چین کنترل ساختمان کنسولگری آمریکا در چنگدو را به دست گرفت

به گزارش مینی نت، چین اظهار داشت، کنترل ساختمان کنسولگری آمریکا در چنگدو را امروز (دوشنبه) و پس از بسته شدن آن در تلافی تعطیلی کنسولگری چین در تگزاس به دست گرفته است.

چین کنترل ساختمان کنسولگری آمریکا در چنگدو را به دست گرفت

جهت دریافت خدمات مهندسی ساختمانی با مشاور ساخت در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای ساخت، بازسازی، معماری، محوطه سازی و خرید مصالح ساختمانی را از ما بخواهید.

به نقل از خبرگزاری رویترز، پلیس در چنگدو دسترسی به محل های اطراف کنسولگری آمریکا را از امروز صبح محدود کرد و چهار مقام رسمی با پوشش های محافظ نیز دیده شدند که حدود ساعت 10:24 به وقت محلی به سمت کنسولگری می فرایند.

وزارت امور خارجه چین بیان کرد، این کنسولگری در ساعت 10 صبح به وقت محلی تعطیل شد و مقام های مسئول وارد ساختمان شده و کنترل امور را به دست گرفتند.

پکن روز آدینه و پس از آن دستور داد که کنسولگری آمریکا در چنگدو تعطیل گردد که واشنگتن چند روز قبلتر به دولت پکن 72 ساعت زمان داد تا کنسولگری خود در هوستون، تگزاس را تخلیه کند؛ این اقدام نشان دهنده بدتر شدن تنش ها بین این دو قدرت مالی جهانی است.

آمریکا تعطیلی کنسولگری خود در چنگدو را در یک فیلم نشان داد و در این فیلم آمده است: کنسولگری آمریکا در چنگدو با افتخار به تفاهم مشترک بین آمریکایی ها و مردم در سیچوآن، گوییژو، یونن و تبت از 1985 ادامه داده است. دل ما برای همواره برای شما تنگ می گردد.

همچنین شبکه خبری دولتی CCTV چین نیز فیلمی را در حساب کاربری ویبوی خود به اشتراک گذاشت که توسط یک خبرنگار گرفته شده بود و در آن پرچم آمریکا در مقابل کنسولگری در چنگدو در ساعت 6:18 صبح به وقت محلی امروز پایین کشیده شد.

روابط بین آمریکا و چین در طول چند دهه گذشته به دلیل بروز یکسری رویدادها شامل تنش های به وجود آمده بر سر تجارت، فناوری، پاندمی ویروس کرونا، ادعاهای چین در دریای چین جنوبی و سرکوب اعتراضات در هنگ کنگ به پایین ترین سطح خود رسیده است.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 26 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mininote.ir شناسه مطلب: 1026

به "چین کنترل ساختمان کنسولگری آمریکا در چنگدو را به دست گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین کنترل ساختمان کنسولگری آمریکا در چنگدو را به دست گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید