از برنامه های پلی استیشن در نسل نهم تا بازی شرلوک هلمز؛ برترین های بازی های ویدیویی

به گزارش مینی نت، اگر فرصت مطالعه اخبار و مقالات مهم صنعت بازی و بازی سازی را ندارید، می توانید مجموعه ای از مهم ترین اخبار و برترین مقاله ها و ویدیوهای بازی را در خبرنگاران مگ پیدا کنید. ما در سری مطالب برترین های بازی های ویدیویی، هر دوشنبه 10 مقاله و ویدیوی مجذوب کننده و پربازدید هفته گذشته را در یک مجموعه کنار هم در اختیارتان قرار می دهیم.

از برنامه های پلی استیشن در نسل نهم تا بازی شرلوک هلمز؛ برترین های بازی های ویدیویی

پلی استیشن با مدیریت نو؛ برنامه های سونی برای نسل نهم چیست؟

هرچند تحولاتی در صنعت ایجاد شده و در نتیجه در برنامه های سونی هم تحولاتی شکل گرفته اما همچنان تشابه زیادی میان سیاست های کلان مدیریت فعلی و مدیریت قبلی پلی استیشن وجود دارد و از این نظر دگرگونی عظیمی رخ نداده است. با این حال، اگر بخواهیم دقیق تر این تحولات را شرح دهیم، باید گفت که مدیریت فعلی در حال ادامه دادن سیاست های کلان سونی در نسل قبل و البته سیاست های نوی است که متناسب با تحولات فعلی صنعت اتخاذ شده اند. در ادامه سعی می کنیم از جنبه های مختلف به برنامه های سونی در ادامه این نسل بپردازیم و آنالیز کنیم که جیم رایان و هرمن هالست چه برنامه هایی را برای پلی استیشن تدارک دیده اند و آن را به چه مسیری سوق خواهند داد.

سری بازی های توم ریدر 25 ساله شد

25 سال پیش در چنین تاریخی (25 اکتبر) در سال 1996، لارا کرافت برای اولین بار پا به دنیای بازی های ویدیویی گذاشت. در آن تاریخ، اولین نسخه از توم ریدر روی سگا ساترن در اروپا منتشر شد؛ یعنی یک ماه قبل از اینکه به فرمت ها و در منطقه ها مختلف در دسترس قرار گیرد. لارا کرافت در نسخه اول این سری اکشن ماجراجویی مجبور شد برای پیدا کردن یک شیء باستانی با نام Sion به پرو، یونان، مصر و آتلانتیس سفر کند. واکنش ها به این بازی در آن موقع بسیار مثبت بود و از دلایل مهم آن می توان به گیم پلی بازی اشاره نمود که به نوعی تعریف نماینده ژانری نو بود و گرافیک آن که با ارائه تصاویری چندضلعی در آن موقع چشمگیر به نظر می رسید. با این حال ستاره واقعی بازی لارا بود که در زمانی که بازی ها قهرمانان زن زیادی نداشتند، یک سمبل و قهرمانی تمام عیار محسوب می شد.

پیش نمایش بازی شرلوک هلمز: فصل اول؛ در جست وجوی چشمه جوانی

با گذشت بیش از پنج سال، استودیوی Frogwares با یک ماجراجویی کاملا نو از شخصیت محبوب شرلوک هلمز باز می گردد. شرلوک هولمز: فصل اول با اینکه یک پیش عایدی است و میخواهد دوران جوانی این کارآگاه خبره را کندوکاو کند، اما شامل بسیاری از اصول اولیه نسخه های قبلی است. این بازی در تاریخ 16 نوامبر 2021 (25 آبان 1400) برای پلی استیشن 5، ایکس باکس سری و رایانه های شخصی منتشر خواهد شد. نسخه های نسل هشتمی هم با تأخیر عرضه می شوند. با توجه به نزدیکی زمان انتشار، قصد داریم تا نگاهی به این بازی داشته باشیم و جنبه های مختلف آن را زیر ذره بین ببریم.

در الدن رینگ با چه غول آخرهایی روبه رو خواهیم شد؟ پیش بینی باس های بازی

بازی های شرکت فرام سافتور، بعضی از بهترین باس های تاریخ بازی های ویدیویی را دارند. این شرکت بازیکنان را در برابر چیزی قرار می دهد که شکست دادن آن به نظر غیرممکن می رسد. از بین بردن این باس ها به وسیله ارتقاء دادن شخصیت اصلی، همکاری با دوستان یا تسلط کامل روی حرکات بازی امکان پذیر است. بیشتر افراد از ضربات فرار می نمایند که به نوبه خود راه خوبی برای مقابله با دشمنان است. با آنالیز سیر تکاملی باس ها از اولین سولز تا سکیرو ما فرایند کاری میازاکی و فرام سافتور را درک کردیم. به همین علت می توانیم پیش بینی کنیم که در بازی بعدی فرام سافتور یعنی الدن رینگ با چه چیزهایی روبه رو هستیم.

پیش نمایش بازی Dying Light 2؛ داستان پرفراز و نشیب تکلند فرجام خوشی دارد؟

انگار همین دیروز بود که با تریلرهای بازی نخست Dying Light (دایینگ لایت) روز را شب، و شب را روز می کردم. در آن موقع حتی کنسول یا کامپیوتری با سخت افزار مناسب نداشتم تا به تجربه این رویای ترسناک خود بنشینم اما هرچه بود، حدود یک سال پس از عرضه بازی به دنیای پر از زامبی، پارکور و خونین آن سفر کردم و هنوز هم که هنوز است نمی توانم ماجرای هران و کایل کرین (Kyle Crane) را یکی از بهترین تجارب زندگی ام نخوانم. اکنون، تکلند با بازی نوی از دایینگ لایت بازگشته تا یک بار دیگر تحسین منتقدان و مخاطبان را برانگیزد. از آنجا که فاصله آنچنانی با عرضه Dying Light 2 نداریم بهتر است با ماجرای پرفراز و نشیب تکلند طی سال های اخیر و بعلاوه جزئیات قسمت دوم بیشتر آشنا شویم.

آیا فاینال فانتزی واقعاً اولین نقش آفرینی ژاپنی است؟

فاینال فانتزی 1987 شایسته تمامی اعتبار و تحسینی است که برای به محبوبیت رساندن ژانر نقش آفرینی ژاپنی (به خصوص در غرب) دریافت نموده و می نماید. این بازی ابعاد عناوین کنسول NES را توسعه داد و شروعگر فرنچایزی فوق العاده شد اما آیا این بازی اولین بازی نقش آفرینی ساخته شده است؟ برای پاسخ به این سؤال ما اول باید نقش آفرینی ژاپنی را به درستی شرح دهیم و معین کنیم چه چیزی این زیرشاخه را از آثار نقش آفرینی، نقش آفرینی رایانه ای، اکشن نقش آفرینی، نقش آفرینی استراتژیک و سایر انواع بازی های نقش آفرینی مجزا می نماید. مشکل اینجاست که توصیف و دسته بندی نقش آفرینی ژاپنی همواره موضوعی مناقشه برانگیز بوده است. راه ساده و سریع این است که یک بازی نقش آفرینی ژاپنی را بازی نقش آفرینی ای که در ژاپن ساخته شده تلقی کنیم اما این توصیف برای همه راضی نماینده و صحیح نیست.

نسخه نسل نهمی ویچر 3 و سایبرپانک 2077 تا سال 2022 تأخیر خورد

شرکت سی دی پراجکت رد (CD Projekt Red) اعلام نموده است که نسخه نسل نهمی دو بازی ویچر 3 (The Witcher 3) و سایبرپانک 2077 (Cyberpunk 2077) در امسال عرضه نخواهند شد و انتشار آن ها تا سال 2022 به تعویق افتاده است. طبق بیانیه رسمی نو سی دی پراجکت رد که در توییتر منتشر شده، بازه زمانی انتشار این دو اثر برای کنسول های پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس/ اس تغییر پیدا نموده است. به این ترتیب، تاریخ عرضه بازی سایبرپانک 2077 به سه ماهه اول سال 2022 (یعنی بین ماه ژانویه تا مارس) و ویچر 3 به سه ماهه دوم 2022 (بین ماه های آوریل تا ژوئیه) موکول شده است. دارندگان کامپیوترهای شخصی هم این نسخه های نو و بهبودیافته را هم زمان با نسخه کنسولی دریافت خواهند کرد.

9 شخصیت شرور که می خواهیم در اسپایدرمن 2 ببینیم

هنگامی که سونی برای اولین بار گفت که در حال توسعه یک بازی با موضوع شخصیت محبوب اسپایدرمن به صورت انحصاری برای پلی استیشن 4 است، صنعت را به وحشت انداخت. از زمان بازی اسپایدرمن 2 در سال 2004، یک بازی باکیفیت با موضوع مرد عنکبوتی وجود نداشت و پس از موفقیت سری بتمن ساخته راک استدی، زمان آن رسیده بود که قهرمان محبوب مارول به آنچه سزاوار آن است دست پیدا کند. بازی اسپایدرمن ساخته استودیو اینسامنیاک گیمز در نهایت توانست با جلب نظر منتقدان و بازیکنان، فروشی فوق العاده را تجربه کند تا جایی که به پرفروش ترین بازی ابرقهرمانی تبدیل شد. با این حال کمبود شخصیت های شرور و مبارزات باس فایت، یکی از چیزهایی بود که بازی در آن چندان نتوانست عالی ظاهر گردد. چیزی که در سری آرکام همواره به خاطر آن تحسین شده است. با معرفی دنباله اسپایدرمن حال وقت آن است که این مشکل رفع گردد. در این مقاله لیستی از 10 شخصیت شروری را معرفی خواهیم کرد که پتانسیل زیادی برای حضور در اسپایدرمن 2 خواهند داشت.

راهنمای خرید پلی استیشن 5 در ایران؛ ابهام زدایی از مدل ها و ریجن ها

حدود یک سال از شروع نسل نهم بازی های ویدیویی می گذرد؛ نسلی که با عرضه کنسول های پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری رقم خورد. به جرات می توانیم بگوییم که شروع نسل نهم و یک سال ابتدایی آن، در مقایسه با نسل های کنسولی قبلی حرفی برای گفتن نداشته است. سال گذشته و با عرضه پلی استیشن 5 مطلبی نوشتیم تا شما را از پرداخت ارقام تخیلی برای این کنسول بازداریم. در این بازه یک ساله، شرایط برای خرید کمی بهتر شده است. هنوز هم سر حرف های سال قبلمان هستیم، اما اگر تصمیم به خرید پلی استیشن 5 گرفته اید و می خواهید این کنسول را تهیه کنید، بد نیست پیش از خرید چند نکته را بدانید.

کریس ردفیلد و جیل ولنتاین از رزیدنت اویل به فورتنایت آمدند

امروز اسکین هایل رزیدنت اویل به فروشگاه آیتم بازی فورتنایت اضافه شدند. این نمونه یکی دیگر از همکاری های این بازی با دنیای بازی های دیگر است. اسکین های اضافه شده، دو کاراکتر محبوب سری بازی رزیدنت اویل یعنی جیل ولنتاین و کریس ردفیلد هستند. شما می توانید این دو اسکین را با هم یا جداگانه بخرید. شرکت اپیک تمام کوشش خود را برای توسعه و بهبود فورتنایت انجام می دهد. حال این شرکت تصمیم گرفته تا با یکی از محبوب ترین فرنچایزهای بازی های ویدیویی همکاری کند. با اینکار این شرکت می تواند هواداران رزیدنت اویل را به بازی خود ترغیب کند. مانند همان کاری که برای هیلو و گاد آو وار انجام داد و شخصیت های اصلی این دو بازی را به فورتنایت اضافه نمود.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 12 آذر 1400 بروزرسانی: 12 آذر 1400 گردآورنده: mininote.ir شناسه مطلب: 1834

به "از برنامه های پلی استیشن در نسل نهم تا بازی شرلوک هلمز؛ برترین های بازی های ویدیویی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از برنامه های پلی استیشن در نسل نهم تا بازی شرلوک هلمز؛ برترین های بازی های ویدیویی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید