80 درصد مدارس استثنایی به وسیله خیرین ساخته شده است

به گزارش مینی نت، خبرگزاری خبرنگاران- رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: 80 درصد مدارس استثنایی به وسیله خیرین ساخته شده است.

80 درصد مدارس استثنایی به وسیله خیرین ساخته شده است

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از روابط عمومی و وزارت آموزش و پرورش، آقای سیدجواد حسینی در سفر به شهرستان کاشمر از مرکز جامع در حال ساخت تشخیصی، مشاوره ای، توانبخشی و آموزشی و مدرسه استثنایی در حال ساخت امام علی (ع) شهر کاشمر بازدید به عمل آورد.

وی در بازدید از طرح های عمرانی آموزش و پرورش استثنایی، با تأکید بر تسریع ساخت این دو طرح گفت: با توجه به مسائل دانش آموزان با احتیاج های ویژه، در رفت و آمد به مراکز مختلف، مراکز جامع تشخیصی، مشاوره ای، توانبخشی و آموزشی با هدف تجمیع خدمات به این دانش آموزان ایجاد شده است.

وی اضافه کرد: تا به امروز 10 مرکز جامع در سطح کشور افتتاح شده است و تا انتها سال تعداد این مراکز به 32 مرکز خواهد رسید.

آقای حسینی گفت: 80 درصد مدارس استثنایی به وسیله خیرین ساخته شده است.

وی با بیان این که امروز 30 هزار خیر در قالب مجمع خیرین مدرسه ساز در کشور فعالیت می نمایند گفت: سازمان نوسازی و توسعه مدارس در قالب برنامه آجر به آجر و مشارکت خرد یک میلیون و 200 هزار نفر را در نهضت مدرسه سازی مشارکت داده است.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی اضافه کرد: پارسال خیرین بیش از 3 هزار میلیارد تومان به نهضت مدرسه سازی یاری نموده اند و سرانه آموزشی از یک و نیم متر مربع در سال 1357 به 5 و 3 دهم متر مربع در سال 1400 رسیده است، هر چند این اندازه با استاندارد 8 و 3 دهم متر مربعی هنوز فاصله زیادی دارد.

شایان ذکر است مرکز جامع تشخیصی، مشاوره ای، توانبخشی و آموزشی شهر کاشمر در حاشیه این شهر و با مشارکت خیرین و سازمان نوسازی در سه طبقه در دست ساخت است.

بعلاوه مدرسه استثنایی 8 کلاسه امام علی (ع) در زمینی به مساحت هزار و 500 مترمربع و زیربنای 880 متر مربع با مشارکت خیرین و سازمان نوسازی مدارس در دست ساخت است.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 12 دی 1400 بروزرسانی: 12 دی 1400 گردآورنده: mininote.ir شناسه مطلب: 1868

به "80 درصد مدارس استثنایی به وسیله خیرین ساخته شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "80 درصد مدارس استثنایی به وسیله خیرین ساخته شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید