اداره کل آذربایجان غربی به تعهداتش در قبال بازسازی حمام محمدبیگ خوی عمل نموده است

به گزارش مینی نت، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی گفت: این اداره کل به تعهداتش در قبال بازسازی حمام محمدبیگ خوی عمل نموده و بخشی از اقدامات باقی مانده نیز نیازمند مشارکت و همکاری شورا و شهرداری خوی است.

اداره کل آذربایجان غربی به تعهداتش در قبال بازسازی حمام محمدبیگ خوی عمل نموده است

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی، جلیل جباری، 5 مرداد، با اعلام این مطلب اظهار کرد: طبق مفاد صورت جلسه تاریخ 96/10/7 شورا و شهرداری خوی در مورد بازسازی اضراری و استحکام بخشی حمام محمدبیگ خوی، مقرر شده بود تا مبلغ یک میلیارد ریال از سوی اداره کل میراث فرهنگی استان و 2میلیارد ریال از سوی شهرداری خوی برای انجام این اقدامات هزینه گردد.

او اضافه نمود: براساس این مفاد اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی اقدامات بازسازیی خود را شروع و به تعهدات خویش عمل کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه انجام کامل تعهدات در حمام محمدبیگ خوی نیازمند مشارکت و عمل به تعهدات از سوی شورا و شهرداری خوی است، ادامه داد: این اداره کل همچنان پیگیر تامین اعتبارات لازم برای حفاظت، نگهداری و بازسازی این حمام است.

او با اشاره به اقدامات صورت گرفته در طول سال های گذشته برای بازسازی حمام محمدبیگ خوی توضیح داد: از سال 1397 تا به امروز در سه مرحله نسبت به اقدامات حفاظت اولیه و بازسازی های اضطراری در حمام محمدبیگ خوی اقدام شده است.

جباری اضافه کرددر مرحله اول و دوم این اقدامات در مجموع به میزان 1100 مترمکعب خاک برداری، بالغ بر هزار مترمربع تراشیدن اندودهای ماسه سیمان یا باتارد یا ماسه آهک و سایر تخریبات و برچینی های لازم اعم از برچینی الحاقات آجری و سنگ، کاشی کاری های سنوات گذشته، لوله های فلزی و سایر کارهای معاصر صورت گرفته است.

او گفت: 1140 مترمربع پاک سازی و درآوردن بنده، نصب توری فلزی و دوغاب ریزی پشت بام و اجرای ایزوگام، بازسازی جدار ه سازی بخش ورودی حمام و سایر جداره های داخلی حدود 450 مترمربع ، اجرای کانال رطوبت گیر بام در سطح کل بام بنا در مساحت 900 متر مربع از دیگر اقداماتی بازسازیی در حمام محمدبیگ بوده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی اعلام کرد: موارد فوق در دو فصل کاری با مبلغی بالغ بر یک میلیارد و 700 میلیون ریال به انجام رسیده و در مرحله سوم نسبت به برچینی اندودهای داخلی، بازسازی طاق و تویزه های آسیب دیده ، احیای بخشی از تزئینات آهک بری داخلی و حدس برای شناسایی کف تاریخی حمام محمدبیگ به مبلغ یک میلیارد ریال به انجام رسیده است.

حمام محمدبیگ خوی در بخش شمالی عرصه بازار تاریخی خوی قرار گرفته است که به شماره 31066 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 11 شهریور 1399 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: mininote.ir شناسه مطلب: 1060

به "اداره کل آذربایجان غربی به تعهداتش در قبال بازسازی حمام محمدبیگ خوی عمل نموده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اداره کل آذربایجان غربی به تعهداتش در قبال بازسازی حمام محمدبیگ خوی عمل نموده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید