ببینید: خطرناک ترین فرودگاه های جهان

به گزارش مینی نت، خبرنگاران : گردشگران ماجراجو از هیچ چیز هراس ندارند .برخی مقاصد خطرناک انتخاب می کنند و ماجراجویی را از همان ابتدای راستا تجربه می کنند یعنی از خطرناک ترین فرودگاههای جهان!

ببینید: خطرناک ترین فرودگاه های جهان

به گزارش خبرنگاران به نقل از سلام نو: ما هنگام برنامه ریزی سفر، پروازها و اقامت به چیزهای زیادی توجه می کنیم، اما ما هرگز به اهمیت فرودگاه توجه نکرده ایم. با این فهرست از خطرناک ترین فرودگاه های جهان، ایده یک ماجراجویی از خود فرودگاه آغاز می شود.

1. فرودگاه لوکلا (LUA)، نپال اولین از فهرست خطرناک ترین فرودگاه های جهان

فرودگاه لوکلا در نپال که در خومبو، منطقه سولوخومبو واقع شده است، در ژانویه 2008 به افتخار دو نفر اول که قله اورست را فتح کردند، به فرودگاه تنزینگ هیلاری تغییر نام داد. افرادی که از کوه اورست بازدید می کنند اغلب از این فرودگاه نپال استفاده می کنند. این فرودگاه برای بیش از 20 سال متوالی به عنوان خطرناک ترین فرودگاه جهان رتبه بندی شده است.

این فرودگاه در ارتفاع 8000 فوتی (2438 متری) قرار گرفته است. نوارهای فرود و برخاست بسیار کوتاه هستند و فرودگاه برق بسیار کمتری دارد و عملا هیچ ویژگی مدرن کنترل ترافیک هوایی وجود ندارد. فرود سخت است، زیرا خلبان باید در منطقه تپه ای در بادهای تند با کاهش دید حرکت کند. گفته می شود که به دلیل قرار گرفتن در نزدیکی کمپ اصلی کوه اورست، مرتفع ترین فرودگاه است.

2. فرودگاه کورشول (CVF)، فرانسه

این فرودگاه در فرانسه به یکی از کوتاه ترین باندهای پروازی جهان با تنها 537 متر معروفیت دارد. این فرودگاه برای افرادی است که می خواهند در کوه های آلپ اسکی کنند و از این رو در میان کوه ها قرار گرفته است. خلبانان علاوه بر پیمایش در این کوه ها، باید هواپیما را در زوایای تند فرود بیاورند تا سرعت هواپیما کاهش یابد.

3. فرودگاه بین المللی تونکونتین (TGU)، هندوراس

فرودگاه بین المللی تونکونتین در 6 کیلومتری مرکز تگوسیگالپا، هندوراس واقع شده است. این فرودگاه یک فرودگاه مدنی و نظامی است. این فرودگاه خطرناک در برنامهاکستریم ترین فرودگاه ها به فهرست خطرناک ترین فرودگاه های تاریخ اضافه شد.از آنجایی که فرودگاه در یک منطقه کوهستانی قرار گرفته است، خلبان باید تمهیدات خاصی را برای جلوگیری از برخورد با کوه ها انجام دهد. باند فرودگاه نیز بسیار کوتاه است و باعث توقف ناگهانی هواپیما می شود.

4. فرودگاه بین المللی بارا (BRR)، اسکاتلند

فرودگاه بین المللی بارا که با نام فرودگاه بارا ائولگاری نیز شناخته می شود، در اسکاتلند در شمالی ترین نقطه جزیره بارا در خلیج ترایگ ماهر واقع شده است. این فرودگاه منحصربه فرد و خطرناک با داشتن یک باند کوتاه، از ساحل به عنوان باند خود نیز استفاده می کند و بدون شک تنها فرودگاهی در جهان است که این کار را انجام می دهد.

5. فرودگاه آگاتی (AGX)، لاکشادویپ، هند

فرودگاه آگاتی که در قلمرو اتحادیه لاکشادویپ، در انتهای جنوبی جزیره آگاتی واقع شده است، تنها فرودگاه در لاکشادویپ است که به 36 جزیره توریستی محلی هند خدمات رسانی می کند که فرودگاه آگاتی نواری از زمین است که در آب های آبی وجود دارد. طول این نوار فقط 4000 فوت است که آن را به منطقه ای پرخطر تبدیل می کند و در فهرست خطرناک ترین فرودگاه های جهان جای گرفته است.

6. فرودگاه کای تاک، هنگ کنگ

کای تاک تا سال 1998 فرودگاه بین المللی هنگ کنگ بود و پس از آن بسته شد و فرودگاه بین المللی هنگ کنگ جایگزین آن شد.این یکی از ترسناک ترین فرودگاه ها با فرود و برخاست های خطرناک به دلیل بادهای متقاطع است که به طور مداوم می وزد. این واقعیت که فرودگاه از طریق یک منطقه تپه ای احاطه شده است، آن را ترسناک تر می کند و همچنین یک نقطه شایسته در فهرست خطرناک ترین فرودگاه های جهان است!

7. فرودگاه بین المللی پرنسس جولیانا (SXM)، سنت مارتین

فرودگاه بین المللی پرنسس جولیانا فرودگاه اصلی جزیره سنت مارتین در دریای کارائیب است. این فرودگاه یکی از شلوغ ترین فرودگاه ها نیز است. قبل از فرود، هواپیماها بر فراز یک ساحل و برخی جاده ها پرواز می کنند که به سختی از دسترس زمین دور هستند. یک هواپیمای معمولی تا یک هواپیمای بزرگ به حداقل 8000 فوت باند فرود نیاز دارد که این فرودگاه تنها 7000 دارد و آن را به یکی از خطرناک ترین فرودگاه های جهان تبدیل می کند.

8. فرودگاه بین المللی دون مویین (DMK)، تایلند

فرودگاه بین المللی دون مویین یکی از دو فرودگاه بین المللی است که به بانکوک خدمات رسانی می کند. این فرودگاه که قبلا به نام فرودگاه بین المللی بانکوک شناخته می شد، بین دو زمین گلف قرار گرفته و آن را به یکی دیگر ازفهرست خطرناک ترین فرودگاه های جهان تبدیل کرده است.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 22 خرداد 1401 بروزرسانی: 22 خرداد 1401 گردآورنده: mininote.ir شناسه مطلب: 2021

به "ببینید: خطرناک ترین فرودگاه های جهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ببینید: خطرناک ترین فرودگاه های جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید