گزارش جالب سایت ایتالیایی درباره پرسپولیس؛ بیانکوروسی ایران

به گزارش مینی نت، سایت ایتالیایی social media soccer، امروز در گزارشی درباره پرسپولیس، این تیم را پرطرفدارترین باشگاه فوتبال در قاره آسیا معرفی کرد و نوشت: در کشور هایی مثل چین، هند و ژاپن گردش مالی مرتبط با فعالیت های فوتبالی بسیار بالاست، اما محبوب ترین باشگاه آسیا در این کشور ها قرار ندارد. طبق اطلاعات جمع آوری شده به وسیله کنفدراسیون فوتبال آسیا، باشگاهی که بیش ترین تعداد طرفدار را دارد، پرسپولیس است. پرسپولیس تهران در سال های اخیر دو بار به قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا نزدیک شده بود.

گزارش جالب سایت ایتالیایی درباره پرسپولیس؛ بیانکوروسی ایران

از بولینگ تا آرسنال

اولین فعالیت ورزشی پرسپولیس که در سال 1963 (1342) تأسیس شد در رشته بولینگ بود.

این تیم فوتبال، چند سال بعد میراث باشگاه شاهین - یکی از مهم ترین باشگاه های کشور که به دستور دولت در سال 1967 (1346) منحل شد - را به ارث برد. یک سال بعد، تیم فوتبال پرسپولیس اولین بازی محبت آمیز خود را شروع کرد و در سال 1969 (1347) در جام باشگاه های آسیا که در تایلند برگزار می شد، شرکت کرد.

رنگ های باشگاه سفید و قرمز (بیانکوروسی) است. ابتدا پیراهن خانگی پرسپولیس طرحی عمدتاً سفید داشت که برگرفته از پیراهن شاهین بود، اما در سال 1972 (1350) آلن راجرز، سرمربی انگلیسی در راس باشگاه پیشنهاد کرد که پیراهن پرسپولیس باید مانند پیراهن آرسنال، قرمز با آستین های سفید باشد. رئیس وقت باشگاه این ایده را پذیرفت و حتی الان هم آن را حفظ نموده است.

استادیوم خانگی پرسپولیس، استادیوم آزادی است که در سال 1350 افتتاح شد.

با توجه به تاییدیه های به دست آمده از فیفا، این استادیوم کمی بیش از 78 هزار صندلی ظرفیت دارد، اما بار ها بوده که بیش از 100 هزار تماشاگر در بازی ها حضور داشتند.

کنفدراسیون فوتبال آسیا این باشگاه ایرانی را پرطرفدارترین باشگاه در آسیا و اولین و تنها باشگاهی معرفی نموده که در چهار بازی لیگ قهرمانان آسیا حداقل 100 هزار تماشاگر داشته است.

باشگاه امروز

در شش سال گذشته، باشگاه خود را در سطح فنی و در صحنه بین المللی برجسته نموده است. پرسپولیس از سال 2016 تا 2021 دو بار به فینال لیگ قهرمانان آسیا رسید که هر دو بار بازنده شد. این تیم بعلاوه پنج دوره متوالی قهرمان ایران شد.

از فصل 20-2019 شرکت آلمانی Uhlsport اسپانسر این تیم بوده و از این فصل اسپانسر اصلی تیم، ایرانسل، یک شرکت مخابراتی ایرانی است که بخشی از آن دولتی است که بزرگ ترین شبکه تلفن همراه را مدیریت می نماید و دارای گردش مالی 4.9 میلیارد دلاری است.

شبکه های اجتماعی که این باشگاه عمدتاً از آن استفاده می نماید یوتیوب، توییتر و اینستاگرام هستند، اما با توجه به این که کل دنبال کنندگان در سه شبکه اجتماعی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته اند، بیش از 8 میلیون نفر تخمین زده می شوند که مطمئناً تعداد هواداران، چیزی نیست که این جا نشان داده شده است.

اینستاگرام - 8.3 میلیون دنبال کننده

توییتر - 168.7 هزار دنبال کننده

یوتیوب - 54.1 هزار مشترک

منبع: فرارو
انتشار: 10 اسفند 1401 بروزرسانی: 10 اسفند 1401 گردآورنده: mininote.ir شناسه مطلب: 2174

به "گزارش جالب سایت ایتالیایی درباره پرسپولیس؛ بیانکوروسی ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گزارش جالب سایت ایتالیایی درباره پرسپولیس؛ بیانکوروسی ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید