تور یونان ارزان: یونان این تصور را ایجاد نموده که آتن قربانی و آنکارا متجاوز است

به گزارش مینی نت، به گزارش خبرنگاران به نقل از دِیلی صباح، خلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه عصر امروز دوشنبه طی سخنانی در یک نشست خبری با حضور فرماندهان ارتش این کشور خاطرنشان کرد: یونان درگیر گفتمان و اقدامات تحریک آمیز و متجاوزانه است که باعث تشدید تنش در منطقه می گردد.

تور یونان ارزان: یونان این تصور را ایجاد نموده که آتن قربانی و آنکارا متجاوز است

سفر با تور یونان ارزان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

وزیر دفاع ترکیه در این خصوص ادامه داد: آنکارا تمام فعالیت های خود در دریای اژه و مدیترانه شرقی را عاقلانه و آرام انجام می دهد. در حالی که ما به این شکل رفتار می کنیم، مقامات یونان در تلاشند با اظهاراتی که گویی ترکیه برنامه ای علیه یونان دارد، در اذهان جامعه بین المللی این تصور را ایجاد کند که آتن قربانی و آنکارا متجاوز است. تاریخ و تحولات امروزه نیز به وضوح نشان می دهد که متجاوز واقعی خود آنها هستند.

خلوصی آکار افزود: مقامات یونان ادعاهای مغایر تاریخ، حقوق و زندگی روزمره مطرح می نمایند. صحبت از حقوق بشر است، اما اینکه گارد ساحلی یونان سعی دارد قایق های افراد بی دفاع را در وسط دریا سوراخ و به سمت آنها تیراندازی کند، بی وجدانی و یک جنایت بزرگ علیه بشریت است. در چنین فضایی ایجاد گفتمان متجاوزانه علیه ترکیه غیراخلاقی، غیرقانونی و غیرواقعی است. این کاملاً ریاکاری و دورویی است.

لازم به ذکر است، علت اصلی شدت گرفتن تنش ها میان آنکارا و آتن در مدیترانه شرقی ، اقدام ترکیه در اکتشاف و استخراج نفت و گاز از دریای مدیترانه و منطقه ها نزدیک به جزایر یونان است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 14 آذر 1400 بروزرسانی: 14 آذر 1400 گردآورنده: mininote.ir شناسه مطلب: 1837

به "تور یونان ارزان: یونان این تصور را ایجاد نموده که آتن قربانی و آنکارا متجاوز است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور یونان ارزان: یونان این تصور را ایجاد نموده که آتن قربانی و آنکارا متجاوز است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید