جاهای دیدنی مارماریس که حتما باید ببینید!

به گزارش مینی نت، مارماریس یکی از محبوب ترین شهرهای ساحلی ترکیه و مقصد قایقرانی در امتداد سواحل دریای اژه است. مارماریس یک استراحتگاه ساحلی با آب های فیروزه ای، سواحل شنی طلایی، رودخانه ها، کوه های ناهموار، دهکده های زیبا، تپه های پوشیده از کاج، شهرها و خلیج های جالب و مراکز شهر پر جنب و جوش است.

جاهای دیدنی مارماریس که حتما باید ببینید!

خبرنگاران: مارماریس یکی از محبوب ترین شهرهای ساحلی ترکیه و مقصد قایقرانی در امتداد سواحل دریای اژه است. مارماریس یک استراحتگاه ساحلی با آب های فیروزه ای، سواحل شنی طلایی، رودخانه ها، کوه های ناهموار، دهکده های زیبا، تپه های پوشیده از کاج، شهرها و خلیج های جالب و مراکز شهر پر جنب و جوش است. مارماریس یکی از آن مکان هایی است که می تواند به سواحل عالی، ورزش های آبی، پارک های آبی، سفرهای دریایی، تورهای شگفت انگیز، دوچرخه سواری، اسب سواری، رستوران های درجه یک و آفتاب مدیترانه ببالد. جای تعجب نیست که مارماریس به علت سواحل شنی، زندگی شبانه پر جنب و جوش و امکانات عالی برای خانواده ها و زوج ها بسیار محبوب است.

مارماریس حدود 28000 نفر سکنه دارد اما در اوج فصل گردشگری جمعیت آن به 25000 نفر هم می رسد. جاذبه های طبیعی و تاریخی مارماریس متنوع، زیبا و لذیذ است. از این رو بسیاری از گردشگران ایرانی وقتی با تور مارماریس وارد این شهر می شوند آن را زیباترین شهر ترکیه توصیف می نمایند که همه چیز برای یک زندگی خوب دارد. این شهر با سواحل زیبا و جاذبه های فوق العاده اش همه گردشگران را مجذوب خود می نماید. اگر قصد خرید بلیط هواپیما و سفر به شهر زیبای مارماریس را دارید، پیشنهاد می گردد بازدید از جاذبه های گردشگری و مکان های دیدنی این شهر را از دست ندهید که در ادامه در خصوص آن صحبت خواهیم کرد.

در اینجا بعضی از مکان های طبیعی و تاریخی مارماریس را در زمان ورود با تور باتومی با هم آنالیز می کنیم:

سواحل مارماریس

مارماریس یک شهر ساحلی است که به خاطر سواحل زیبا و آب های فیروزه ای اش معروف است. این سواحل با آفتاب دلپذیر، شن های نرم و آب شفاف، گردشگران را به خود جذب می نماید.

بازار بزرگ مارماریس

هر شهر بزرگ ترکیه بازار بزرگی دارد. هم برای گردشگران و هم برای مردم محلی خوب است! بازار بزرگ مارماریس در مرکز قرار گرفته است و به راحتی قابل دسترسی است. اگرچه بازار مارماریس کوچک تر از بازار بزرگ تر در استانبول است، اما می توانید هر آنچه را که احتیاج دارید در آنجا پیدا کنید.

آبشار تارگوت

اگر با تور مارماریس آمدید حتماً آبشار تارگوت را ببینید. در کنار این آبشار، چشم انداز ها زیبا با صدای آرام آبشار درآمیخته و حس فوق العاده ای را به شما القا می نماید. آبشار تارگوت یکی از دیدنی های مارماریس است که در فاصله کمی از شهر واقع شده است که حس آرامش خاصی را به شما القا می نماید.

قلعه و موزه مارماریس

قلعه مارماریس و موزه باستان شناسی تنها بنای تاریخی مهم و تنها موزه در مارماریس است که در شهر قدیمی مارماریس، بر روی تپه های پشت مارینا مارماریس واقع شده است. گمان می رود که قلعه مارماریس ابتدا به وسیله یونانیان (1044 قبل از میلاد) ساخته شد و سپس در زمان اسکندر مقدونی بازسازی کردند. این قلعه تا دهه 1970 یک منطقه مسکونی بود. در داخل قلعه 18 خانه، یک چشمه و یک طاق وجود دارد. این قلعه انتها در سال های 1980-1990 بازسازی و در حال حاضر یک موزه باستان شناسی در این مکان از سال 1991 فعالیت می نماید. معماری منحصر به فرد این قلعه گردشگران زیادی را به خود جذب می نماید. این قلعه چشم انداز خارق العاده ای دارد، یکی از زیباترین چشم انداز ها خلیج موزه باستان شناسی مارماریس از هفت منطقه بسته تشکیل شده است. دو منطقه به عنوان سالن های باستان شناسی مرتب شده اند. یکی از آن ها به عنوان تالار قوم نگاری و قسمت های دیگر به عنوان گالری های هنری و انباری مورد استفاده قرار می گیرد.

پارک آبی آکوا دریم

دو پارک آبی معروف در شهر مارماریس وجود دارد که از محبوب ترین پارک های شهر هستند و برترین نوع ورزش و تفریحات مفرح را در این پارک ها تجربه خواهید کرد.

پارک آبی AquaDream یکی از بزرگ ترین پارک های آبی ترکیه و بزرگ ترین پارک آبی مارماریس است. این مکان بر فراز تپه ای مشرف به شهر واقع شده است و چشم انداز ها بسیار خوبی از شهر و حومه اطراف دارد. پارک آبی سرسره های آبی مختلفی دارد. بعلاوه چندین استخر از جمله یک استخر موج و یک استخر معمولی را می توان در آن دید. پارک آبی بعلاوه به یک منطقه برای بچه ها کوچک تر مجهز شده که به میزان کافی برای سرسره های بزرگ تر سن ندارند. در لبه استخر صندلی ها و چترهایی وجود دارد که می توانید در آن استراحت کنید و آفتاب بگیرید.

پارک آبی آتلانتیس

پارک آبی آتلانتیس یک پارک تفریحی واقع در ساحل مارماریس، بزرگ ترین شهر تفریحی ترکیه است. این پارک آبی جاذبه های جالبی مانند سقوط آزاد، سیاه چاله و رودخانه وحشی دارد. بعلاوه شامل یک استخر موج بزرگ است که میهمانان را با امواج مختلف از غلتک های فوق نرم تا امواج شش فوتی سرگرم می نماید. بعلاوه مکانی برای بچه ها کوچک به نام Kidsland وجود دارد. از این پارک آبی می توان برای چند ساعت یا یک روز لذت برد.

دالیان

دالیان فعالیت های هیجان انگیزی از جمله تور قایق، نماهای نزدیک از صحراهای زیبا، سواحل لاک پشت ها و زیبایی غذاهای ترکی را به گردشگران ارائه می دهد. یکی از نکات برجسته، کنده کاری های سنگی در نزدیکی مقبره کاریان است که تاریخچه این مکان را نشان می دهد.

ساحل ایچملر

ساحل Icmeler در 8 کیلومتری مارماریس قرار گرفته است و برای خانواده ها و هر گروهی که با تور باتومی وارد این شهر می شوند مناسب است. آب کم عمق و شفاف و شن های این ساحل نرم حس زیبایی را در مسافران به وجود می آورد. با ورود به این بهشت آرام، در طول مسیر منتظر چشم انداز کوه باشید. ساحل ایچملر برترین مکان برای دیدن کردن غروب خورشید است. ساحل ایجملار رستوران ها و فروشگاه های عالی برای خرید بوده و جشنواره ها و اجراهای زنده بسیاری دارد.

غار نیمارا

یکی از مکان های تاریخی مارماریس، غار باستانی نیمارا است. بر اساس تحقیقات دانشمندان در گورستان این منطقه، این غار در قرن اول مکانی مذهبی بوده و ساکنان باستانی این شهر الهه لتو، مادر آپولو را می پرستیدند.

ساحل Iztuzu (ساحل لاک پشت ها)

ساحل لاک پشت یا ساحل اوزتوزو در ترکیه، محل بزرگی برای پرورش لاک پشت های دریایی و لاک پشت های کمیاب و در معرض خطر انقراض است. این ساحل در جنوب شهر دالیان ترکیه در دریای اژه واقع شده که به علت حفاظت، دریا آرام و ساکتی دارد. این منطقه کافه ها و مکان های گردشگری زیادی در خود جای داده است. حمام کردن در ساحل ممنوع اعلام شده زیرا نمی خواهند موارد شوینده ساحل را آلوده کند و به لاک پشت ها آسیب برساند.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 13 آذر 1402 بروزرسانی: 13 آذر 1402 گردآورنده: mininote.ir شناسه مطلب: 2259

به "جاهای دیدنی مارماریس که حتما باید ببینید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاهای دیدنی مارماریس که حتما باید ببینید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید