آیا جرأت دارید به این ساحل پر از اسکلت بروید؟!

به گزارش مینی نت، ساحل اسکلت نامیبیا | The Skeleton Coast of Namibia

یکی از مکان های ترسناک و عجیب و غریب دنیا، قطعا ساحل اسکلت نامیبیا است. این ساحل نه تنها با لاشه حیوانات مرده پر شده، بلکه چندین کشتی که در سواحل شنی از بین رفته اند، در آن دیده می شوند. جریان آب سرد بنگوئلا (Atlantics Benguela) با هوای به شدت گرم و خشک صحرای نامیب برخورد کرده و در نتیجه یک مه غلیظ و سرد در دریا توسعه می یابد. باد و جریان ها برای تولید نیرویی که به طور بی وقفه به سمت ساحل حرکت می کنند، ترکیب می شوند. این شرایط موجب شد که دریانوردان این خط ساحلی که حدودا 1579 کیلومتر امتداد دارد را ساحل اسکلت نامیبیا بنامند. در ادامه این متن، مجله خبرنگاران برایتان این ساحل غیر عادی را معرفی کرده است. با ما همراه شوید:

آیا جرأت دارید به این ساحل پر از اسکلت بروید؟!

این ساحل را قبرستان ملوان و دریانوردان بدشانسی بوده که کشتی شان در آب های کم عمق خشن ترین بخش دنیا، پهلو گرفته است. با اینکه این ساحل طرد شده و ترسناک است، اما باور کنید که واقعا زیباست! بسکمک از این بقایا و اسکلت ها از طریق آفتاب شدیدی که می تابد، از بین رفته اند و یا از طریق آب شور دریا تغییر شکل داده اند، اما هنوز هم می توانید بخشی از این اسکلت ها را ببینید و حیرت زده شوید! حالا به شما چند مورد از کشتی های مخروبه معرفی می کنیم.

کشتی سایدرکاس (1976) | The Suiderkus

سایدرکاس، یک کشتی نسبتا مدرن برای ماهیگیری با تور بود که با وجود سیستم ناوبری بسیار پیشرفته اش، در اطراف خلیج مووه (Möwe) در سفر آخرش زمین گیر شد. بعد از چند ماه، بیشتر قسمت های کشتی فرو ریختند، اما بخش بزرگی از بدنه جان سالم به در برد. بدنه اصلی در حال حاضر جایی برای زندگی باکلان ها (یک نوع پرنده که در کنار آب زندگی می کند) است و این موضوع باعث شده که در میان عکاسان، بسیار محبوب شود. مخروبه های این کشتی، یکی از معروف ترین و قابل دسترس ترین موارد در امتداد ساحل اسکلت نامیبیا است.

کشتی دوندین استار (1942) |The Dunedin Star

کشتی دوندین استار، در طول جنگ دنیای دوم لیورپول را برای حمل مهمات و لوازم ترک کرد. در این کشتی، 21 فرد بودند که می خواستن از لندن جنگ زده فرار کنند. دوندین استار 500 متر دورتر از ساحل، به یک مانع برخورد کرد و متلاشی شد و مسافران و خدمه مجبور به ماندن در این ساحل شدند. در آن زمان تلاش هایی صورت گرفت تا کشتی را از طریق کشتی دیگری بکسل کند و هواپیمایی فرستاده شد تا برای آن هایی که در ساحل گرفتار شده بودند، مایحتاج روزانه فراهم کند. اما متاسفانه سرنوشت طور دیگری رقم خورد. کشتی نجات، به گل نشست و هواپیمایی که به کمک مسافران آمده بود، به دریا سقوط کرده و متلاشی شد. این دو، مانند دیگر کشتی ها، جزوی از جزیره اسکلت نامیبیا شدند و هر دو را می توانید با بازدید از این جاذبه ببینید.

کشتی ادوارد بولن (1907) | The Edouard Bohlen

این مورد، شناخته شده ترین کشتی مخروبه در نامیبیا و یا شاید در تمام دنیا است. آن هم احتمالا به خاطر جایی است که در آن قرار گرفته، این کشتی در وسط کویر جا خوش کرده، جایی که حدودا 500 متر از دریا فاصله دارد. این کشتی حمل بار آلمانی، در سال 1907 که به سوی کیپ تاون می رفت، در این ساحل زمین گیر شد. سال ها بعد، خط ساحلی تغییر کرد و کویر شروع به نفوذ در اقیانوس کرد. به مرور این کشتی نیز یکی از اسکلت ها عجیب این ساحل شد.

حقایقی در مورد ساحل اسکلت نامیبیا

  • صدای طوفان ساحلی

این تنها مکان در زمین است که یک بازدید کننده خوش شانس و به موقع می تواند صدای تپه های شن و ماسه را بشنود. در هوا میلیاردها دانه شن و ماسه باعث یک غرش آرامی می شوند که بسکمک از گردشگران در پی چیزی هستند و فکر کنند که یک هواپیمای مسافربری در بالای سرشان وجود دارد.

  • اینجا، قبرستان حیوانات است

آب و هوای خشن و کمبود آب این منطقه، باعث می شود که شانس زندگی در ساحل اسکلت نامیبیا به حداقل برسد و به همین دلیل علاوه بر کشتی های مخروبه، شما اسکلت حیوانات متفاوتی را هم از ماهی ها گرفته تا پرندگان در اینجا خواهید دید. در میان شن های این ساحل می توانید از استخوان های دنده فیل گرفته تا اسکلت لاکپشت و یا استخوان های مهره را ببینید. پرتغالی ها این ساحل را دروازه جهنم می نامند، در حالیکه مردم محلی آن را این طور توصیف می کنند: زمینی که خدا در عصبانیت آن را ساخته.

  • این منطقه، پر از فک دریایی است

بیش از 250 هزار فک خزپوش کیپ (Cape fur seals) در منطقه حفاظت شده کیپ کراس سیل (Cape Cross Seal Reserve) زندگی می کنند. شما اگر در جای مناسب قرار بگیرید، می توانید آن ها را در حال صدا درآوردن، استراحت کردن در آفتاب، دعوا کردن و یا بازی کردن ببینید. اگر واقعا می خواهید که این فک های بازیگوش را ببینید، بهترین زمان بازدید اواسط اکتبر یا اواخر مهرماه شمسی است، زمانی که نرها برای تولید مثل می جنگند و یا در نوامبر یا اوایل دسامبر (آبان و آذر)، زمانی که فک های کودک زیادی به دنیا آمده اند نیز، ساحل اسکلت نامیبیا بسیار جالب و هیجان انگیز است.

  • افراد زیادی در اینجا گم شده و هرگز پیدا نشده اند

دریانوردان زیادی که نمی توان آن ها را شمرد، در این ساحل گیر افتاده و در پی امیدی برای نجات سرگردان مانده اند. در دهه 1940، تعداد زیادی اسکلت انسان در ساحل اسکلت نامیبیا پیدا شد که صحنه بسیار غم انگیزی بود. یک تخته سنگ در این قسمت پیدا شد که روی آن این جمله را شخصی حک کرده بود: من در حال دنبال کردن رودخانه ای به سمت شمال هستم، اگر کسی این را پیدا و در پی من گشت، خدا او را کمک کند. این اسکلت های پیدا شده، مربوط به کی کشتی بودند که 80 سال قبل از آن، یعنی در سال 1860 از بین رفت.

منبع: الی گشت
انتشار: 6 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 6 اردیبهشت 1401 گردآورنده: mininote.ir شناسه مطلب: 1981

به "آیا جرأت دارید به این ساحل پر از اسکلت بروید؟!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا جرأت دارید به این ساحل پر از اسکلت بروید؟!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید