افتتاح 4 پروژه درمانی در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش مینی نت، رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد از افتتاح پروژه های درمانی بیمارستان های جدید یاسوج و باشت، اورژانس بزرگ دهدشت و مرکز درمان ناباروری بیمارستان بی بی حکیمه خاتون(س) گچساران اطلاع داد.

افتتاح 4 پروژه درمانی در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، دکتر اورنگ ایلامی گفت: افتتاح بیمارستان جدید یاسوج پس از 11سال با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نمونه ای از هدیه های دولت تدبیر و امید به مردم است .

وی اضافه نمود: این بیمارستان در زمینی به مساحت 50 هزار متر مربع و زیر بنایی به ابعاد 24 هزار و 800 متر مربع در 8 طبقه و 32 بخش تخصصی و فوق تخصصی احداث که با وجود تجهیزات کامل، آماده خدمت رسانی به هم استانی های عزیز است .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد همچنین از وجود دو دستگاه استندبای قطع برق (آماده به کار) در این بیمارستان اطلاع داد و اعلام نمود: سایر تجهیزات درمانی و تاسیساتی این بیمارستان مطابق پیشرفته ترین دستگاه ها در جهان خریداری شده است و بیمارستان یکی از مجهز ترین بیمارستان های جنوب کشور خواهد بود .

ایلامی توضیح داد: بیمارستان جدید باسوج دارای 8 اتاق عمل، یک اتاق عمل اورژانس، 8 اتاق(LDR) زایمان، یک سالن آمفی تئاتر و 16 کلاس درس است .

وی ادامه داد: وجود سوییت های اختصاصی زایمان طبیعی اتاق های(LDR) موجب کاهش میزان مرگ و میر مادر و نوزاد، کاهش عوارض بعد از زایمان و ارتقا سطح روحی مادر در حین زایمان از لحاظ حضور خانواده در کنار وی خواهد شد .

خدمتی دیگر در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج قلب تپنده هر مرکز درمانی را اورژانس آن مرکز عنوان و افزود: اورژانس بزرگ دهدشت در مساحتی به ابعاد 2هزار و 200 متر مربع بنا نهاده شده و دارای 70 تخت درمانی است .

ایلامی اعلام کرد: هر کدام از تخت های این مرکز دارای مانیتورهای قلبی و ریوی بوده و وجود اتاق عمل نیز موجب رشد شاخص های خدمات درمانی به موقع به مراجعه کنندگان می گردد .

وی یادآور شد: بهسازی ساختمان اورژانس سابق کهگیلویه از دیگر فعالیت های اجرا شده در راستای تحقق سلامت در این شهرستان است .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد، افتتاح بیمارستان 32 تخت خوابی باشت را از دیگر اقدامات مهم در جهت ارتقاء تعداد تخت های بیمارستانی و ارتقاء شاخص های سلامت استان مطرح کرد .

ایلامی با بیان اینکه بیمارستان جدید باشت، دارای تجهیزات کامل و امکاناتی همچون اتاق عمل، زایشگاه و اتاق LDR است، تاکید نمود: این بیمارستان در فضایی به مساحت 5 هزار متر مربع و با هزینه ای بالغ بر 20 میلیارد تومان احداث شده است .

وی ادامه داد: وجود سه متخصص تمام وقت اطفال، داخلی و طب اورژانس در بیمارستان جدید باشت از دیگر اقدامات دانشگاه علوم پزشکی استان در جهت ارتقاء و بهبود شاخص های سلامت خواهد بود .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد جذب نیروهای پیمانی و شرکتی را امری اساسی در جهت ارائه خدمات درمانی به مراجعه کنندگان دانست و اظهارکرد: نتایج جذب نیروهای شرکتی تا نیمه دوم دی ماه سالجاری اعلام می گردد .

افتتاح مرکز درمان ناباروری بیمارستان بی بی حکیمه خاتون گچساران

ایلامی یکی دیگر از اقدامات مهم و تاثیرگذار در عرصه سلامت در استان را افتتاح مرکز ناباروری (IVF) در بیمارستان بی بی حکیمه خاتون گچساران عنوان و افزود: این مرکز با زیر بنای 30 متر مربع بنا نهاده و دارای بخش هایی شامل اتاق عمل، آزمایشگاه، جنین شناسی، اتاق انتقال جنین، آندرولوژی(دانش و مهارت عملی مربوط به فعالیت های تولیدمثل مردان و اختلالات آن) اتاق IUI (درمان ناباروری)، اتاق PGD (آزمایش و تشخیص سالم بودن ژن جنین) است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mininote.ir شناسه مطلب: 118

به "افتتاح 4 پروژه درمانی در کهگیلویه و بویراحمد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افتتاح 4 پروژه درمانی در کهگیلویه و بویراحمد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید