه تنها کاهش محدودیتی انجام نگردد، بلکه اقدامات و محدودیت های بیشتر در دستور کار قرار گیرد.

وی همچنین تست گیری کرونا در شرکت ها را راه چاره مهمی در مهار بحران کرونا دانسته و گفت: اگر تا اوایل آوریل حداقل دو سوم شرکت ها هفته ای دوبار از کارمندان خود تست کرونا نگیرند باید تست های اجباری اعمال گردد.

تداوم فرایند افزایشی مبتلایان جدید

انستیتو رابرت کخ آلمان صبح امروز از ابتلای 17176 مورد جدید ابتلا به کرونا در عرض 24 ساعت اطلاع داد که حدود 3443 مورد بیشتر از این روز در یک هفته پیش بوده است.

نرخ ابتلای جدید در این کشور از بین 100 هزار نفر هم از 124.9 در روز شنبه به 129.7 افزایش پیدا نموده است. حدود یک هفته پیش این رقم 104 ابتلای جدید به ازای هر 100 هزار نفر بود. حدود 90 نفر هم در عرض 24 ساعت گذشته در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

فرانسه در لیست مناطق پر خطر کرونایی آلمان

به دلیل افزایش شمار مبتلایان به کرونا در فرانسه این کشور از نیمه های شب یکشنبه در لیست مناطق پر خطر کرونایی آلمان نهاده شد. به این ترتیب از این پس مسافرانی که از این کشور به آلمان می آیند باید یک تست منفی کرونا به همراه داشته باشند.

آلمان کشورهایی را به عنوان مناطق پر خطر کرونایی اعلام می نماید که شمار مبتلایان جدید در آن به ازای هر 100 هزار نفر از مرز 200 نفر عبور نموده باشد. در فرانسه این عدد به 300 رسیده است.

گرنوت مارکس، از مقامات بخش مراقبت های ویژه در آلمان هم به عرصه سیاسی درباره بی تفاوتی نسبت به شرایط کرونایی هشدار داده و خواهان یک قرنطینه سخت به مدت دو تا سه هفته در آلمان شده است.

وی تاکید نمود که در حال حاضر در سراسر آلمان تنها 1644 تخت مراقبت های ویژه خالی وجود دارد و از 10 ماه مارس شمار بیماران کرونایی بستری شده دربخش های مراقبت های ویژه از 2727 به 3448 مورد افزایش پیدا نموده است.

یک مقام بهداشتی دیگر در آلمان هم گفته که این فرایند تصاعدی بستری شدگان در بخش های مراقبت های ویژه همچنان ادامه پیدا خواهد نمود. وی هیچ چاره ای جز اعمال قرنطینه سخت در کشور ندانست.

آلمانی ها وزیر بهداشت و رئیس کمیسیون اروپایی را مقصر فرایند کند واکسیناسیون می دانند

نتایج یک نظر سنجی نشان می دهد بسیاری شهفرایندان آلمانی دو سیاستمدار عضو اتحادیه احزاب متحد مسیحی آلمان را مسئول اصلی فرایند کند واکسیناسیون در کشورشان می دانند. این دو نفر ینز اشپاهن، وزیر بهداشت و اورزو لا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپایی هستند.

این نظر سنجی از طرف موسسه اینفراتست دیامپ و به سفارش روزنامه دی ولت آلمان اجرا شده است.

این نظر سنجی نشان می دهد که 29 درصد شهفرایندان اشپاهن را مقصر به وجود آمدن چنین اوضاعی در فرایند واکسیناسیون می دانند، 26 درصد هم کوتاهی های فون در لاین را عامل به وجود آمدن این اوضاع دانسته و 14 درصد هم آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان را مقصر اعلام نموده اند.

کارل لایترباخ، از کارشناسان بخش بهداشت و سلامت حزب سوسیال دموکرات و مشاور دولت آلمان هم خواهان منع ترددهای شبانه و تست های اجباری در شرکت ها شده است.

اشپاهن، با توجه به افزایش چشمگیر آمار مبتلایان به کرونا در کشورش اعمال یک قرنطینه سخت 10 تا 14 روزه را ضروری دانست. وی تاکید نمود که در این دوران باید تا حد امکان از ارتباطات خودداری گردد.

وی تاکید نمود: اگر ما این موج را به موقع بشکنیم بنابراین می توانیم مراحل بازگشایی ها را که در بعضی مناطق در پیش گرفته شده است شروع کنیم. وی درباره فشار بالا بر بخش های مراقبت های ویژه در صورت شکسته نشدن موج جدید کرونا هشدار داد..

وی همچنین از اولویت بندی ها در فرایند واکسیناسین حمایت نموده و تاکید نموده که در این فرایند ما همیشه می توانیم سرعت خود را افزایش دهیم.

نخست وزیر ایالت بادن وورتمبرگ آلمان هم بر ضرورت شروع گفتگوها برای اعمال یک قرنطینه سخت در کشور تاکید نموده است.

بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در آلمان 2776004 نفر به کرونا مبتلا شده و 76419 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

استعفای غیر منتظره نخست وزیر اسلواکی

نخست وزیر اسلواکی در پی مناقشات بر سر مدیریت بحران کرونا در دولت ائتلافی روز گذشته به صورت غیر منتظره ای استعفای خود را بیان کرد.

به گزارش آر ان دی آلمان، ایگور ماتوویج، نخست وزیر اسلواکی روز گذشته به صورت غیر منتظره ای از سمت خود استعفا کرد و این مسئولیت را به ادوارد هگر وزیر دارایی 44 ساله این کشور واگذار نموده و بیان کرد که خود سمت وزیر دارایی را در کشور بر عهده خواهد گرفت.

ماتوویج پس از مشاوره با روسای سه حزب از چهار حزب ائتلافی تشکیل دهنده دولت؛ تعویض قدرت را در براتیسلاوا بیان کرد. هگر از سیاستمداران جناح محافظه کاران مسیحی؛ قرار است دوشنبه با رئیس جمهور این کشور که مسئولیت مشخص نخست وزیر جدید را برعهده دارد ملاقات کند.

ایگور ماتوویج، نخست وزیر اسلواکی در پی بالا دریافت مناقشات بر سر مدیریت بحران کرونا در دولت ائتلافی حدود یک هفته پیش بیان کرد که به علت حفظ ثبات در کشور آماده است از سمت خود کناره گیری کند. نخست وزیر اسلواکی با اعلام استعفای خود؛ به خواسته های دو حزب ائتلافی در دولت مبنی بر کناره گیری از قدرت؛ اکنون پاسخ مثبت داده بود. نخست وزیر اسلواکی در عین حال شروطی را برای کناره گیری از پست خود بیان کرد.

وی تاکید نمود به شرطی از سمت خود کناره گیری می نماید که قائم مقام او ریچارد سولیک از حزب راست لیبرال که وزیر اقتصاد این کشور هم هست و ماریا کولیکوا وزیر دادگستری هم دولت کنونی را ترک نمایند. وی همچنین خواهان آن شد که به عنوان یک وزیر در دولت کنونی حضور داشته باشد.

بحران کنونی دولت اسلواکی بر سر مناقشه مدیریت بحران کرونا است. تصمیم خودسرانه ماتوویج برای خرید واکسن کرونای اسپوتنیک وی از روسیه سبب خشم دیگر احزاب ائتلافی در دولت شده بود و دو حزب تشکیل دهنده در دولت خواهان استعفای نخست وزیر شدند. احزاب مخالف دولت اسلواکی، ایگور ماتوویج نخست وزیر محافظه کار این کشور را متهم می نمایند از شرایط اضطراری به وجود آمده ناشی از همه گیری کرونا، برای جلوگیری از اعتراضات مردم علیه دولت سوءاستفاده می نماید.

در ادامه این مناقشات شش تن از 16 عضو دولت در طی چند روز گذشته از سمت خود استعفاء کردند.

ماتوویچ، بدون یک تصمیم رسمی دولت و هماهنگی با شرکای ائتلافی خود واکسن روسی اسپوتنیک وی را سفارش داده و شخصا در این باره تصمیم گیری نموده بود. این مسئله خشم شرکای ائتلافی وی را برانگیخت.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 10 فروردین 1400 بروزرسانی: 10 فروردین 1400 گردآورنده: mininote.ir شناسه مطلب: 1481

به "عبور شمار مبتلایان هندی از 12 میلیون نفر، احتمال نشت ویروس کرونا از چین کاملا منتفی است، پوتین از تجربه خود از واکسیناسیون علیه کرونا سخن گفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عبور شمار مبتلایان هندی از 12 میلیون نفر، احتمال نشت ویروس کرونا از چین کاملا منتفی است، پوتین از تجربه خود از واکسیناسیون علیه کرونا سخن گفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید