آیا پرسپولیس می تواند در یک چهارم نهایی از سد الهلال عربستان بگذرد؟

به گزارش مینی نت، پس از شکست استقلال در مقابل الهلال، اکنون بازی پرسپولیس و الهلال علاوه بر حساسیت های رقابتی خود، رنگ انتقام هم به خود گرفته است.

آیا پرسپولیس می تواند در یک چهارم نهایی از سد الهلال عربستان بگذرد؟

به گزارش ، فوتبالی ها همواره یک ضرب المثل خوب دارند که می گویند: تیمی که می خواد قهرمان بشه، براش فرقی نداره رقیب روبروش کدوم تیمه شانس، بخت و اقبال و این چیز ها را باید دور ریخت. تیم اگر آماده باشد و بدون اشتباه بازی کند می تواند بر قله افتخار بایستد؛ بدون هیچ، اما و اگری.

قصه پرسپولیس در لیگ قهرمانان حالا باید چنین شکلی به خودش بگیرد که اگر این طور نباشد می گردد یک حسرت، می گردد مثل همان دو باری که شاگردان گل محمدی به فینال آسیا رسیدند و هر دو بار هم ناکام بودند. یک بار در استادیوم آزادی مقابل چشم هزاران طرفدار. برای پرسپولیس در آن فینال همه چیز در بازی رفت تمام شده بود. در ژاپن که آن ها دو گل خوردند جبرانش در آزادی سخت بود و خاتمهیش شد، بالا رفتن جام قهرمانی روی دست های کاپیتان کاشیما.

دو سال بعد و دوباره پرسپولیس در فینال. این بار رقیب از کره جنوبی بود. تیم اولسان هیوندای. بدون تعارف پرسپولیس زورش به حریف می رسید اما... همواره در فوتبال ایران این، اما کار دست تیم های ما داده است. دادن دو خطای پنالتی. یک بار احمد نورالهی با تجربه، ساق مهاجم حریف را داد دستش و پنالتی دوم هم که مهدی شیری پرواز بلندی کرد و لمس توپ با دستش آوار را روی سر میلیون ها پرسپولیسی خراب کرد. آنجا اشتباهات فردی دست پرسپولیس را از رسیدن به جام قهرمانی کوتاه گذاشت و همه چیز تمام شد!

همه چیز تمام شد و باید از آن سال ها فقط خاطره ساخت، حتی اگر تلخ بوده باشد. حالا فصل جدیدی برای رسیدن به فینال مقابل پرسپولیس است و حریف، تیم قدرتمندی به نام الهلال. تیمی که باز هم به قول فوتبالی ها حتی اسمش هم ترسناک است.

بازی در خاک رقیب است، رقیبی قدرتمند که استقلال را از گردونه رقابت ها حذف نموده، سال هاست قهرمان آسیا نشده و بازیکنانی میلیاردی و قدرتمند دارد. با این حال پرسپولیس هم دست و پا بسته نیست که اگر بود خبرنگاران و کارشناسان عربستانی از این نمی نوشتند که خدا کند به پرسپولیس نخوریم.

تا سه نگردد بازی نگردد. این ضرب المثل دیگر فقط به فوتبالی ها بسط پیدا نمی نماید. دو بار نشد و برای بار سوم باید بگردد. باید الهلال را در خانه اش شکست داد و فرقی هم نکند که آن طرف النصر بالا می آید یا الوحده امارات. این تازه بخشی از راه سختی است که پرسپولیسی ها وارد مسیرش شده اند.

در گروه شرق چونبوک موتورز، پوهانگ استیلرز و اولسان هیوندای از کره جنوبی و ناگویا تنها نماینده ژاپن قرار دارند. پرسپولیس از همین حالا باید به یکی از این چهار تیم فکر کند، اگر می خواهد آن تا سه نگردد بازی نگردد برایش اتفاق بیفتد. مسائل هست زیاد هم هست، مثل این که پرسپولیس تا روز بازی با الهلال فقط یک بازی در لیگ می نماید، آن هم به علت این که لیگ ایران بنا به دلایلی نا معین و برنامه ریزی های اشتباه تعطیل است.

جدایی چند بازیکن از این تیم، مسائل روحی و اقتصادی هم که بماند، اما این تیم و این پرسپولیس نشان داده که هرچه عرصه برایش سخت تر باشد بهتر نتیجه می گیرد. سرخپوشان تشنه رسیدن به یک جام در آسیا هستند و این بار شاید نه آن اما معروف در فوتبال ایران برای شان اتفاق بیفتد و نه همه بی تجربگی هایی که اشتباهات فردی با یاری ویدئو چک گریبان شان را گرفت. شاید سال جاری طالع به این شکل رقم بخورد که در خاتمه فصل لیگ قهرمانان آسیا و مقابل نام تیم قهرمان نوشته گردد پرسپولیس.

منبع: جام جم

نتهای پیغام/

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 31 شهریور 1400 بروزرسانی: 31 شهریور 1400 گردآورنده: mininote.ir شناسه مطلب: 1757

به "آیا پرسپولیس می تواند در یک چهارم نهایی از سد الهلال عربستان بگذرد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا پرسپولیس می تواند در یک چهارم نهایی از سد الهلال عربستان بگذرد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید