آمار بالای حوادث مربوط به غرق شدگی در فصول گرم سال

به گزارش مینی نت، خبرگزاری خبرنگاران- بیشترین موارد غرق شدگی سال گذشته در کشور با شروع گرم شدن هوا و در فصول گرم سال گزارش شده است .

آمار بالای حوادث مربوط به غرق شدگی در فصول گرم سال

به گزارش خبرنگارخبرنگاراندفترمازندران درشهرستان بابل: سید مازیار حسنی مدیرعامل سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری بابل بیان داشت: با افزایش دما تعداد حوادث غرق شدگی در کشور و استان افزایشی است در صورتی که با رعایت قوانین و نکات ایمنی ساده می توان امیدوار بود که آمارها نه تنها افزایش پیدا نکند، بلکه هر سال با کاهش چشمگیر هم روبه رو گردد .

وی اضافه کرد:بیشترین موارد غرق شدگی سال گذشته در کشور با شروع گرم شدن هوا و در فصول گرم سال گزارش شده است .

مدیرعامل سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری بابل توضیح داد:بر اساس آمارها تعداد زیادی از موارد غرق شدگی در رودخانه ها و آب های آرام اتفاق می افتد، بسیاری از رودخانه ها با وجود ظاهری آرام بسیار خطرناک و عمیق هستند به طوری که فرد بعد از چند قدم جلو رفتن در رودخانه متوجه عمق زیاد آن و گرفتار می گردد، بنابراین توصیه می کنیم شهروندان بدون اطلاع از شرایط رودخانه هرگز برای شنا در آن اقدام ننمایند .

وی اضافه کرد: از شنا کردن درآبراه های عمیق، آبهای خروشان، جریان شدید و غیرمجاز،سدها و اطراف آن بطور جدی پرهیز گردد و برای جلوگیری از شوک دمایی آنالیز دمای آب هم لازم است .

مدیرعامل سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری بابل بیان داشت: آشنایی با فنون اولیه شنا، آشنایی با محدودیت ها و رعایت آنها از ابتدایی ترین الزامات قبل از شنا محسوب می گردد .

حسنی گفت: در هنگام استفاده از قایق های تفریحی،تعداد سرنشینان قایق باید مطابق با ظرفیت قایق باشد و تمامی سرنشینان قایق باید قبل از سوارشدن جلیقه نجات پوشیده باشند و راهنمایی نمایندگان قایق باید آشنا به فنون شنا و نجات غریق و دارای گواهی مربوطه باشند .

وی اضافه کرد:افراد هرگز نباید در محیط هایی که نجات غریق وجود ندارد، شنا نمایند و باید از شوخی های خطرناک به هنگام شنا خودداری نمایند .

مدیرعامل سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری بابل درپایان گفت:شهروندان در صورت مواجهه با یک غریق، اگر با فن نجات غریق آشنا نیستند، فقط با استفاده از چوب یا طناب یا جلیقه نجات و یا تشکیل زنجیره انسانی به وی یاری نمایند، برای نجات یک غریق، اول امنیت خود را در نظر بگیرند و پس از رساندن غریق به ساحل به سرعت با اورژانس تماس بگیرند .

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 31 تیر 1400 بروزرسانی: 31 تیر 1400 گردآورنده: mininote.ir شناسه مطلب: 1677

به "آمار بالای حوادث مربوط به غرق شدگی در فصول گرم سال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمار بالای حوادث مربوط به غرق شدگی در فصول گرم سال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید