13 خاصیت شگفت انگیز ذرت شیرین برای پوست، مو و سلامتی

به گزارش مینی نت، بسیاری از افراد دوست دارند در طول روز میان وعده های ترد و لذیذ بخورند، اما بیشتر میان وعده ها حاوی میزان زیادی چربی و کالری هستند و ارزش غذایی پایینی دارند. یک میان وعده محبوب که مزه بسیار خوبی دارد، ذرت است. آیا با خواص ذرت شیرین و ارزش غذایی آن آشنایی دارید؟ ذرت به شدت مغذی بوده و به دلایل مختلف برای بدن مفید است. این ماده غذایی به بسیاری از اندام های داخلی در درست عمل کردن یاری نموده و از یبوست پیشگیری می نماید. این میان وعده مغذی و نشاسته ای حاوی چربی کل کمی است و هیچ چربی اشباع شده ، سدیم یا کلسترولی ندارد. علاوه بر این ویتامین C زیادی دارد و منبع خوبی از فیبر به تعداد می رود. اگر شما هم از هواداران ذرت هستید و می خواهید با فواید آن بیشتر آشنا شوید، این مقاله را از دست ندهید. در این مقاله از خبرنگاران مگ قرار است خواص ذرت شیرین برای سلامتی پوست، مو و بدن را معرفی کنیم. تا انتها مقاله ما را همراهی کنید.

13 خاصیت شگفت انگیز ذرت شیرین برای پوست، مو و سلامتی

خواص ذرت شیرین برای سلامتی پوست

ذرت شیرین دارای فوایدی برای پوست است که در ادامه آن ها را آنالیز می کنیم.

1. فرآیند پیری پوست را به تأخیر میندازد

اگر می خواهید جوان بمانید و جوانی پوستتان را حفظ کنید، باید ذرت شیرین را در رژیم غذایی خود جای دهید. این ماده غذایی منبع غنی آنتی اکسیدان ها به تعداد می رود که در پیشگیری از فرآیند پیری پوست اثرگذار هستند.

2. بافت پوست را بهبود می بخشد

اگر روغن ذرت را به طور مرتب روی پوست خود ماساژ دهید، بافت پوستتان به طرز قابل توجهی بهبود پیدا می نماید. ذرت شیرین به دلیل اینکه منبع ویتامین ها و مواد معدنی ضروری محسوب می گردد، به پوست درخشندگی و ظاهری بی نظیر می دهد.

3. جای جوش صورت را برطرف می نماید

از بین بردن اسکار جوش یکی دیگر از خواص ذرت شیرین محسوب می گردد. ذرت شیرین حاوی اندازه زیادی ویتامین E است؛ به همین خاطر درست کردن خمیر با آن و ماساژ دادن خمیر روی صورت می تواند در برطرف جای جوش معجزه کند. اگر شما هم گرفتار جای جوش هستید، در اینترنت جست وجو نموده و طرز درست کردن چند ماسک صورت با ذرت را جهت برطرف کردن جای جوش پیدا کنید.

خواص ذرت شیرین برای سلامتی مو

در ادامه خواص ذرت شیرین برای مو را در اختیارتان قرار داده ایم.

4. گردش خون را در کف سر زیاد می نماید

روغن ذرت منجر به افزایش گردش خون در کف سر می گردد و از این طریق به فولیکول ها برای فراوری موهای سالم و مستحکم یاری می نماید.

5 تارهای مو را مستحکم می نماید

مستحکم کردن تارهای مو را هم می توانیم در فهرست خواص ذرت شیرین قرار دهیم. ویتامین C، لیکوپین و آنتی اکسیدان های مختلف موجود در ذرت شیرین به مستحکم کردن تارهای مو یاری می نمایند. این ماده غذایی برای کاهش ریزش مو هم مفید است.

خواص ذرت شیرین برای سلامتی بدن

ذرت شیرین می تواند به روش های متنوع سلامتی بدن را افزایش دهد. در ادامه خواص ذرت شیرین برای سلامتی بدن را نام برده ایم.

6 از آنمی پیشگیری می نماید

ذرت حاوی اندازه زیادی ویتامین B12، آهن و اسید فولیک است. کمبود این مواد مغذی می تواند آنمی را در پی داشته باشد. جای دادن ذرت شیرین در رژیم غذایی می تواند در پیشگیری از آنمی اثرگذار باشد.

7. سطح کلسترول خون را کاهش می دهد

یکی دیگر از خواص ذرت شیرین، پایین آوردن سطح کلسترول خون است. ذرت شیرین حاوی فیبر محلول است که در جریان خون تبدیل به یک ترکیب ژله مانند می گردد. این ژل کلسترول بد یا همان LDL را جذب می نماید. ذرت شیرین بعلاوه حاوی کاروتنوئیدها و بیوفلاونوئیدهایی است که سطح کلسترول خون را کنترل می نمایند.

8. بینایی را بهبود می بخشد

ذرت شیرین حاوی بتاکاروتن است که ویتامین A فراوری می نماید. ویتامین A برای بینایی بهتر مفید است. کاروتنوئیدها بعلاوه احتمال ابتلا به بیماری تباهی لکه زرد را کاهش می دهند.

9. سطح انرژی بدن را افزایش می دهد

ترکیبات فیتوشیمیایی موجود در ذرت شیرین مسؤولیت تنظیم ترشح انسولین را به عهده دارند. شاخص گلیسمی ذرت شیرین 58 است و به همین خاطر یک سوپرفود برای افراد مبتلا به دیابت به تعداد می رود. ذرت شیرین به کنترل دیابت یاری می نماید. به طور مشابه ترکیبات فیتوشیمیایی فنولیک موجود در این ماده غذایی در کنترل فشار خون بالا مؤثر هستند.

11. سلامت قلبی و عروقی را بهبود می بخشد

بهبود سلامت قلبی و عروقی هم جزء خواص ذرت شیرین به تعداد می رود. مصرف مواد غذایی غنی از اسیدهای چرب امگا 3 خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهد. ذرت شیرین حاوی روغنی است که ترکیب بسیار خوبی از اسیدهای چرب را دارد.

در نتیجه این ماده غذایی اسیدهای چرب امگا 3 را قادر می نماید اسیدهای چرب مضر مانند کلسترول بد را از بین ببرند و از این طریق خطر ابتلا به حمله قلبی را کاهش می دهد. ذرت شیرین بعلاوه از بیماری آترواسکلروز جلوگیری می نماید که در اثر جمع شدن کلسترول در دیواره های عروق رخ می دهد.

12. به هضم یاری می نماید

ذرت شیرین حاوی اندازه زیادی فیبر غذایی است. فیبر محلول به هضم یاری نموده و از یبوست پیشگیری می نماید. کسانی که دچار سندرم روده تحریک پذیر و اسهال هستند، می توانند برای تسکین بیماری خود از خواص ذرت شیرین بهره ببرند.

13. برای زنان باردار مفید است

ذرت شیرین حاوی اندازه زیادی اسید فولیک است که برای زنان باردار تجویز می گردد. ذرت شیرین یک ماده غذایی سالم و مفید برای تمام زنان باردار به تعداد می رود. با این وجود اگر کف پاهایتان متورم است، قبل از اضافه کردن ذرت شیرین به رژیم غذایی حتما با پزشک مشورت کنید.

طرز تهیه 3 خوردنی با ذرت شیرین

حالا که با خواص ذرت شیرین آشنا شدید، وقت آن است که طرز درست کردن چند خوردنی مختلف با این ماده غذایی را یاد بگیرید. در ادامه طرز تهیه 3 خوردنی لذیذ با ذرت شیرین را آموزش داده ایم.

1. ذرت شیرین خامه ای

ذرت شیرین خامه ای یک خوراکی لذیذ است که در تقریبا 15 دقیقه تهیه می گردد. بنابراین یک گزینه عالی برای مواقعی به تعداد می رود که هوس خوردن یک میان وعده خوشمزه و سریع نموده اید.

مواد لازم

  • ذرت تازه: دو فنجان
  • خامه: یک چهارم فنجان
  • کره: دو قاشق غذاخوری
  • شکر: یک قاشق غذاخوری
  • نمک: نصف قاشق چای خوری

طرز تهیه

  1. اول از همه برای درست کردن این خوردنی دلچسب ذرت را بپزید.
  2. یک قابلمه عظیم بردارید و ذرت، خامه، کره، شکر و نمک را درون آن بریزید.
  3. زیر حرارت را زیاد کنید تا مواد بجوشند. سپس زیر حرارت را کم کنید. 6 تا 8 دقیقه صبر نموده و بعد زیر حرارت را خاموش کنید.
  4. مخلوط را درون ظرف دلخواه خود بریزید و از خوردن آن لذت ببرید.

2. سالاد ذرت

این سالاد که می خواهیم به شما یاد دهیم، مزه ای فوق العاده دارد و می تواند شما را با طعم عالی خود شگفت زده کند. پیشنهاد می کنیم در اولین فرصت این سالاد را تهیه کنید.

مواد لازم

  • ذرت: سه فنجان
  • گوجه فرنگی گیلاسی خرد شده: یک فنجان
  • خیار خرد شده: یک فنجان
  • پیاز قرمز خرد شده: یک چهارم فنجان
  • روغن زیتون: سه قاشق غذاخوری
  • سرکه سیب: سه قاشق غذاخوری
  • ریحان تازه: به اندازه لازم
  • نمک: به اندازه لازم
  • فلفل سیاه: به اندازه لازم

طرز تهیه

  1. ذرت را گریل کنید یا آن را بپزید.
  2. یک کاسه بردارید و ذرت پخته شده، گوجه فرنگی، خیار، پیاز، روغن زیتون، سرکه سیب و ریحان را با یکدیگر ترکیب کنید.
  3. سالاد را با نمک و فلفل طعم دار کنید و آن را بچشید. نوش جان.

3. ذرت با عسل و کره

این خوردنی مجذوب کننده فقط در 15 دقیقه آماده می گردد؛ بنابراین حتما آن را امتحان کنید.

مواد لازم

  • کره: دو قاشق غذاخوری
  • عسل: دو قاشق غذاخوری
  • ذرت: 500 گرم
  • پنیر خامه ای: 60 گرم
  • نمک و فلفل سیاه: به اندازه لازم

طرز تهیه

  1. یک قابلمه روی حرارت میانه قرار دهید و کره و عسل را در آن ذوب کنید.
  2. زمانی که کره و عسل ذوب شدند، ذرت را اضافه کنید و آن را به مدت 5 تا 8 دقیقه بپزید. ذرت را مدام هم بزنید.
  3. اجازه دهید ذرت به طور کامل بپزد، سپس پنیر خامه ای، نمک و فلفل سیاه را اضافه کنید.
  4. همه مواد را خوب هم بزنید. 3 تا 5 دقیقه صبر کنید. در این مدت زمان مدام مواد را هم بزنید.
  5. زیر حرارت را خاموش کنید و مخلوط ذرت را به یک ظرف منتقل نموده و آن را بلافاصله نوش جان کنید.
  6. اجازه دهید به جامانده مخلوط ذرت خنک گردد. سپس آن را به یک ظرف درب دار منتقل نموده و آن را در یخچال نگه دارید.

کلام آخر

ذرت یک ماده غذایی بسیار مقوی و سالم است که با خوردن آن سلامتی بدنتان افزایش پیدا می نماید. ذرت حاوی ویتامین ها و مواد معدنی مختلف است و آنتی اکسیدان های متنوعی دارد. از جمله خواص ذرت شیرین می توانیم به بهبود سلامت قلبی و عروقی، پیشگیری از دیابت، افزایش سطح انرژی بدن، بهبود بینایی، کاهش سطح کلسترول خون و… اشاره کنیم. در انتها مقاله طرز درست کردن چند خوردنی با ذرت شیرین را آموزش دادیم. حتما این خوراکی ها را درست کنید تا از خواص ذرت بهره مند شوید.

این مطلب فقط جنبه آموزش و اطلاع رسانی دارد. پیش از استفاده از توصیه های این مطلب حتما با پزشک متخصص مشورت کنید. برای اطلاعات بیشتر بیانیه برطرف مسؤولیت خبرنگاران مگ را بخوانید.

منبع: style craze

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 19 شهریور 1400 بروزرسانی: 19 شهریور 1400 گردآورنده: mininote.ir شناسه مطلب: 1744

به "13 خاصیت شگفت انگیز ذرت شیرین برای پوست، مو و سلامتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "13 خاصیت شگفت انگیز ذرت شیرین برای پوست، مو و سلامتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید