احتمال سفر وزیر دفاع ایتالیا به غرب افغانستان

به گزارش مینی نت، بعضی منابع در افغانستان از احتمال سفر وزیر دفاع ایتالیا به ولایت هرات در غرب این کشور و ملاقات با نظامیان این کشور خبر داده اند.

احتمال سفر وزیر دفاع ایتالیا به غرب افغانستان

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، رسانه های افغانستان بویژه در فضای مجازی از سفر روبرتا پینوتی وزیر دفاع ایتالیا امروز به ولایت هرات در غرب افغانستان خبر می دهند.

فضای امنیتی در هرات تشدید شده است.

گفته می گردد که پینوتی علاوه بر ملاقات با نظامیان ایتالیایی در ولایت هرات، با مقامات این ولایت نیز ملاقات و گفت وگو خواهد نمود.

پیش از این نیز ایتالیا بر موقعیت ویژه مالی هرات و بویژه راه ابریشم تاکید نموده بود.

حدود دو ماه قبل متیو رنتزی نخست وزیر ایتالیا اعلام نمود که پس از برگزاری نشست ناتو در لهستان تصمیم گرفتیم تا به درخواست ناتو مبنی بر تمدید حضور و ادامه همکاری در افغانستان موافقت کنیم.

وی به روزنامه رپوبلیکا ایتالیا،گفته بود که پیش از این در 30 اکتبر 2015 میلادی اعلام نموده بودیم که نیروهای خود را از افغانستان خارج می کنیم اما در حال حاضر تصمیم گرفتیم که تعداد نیروها را نه تنها کاهش بلکه تقویت کنیم.

ینس استولتنبرگ دبیر کل ناتو در نشست اخیر سران این سازمان در ورشو لهستان گفته بود که آلمان، ایتالیا و ترکیه کشورهایی هستند که بیشترین حضور را در افغانستان دارند.

بر اساس آمار ناتو در ماه ژوئن میلادی، تعداد 827 نظامی ایتالیایی در شهرهای کابل و هرات افغانستان تحت ماموریت حمایت قاطع ناتو فعالیت می نمایند.

.

منبع: تسنیم
انتشار: 13 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mininote.ir شناسه مطلب: 639

به "احتمال سفر وزیر دفاع ایتالیا به غرب افغانستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمال سفر وزیر دفاع ایتالیا به غرب افغانستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید