بیش از 86 هزار کلاس اولی وارد مدارس سیستان و بلوچستان می شوند

به گزارش مینی نت، معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: همزمان با سال تحصیلی 98 - 99 افزون بر 86 هزار دانش آموز کلاس اولی وارد مدارس این استان می شوند.

بیش از 86 هزار کلاس اولی وارد مدارس سیستان و بلوچستان می شوند

به گزارش خبرنگار از ، زهرا پورملایی معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: نام نویسی دانش آموزان پایه اول ابتدایی برای سال تحصیلی 97-98از اول خرداد به وسیله سامانه سناد در سیستان و بلوچستان شروع شده است.

او اضافه نمود: بر اساس آخرین آمار تاکنون 86 هزار دانش آموز پایه اول سیستان و بلوچستان در سامانه سناد نام نویسی نموده اند و این روند همچنان تا اول مهر ادامه دارد.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: مراجعه دانش آموزان پایه اول به پایگاه های سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی توسط والدین الزامی بوده و نام نویسی بدون نتایج سنجش ها ممنوع است.

او اعلام کرد:براساس آخرین آمار تاکنون 484 هزار دانش آموز مدارس ابتدایی سیستان و بلوچستان در سامانهسناد نام نویسی نموده اند.

پورملایی از اجرای طرح سنجش سلامت بچه ها بدو ورود به دبستان در سیستان و بلوچستان اطلاع داد و اضافه نمود: 41 پایگاه ثابت و سیار سنجش از اول تیر در این استان فعال شده اند.

او شناسایی تفاوت های فردی در بچه ها، شناخت به موقع مسائل، محدودیت های جسمی و جلوگیری از افت تحصیلی را از مهمترین اهداف اجرای طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به مدرسه بیان کرد.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: 75 هزار و 743 نو آموز بدو ورود به دبستان های این استان سال گذشته زیر پوشش طرح سنجش سلامت جسمی و آمادگی تحصیلی قرار گرفتند.

او گفت: نوآموزان آسیب دیده ذهنی، شنوایی، بینایی، جسمی حرکتی، اتیسم و چند معلولیتی بعد از طرح سنجش به مدارس استثنایی معرفی می شوند.

ع

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 19 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mininote.ir شناسه مطلب: 339

به "بیش از 86 هزار کلاس اولی وارد مدارس سیستان و بلوچستان می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیش از 86 هزار کلاس اولی وارد مدارس سیستان و بلوچستان می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید