ارتقا فرهنگ حفظ گونه های طبیعی و جانوری نیازمند آموزش است

به گزارش مینی نت، دادگر گقت: ارتقا فرهنگ حفظ طبیعت، حفظ گونه های جانوری و حیات وحش نیازمند آموزش و فرهنگسازی مستمر است.

ارتقا فرهنگ حفظ گونه های طبیعی و جانوری نیازمند آموزش است

به گزارش ، علی دادگر رئیس فدراسیون تیراندازی جمهوری اسلامی ایران در این مراسم با اشاره به اینکه برنامه امروز به منظور پاسداشت محیط زیست بوده و حفظ محیط زیست و حفاظت از آن ارزشمند است، گفت: تیراندازی در داخل سالن و در محل های مجاز به عنوان یک ورزش، عاملی برای کنترل امیال بسیاری از شکارچیان بویژه شکارچیان غیر ضابطه مند بوده که این امر باعث حضور کمرنگ آن ها در طبیعت می گردد.

وی اضافه کرد: حجم بسیار بالایی که از پوکه های به جامانده در سایت اهداف پروازی این مجموعه وجود دارد می توانست در طبیعت و به نوعی به طرف پرندگان و جانوران رها گردد که وجود این سایت و مکان های تیراندازی خود به نوعی باعث آسیب های کمتر به طبیعت و حیات وحش و کنترل و مدیریت این امر می گردد.

دادگر با بیان اینکه ارتقا فرهنگ حفظ طبیعت، حفظ گونه های جانوری و حیات وحش نیازمند آموزش و فرهنگسازی مستمر است، گفت: در این خصوص فدراسیون تیراندازی برای ترویج فرهنگ حفظ محیط زیست اهمیت ویژه ای قائل است.

رئیس فدراسیون تیراندازی جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: مردم اشتیاق و زمینه برخورداری از فرهنگ محیط زیست را دارند و این موضوع باید از طرف مسئولان برنامه ریزی گردد و خود مردم هم باید در این زمینه همکاری نمایند.

دادگر با اشاره به اینکه محیط بانان در زمینه تیراندازی باید تمرینات مستمر داشته تا همواره آمادگی لازم را داشته و بروز باشند، توضیح داد: فدراسیون تیراندازی جمهوری اسلامی ایران در این زمینه آمادگی لازم را برای همکاری با محیط زیست دارد.

وی گفت: در تقویم فدراسیون تیراندازی دو مسابقه تیراندازی هم برای محیط بانان و هم برای شکارچیان به منظور فرهنگسازی و تغییر نگرش برای حفظ محیط زیست طراحی و گنجانده می گردد.

محمدرضا خویشتندار فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران نیز در حاشیه برگزاری این مراسم با اشاره به اینکه آموزش محیط بانان با رویکرد و برنامه های جدید از اهداف سازمانی ماست، گفت: این اولین دوره مسابقات تیراندازی داخل سالن برای محیط بانان استان تهران است که با همکاری فدراسیون تیراندازی جمهوری اسلامی ایران برگزار گردید.

وی با اشاره به لزوم ارتقا توان و دانش محیط بانان نسبت به موضوعات مختلف در حوزه فعالیت و مأموریت هایشان اظهارداشت: انجام اینگونه برنامه ها بویژه در قالب برنامه های آموزشی و ارتقا توانمندی، موجب افزایش ظرفیت های کاربردی آن ها درحین انجام کار می گردد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران همچنین به رابطه دوسویه ورزش و محیط زیست تأکید کرد و اضافه کرد: تلفیق و همراهی موضوع ورزش و محیط زیست در حفظ و افزایش روحیه و همچنین سلامت جسمی و فکری همکاران محیط بان ما اثرگذار است.

خویشتندار در انتها گفت: در راستای قانون بکارگیری سلاح توسط محیط بانان، تقویت و پیشرفت های آموزشی ضرورت دارد و دراینخصوص آموزش های هدفمند با همکاری فدراسیون تیراندازی و دیگر نهاد های دست اندرکار، مفید خواهد بود.

در این مراسم که با همکاری اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران، فدراسیون تیراندازی و کمیته ملی المپیک برگزار گردید، مسئولینی همچون فضل الله باقرزاده نایب رییس کمیته ملی المپیک و رییس فدراسیون شمشیربازی، مهرافزا منوچهری رییس کمیسیون ورزش و محیط زیست کمیته ملی المپیک، محمد رستگاری معاون نظارت و پایش محیط زیست استان تهران، منوچهر فلاحی جانشین فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط زیست و امین افتخار مدیر روابط عمومی و آموزش و مشارکت های مردمی محیط زیست استان تهران به همراه تنی چند از دیگر مسئولین فدراسیون تیراندازی جمهوری اسلامی ایران شرکت داشتند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 14 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mininote.ir شناسه مطلب: 724

به "ارتقا فرهنگ حفظ گونه های طبیعی و جانوری نیازمند آموزش است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارتقا فرهنگ حفظ گونه های طبیعی و جانوری نیازمند آموزش است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید